אדריכל, האם אתה באמת מכיר את חוקי הרישוי?

חוק רישוי עסקים אשר נחקק בשנת 1968 ומאז כמובן עודכן לא פעם הוא אחד החוקים החשובים במדינת ישראל, ומי שמחויב להכיר אותו היטב הם לא רק בעלי העסקים אלא גם האדריכלים ומגישי הבקשה לרישיון שלוקחים חלק בתכנון בתי העסק השונים בארץ.


אילו מסמכים יש לצרף לבקשת רישיון עסק?

לכל בקשה לרישיון עסק יש לצרף תוכנית עסק אשר נחתמה ע"י איש מקצוע מוסמך – אדריכל, מהנדס אזרחי, הנדסאי אדריכלות או הנדסאי בניין.


תוכנית העסק כוללת:

* טופס המרכז את נתוני העסק
* טבלת אישורים רלוונטיים
* תרשים סביבה בקנה מידה של 1:1,250. בתרשים יסומן בקו מודגש מספר החלקה שבה נמצא העסק, 3 רחובות סמוכים (אם ישנם. אם אין – מגרש ספורט, פארק וכו') וכן כיוון הצפון.
* תרשים מגרש בקנה מידה 1:250 (1:500 אם מדובר בעסק גדול). תרשים זה הוא מפה מצבית או מפה טופוגרפית שמשקפים הן את השטח הבנוי והן את השטח הלא בנוי. היקף העסק יודגש והשטח הבנוי שלו יסומן בקו מקווקו. עבור עסק המשתרע על פני מספר קומות יוכנו תרשימים נפרדים לכל אחת מהקומות. כמו כן יש לסמן בתרשים המגרש את מערכות הביוב של העסק ואת החיבור שלהן לביוב עירוני או לבור סופג. אם מדובר בעסק המחויב ביצירת סידורים מיוחדים עבור אנשים בעלי מוגבלויות נדרש גם תרשים נגישות.
* תוכנית עסק בקנה מידה של 1:100. תוכנית זו מפרטת את התכנון הפנימי, המערכות המותקנות בעסק, הריהוט וכל מתקן רלוונטי נוסף. נדרשים לפחות שני חתכי אורך ורוחב וכן יש לציין את סידורי כיבוי האש. שימוש חורג, אם ישנו, יסומן בקו מודגש.
* תוכנית בטיחות (בחלק מהעסקים). התוכנית כוללת פירוט של הפתחים והיציאות, מיקום ברזי כיבוי אש, מעברי מילוט, תאורת חירום ועוד מרכיבים שנוגעים להבטחת שלומם של המגיעים לעסק. בחלק מהמקרים נדרש גם אישור של מהנדס בטיחות.

רישוי תוכנית אדריכלית


דגשים נוספים

* תנאי הכרחי להנפקת רישיון עסק הוא היתר בניה או היתר שימוש חורג.
* עבור עסקים בתחום המזון ובפרט בתי אוכל נדרשת תוכנית מפורטת של המטבח בקנה מידה של 1:50.
* כשהעסק אמור לפעול במבנה לשימור (יש לבדוק מול הרשות המקומית את הדרישות והתנאים) טרם הקמת העסק.
אנחנו באביב ברישוי עומדים לרשותך בכל עת ומזמינים אתכם אדריכלים ליצור עמנו קשר למידע נוסף.
חייגו כעת: 050-8092338

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר