תכנון מטבחים

מטבח תעשייתי הוא מטבח בסדר גודל שונה מן המוכר לנו בחיי היום יום בבית, שייחודו הגדול הוא ביכולתו ליצור מזון בכמות גדולה ולהזין כמות אנשים נכבדת. כמו כן מטבח שכזה בניגוד למטבח ביתי הינו מתוכנן ומוקפד כבר משלב הקמתו. חוק הרישוי מבהיר היטב כי על מנת לקבל רישיון עסק יש לעמוד בכל תקנות ודרישות החוק לתכנון מטבח מקצועי.

רוצה ללמוד עוד על תהליך קבלת רישיון עסק לבית אוכל? היכנס לכאן


דרישות חוק הרישוי בנושא מטבח תעשייתי או מוסדי

רשימת הדרישות מבעלי העסק בעניין תכנון מטבח ארוכה ביותר. המפקחים של משרד הבריאות מקפידים על קלה כבחמורה, לא רק בנושא הסניטריה של המטבח אלא גם בנושא הבטיחות והגהות, כל אלו חוברים יחד כבר בשלב תכנון המטבח הראשוני.
על אף שאת תכנון המטבח רשאי לבצע כל אדריכל מוסמך, לא כל אדריכל הינו איש מקצוע בתחום רישוי העסקים ולא פעם שוגים בעלי עסק ומפקירים את תכנון המטבח בידיו של אדריכל שאינו מכיר לעומק את תחום הרישוי, התוצאות לרוב הן שורה של תיקונים, שינויים ושיפורים שיש להכניס בהתאם לחוקי הרישוי הנוקשים.
חסכו זמן וכסף רב מאד ובצעו את שלב תכנון המטבח על ידי גורם מוסמך, איש מקצוע המתמחה בתכנון מטבחים מוסדיים ומכיר לפני ולפנים את הנקודות החשובות גם את נקודות התורפה. טיפול נכון בשלב התכנון יסייע רבות בשלב הביקורת על המטבח ולבסוף על קבלת הרישיון.

רישוין למטבח מוסדי


דרישות מחלקת רישוי עסקים לעניין תכנון מטבחים בפתח תקווה:

מחלקת רישוי עסקים של פתח תקווה מחלקת את הטיפול בתכנון מטבחים לעסקי מזון לכמה קטגוריות ראשיות:

תקנות מטבח לטיפול במוצרי מזון מן החי (מעדניה, קצביה) – מכיוון שמדובר בבשר חי יש להיצמד להוראות תכנון המטבח הייחודיות לעסקים מסוג זה. לרוב יידרשו להם מערכות ניקוז, אוורור וסניטריה מתקדמות ביותר.

תקנות לתכנון מטבחים עבור מסעדות ובתי קפה  – בעיר פתח תקווה ישנם הרב מאד מסעדות ובתי קפה, כולם ללא יוצא מן הכלל מחוייבים למטבחים בסטנדרטים הגבוהים ביותר בכפוף לנוהל המידע המקדמי של מחלקת הרישוי.

תקנות לתכנון מטבחים עבור מוסדות ותעשייה – מוסדות, בתי ספר, חברות היי טק ומפעלים המחזיקים במטבח תעשייתי או מוסדי גדול מחוייבים לתקנות מיוחדות בתכנון המטבח הכוללות: תשתית בטיחות גז, חשמל ומים. התקנת מערכות נידוף וקולטי עשן, ניקוז וביוב מים, אזורי עבודה נפרדים לטיפול בחומרי גלם שונים, אזורי אחסון נפרדים, אזורי פריקה וטעינה ועוד רבות אחרות.


פרטים חשובים נוספים

תוכניות מטבח מקצועיות ניתן להנפיק כאמור אצל מומחה לתכנון מטבחים ורישוי. הטיפול בתכנון המטבח יעשה בכפוף ישירות לכל סעיפי המידע המקדמי ודרישות חוק הרישוי לעניין מטבח מקצועי. כך תחסכו הרבה מאד זמן וכסף כמובן.
זכרו בנוסף כי עסקי מזון רבים מחוייבים לעיתים לא רק ברישיון עסק אלא גם ברישיון יצרן במקביל,  לרישיון עסק, לכן חשוב שתכנון המטבח הזוכה לביקורת של משרד הרישוי וגורמי הבקרה של רישיון היצרן יעשה בצורה המקצועית ביותר.
קראו כאן על הנפקת רישיון יצרן

צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון עסק – 050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר