היתר להצבת דוכני מכירה במועדים מיוחדים

באופן עקרוני אסורה הצבתם של דוכני מכירה בשטחים ציבוריים, ובעלי עסק ש"יפלשו" למדרכה כדי להציג את מרכולתם ולמשוך לקוחות ייענשו כחוק – אולם ישנם מקרים בהם מתירות הרשויות המקומיות פעילות שכזו, וזאת מתוך הבנה לצרכים העסקיים הייחודיים לקראת ראש השנה או במהלך שבוע הספר העברי, לדוגמה. יחד עם זאת הדבר אינו מתאפשר באופן אוטומטי ועל מנת לעשות זאת יש לקבל היתר להצבת דוכני מכירה במועדים מיוחדים.


אילו עסקים יכולים לקבל היתר הצבת דוכני מכירה?

חשוב להדגיש שלא כל עסק יכול לקבל היתר להצבת דוכני מכירה במועדים מיוחדים אלא רק עסקים שפועלים בתחומים רלוונטיים, כשתנאי נוסף הוא שהדוכנים עצמם יציעו מוצרים בהתאם למועד המיוחד ולא את כל מרכולתו של העסק באופן כללי.

כך לדוגמה לקראת פסח או ראש השנה יכולים קיוסקים וחנויות כלי בית – בכפוף לקבל ההיתר כמובן – להציב במרחב הציבורי הסמוך אליהם דוכנים ובהם מתנות שונות לחג (שוקולדים, בקבוקי יין, מארזים מהודרים, סט צלחות, סט מצעים וכו') , וחנויות פרחים רשאיות להציב דוכנים ובהם עציצים, זרי פרחים וכו'.

לקראת שבוע הספר העברי יכולות חנויות ספרים להציב דוכנים ובהן ספרים.


לכמה זמן תקף ההיתר?

היתר להצבת דוכני מכירה במועדים מיוחדים הוא תמיד מוגבל בזמן ותקף למועד מיוחד ספציפי.

ברוב המקרים הוא מאפשר הצבת דוכנים החל משבוע לפני המועד המיוחד (למשל חוה"מ פסח או ערב ראש השנה), ובנוסף מפורטות בו השעות בהן מותר להציב דוכן כזה או אחר.


ההגבלות לגבי הדוכנים

על הדוכן להיות צמוד לחלון הראווה של העסק, באורך של עד 2 מ' וברוחב שאינו עולה על 60 ס"מ.

איך מגישים את הבקשה?

אגף רישוי עסקים של הרשות המקומית הוא זה שמנפיק היתרים להצבת דוכני מכירה במועדים מיוחדים. את הבקשה יש להגיש למחלקת שירות לעסקים, ועליה לכלול את שמו של העסק, הכתובת (או מספר החנות אם מדובר בעסק שנמצא בתוך קניון), וכן את פרטי בעל העסק ופרטים ליצירת קשר.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר