תקנות רישוי עסקים לאולמות אירועים

תקנות רישוי עסקים לאולמות אירועים

בימינו ישנה מודעות הולכת וגוברת לחשיבותו של רישיון עסק מבחינת אולם אירועים. בין אם מדובר בזוג לקראת חתונה, בין אם זהו אב טרי שמחפש לוקיישן לברית מילה, בין אם זו אמא שמארגנת לילד/ה שלה בר/בת מצווה ובעצם כמעט כל מי שעורך אירוע ותר אחרי אולם מתאים מבקש לראות את הרישיון – הן כדי לוודא שהמקום אכן איכותי ועומד בכל התקנים החיוניים והן על מנת למנוע מצב שבו האולם נסגר בצו בית משפט יום לפני האירוע המתוכנן.

בהתאם כל בעל אולם אירועים שמכבד את עצמו, את לקוחותיו ואת אורחיו פועל על מנת לקבל רישיון עסק, וגם אם הדרך אל ההיתר המעניק תו איכות לאולם אינה פשוטה ולעיתים רצופת מהמורות בירוקרטיות, הוא לא מוותר עד שמגיע למטרה (כשניתן להיעזר בחברה המתמחה בנושא רישוי העסקים ובפרט ברישוי אולמות אירועים).


"בטיחות" קודמת לכל

אולמות אירועים, מטבעם, הם מקומות שבהם מתאספים אנשים רבים ועל כן תקנות רישוי עסקים שמות דגש רב על נושא הבטיחות.

הן משטרת ישראל והן הרשות הארצית לכבאות והצלה (מכבי אש) חייבות לאשר כל בקשה לרישיון עסק עבור אולמות אירועים, והן עושות זאת רק לאחר שווידאו מעל לכל צל של ספק כי המקום בטוח לחלוטין ומאובטח היטב. מומלץ לבקש משני גופים אלה רשימה מפורטת של הדרישות, בהתאם לגודל בית העסק והמאפיינים הספציפיים שלו, עוד לפני הגשת הבקשה ובהתאם לבצע שינויים והתאמות באולם, על מנת שיעמוד בדרישות ושהבקשה לרישיון עסק תאושר.


בין הדרישות של הרשות הארצית לכבאות והצלה:

* הפרדה בין המטבח לבין שאר חלקי אולם האירועים – או 5 מ' פיזית או באמצעות אלמנטים עמידים לאש למשך 120 דקות.

* הפרדה דומה בין מחסנים שגודלם למעלה מ- 99 מ"ר לבין שאר חלקי האולם.

* לפחות שתי דרכי מילוט מרוחקות זו מזו.

* איסור הפעלת זיקוקים.

* מערכת כריזה על מנת להעביר הודעות לאורחים במצב חירום.


דרישות משרד הבריאות

כמו כל מקום המגיש אוכל לציבור הרחב, אולמות אירועים צריכים לעמוד בשורה ארוכה של תנאים לגבי אחסון המזון, הטיפול בו, אופן הגשתו, מבנה המטבח ועוד, וזאת על פי גודל האולם ופרמטרים נוספים.

ניתן לפנות למחלקת בריאות הסביבה ומחלקת שירות המזון במשרד הבריאות על מנת לקבל הנחיות ספציפיות עבור אולם האירועים שלכם.


התאמה לתוכנית בניין עיר

אחד המכשולים הרציניים בדרך לרישיון עסק לאולמות אירועים הוא חוסר התאמה לתוכנית בניין עיר רלוונטית, ובפרט מדובר על אולמות שהוקמו על קרקע שבעבר הייתה חקלאית.

זהו נושא מורכב מאוד, שכבר נידון בלא מעט ערכאות משפטיות. חברת "אביב ברישוי" צברה ניסיון רחב לגבי סוגיה זו, ועשויה לסייע גם לכם לפתור את הפלונטר בדרך לרישיון העסק המיוחל.


בלי יותר מדי רעש

גורם נוסף שצריך לאשר בקשה לרישיון עסק עבור אולמות אירועים הוא המשרד להגנת הסביבה.

על פי תקנה שהתווספה לתקנות רישוי עסקים הרלוונטיות לאולמות שמחות בשנת 2006, יש להתקין בכל אולם מד רעש (מד דציבלים) הכולל מיקרופון, נורית התרעה ומפסיק זרם. את מד הרעש יש להתקין במרחק של לא יותר מ- 3 מ' מעל מרכזה של רחבת הריקודים, כשהמיקרופון שלו אינו מכוסה בשום צורה שהיא אלא גלוי לחלוטין.

בנוסף על המערכת להתריע כשעוצמת הרעש עוברת את הרף הנקבע בחוק, ולנתק את זרם החשמל (לאחר מתן פרק זמן שבו יכולים האחראים על המוזיקה להנמיך את עוצמתה) וזאת למשך 30 שניות.

עוד דורשות תקנות רישוי עסקים בנוגע להתקנת מד רעש באולמות כי במקום יוצב שלט בולט המבהיר לאורחים כי ישנה מערכת שכזו, וכי היא תכויל (על פי הנחיות היצרן הספציפי). כשמגישים בקשה לרישיון עסק יש לצרף תשריט של אולם האירועים שבו מצוינים מיקום הרמקולים ומיקום המיקרופון של מד הרעש, וכן מפורטים מועדי הכיולים ותוצאותיהם.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר