הקמת עסק למכירת מוצרים לתינוקות ולילדים

עסק שמהותו היא מכירת מוצרים לתינוקות ולילדים מחויב, בחלק מהמקרים, ברישיון עסק. במקרים אלה מומלץ בחום להסתייע בליווי מקצועי מצד מומחים בתחום רישוי העסקים, כדי לקבל במהירות את רישיון העסק ולא להידרש לשינויים לאחר ההקמה – שינויים שעלולים גם לעלות סכום כסף בלתי מבוטל וגם לעכב את פתיחת העסק.


באילו מקרים עסק למכירת מוצרי תינוקות וילדים זקוק לרישיון?

עפ"י צו רישוי עסקים עדכני (ב-2013 התבצעה רפורמה מקיפה בתחום), עסקים למכירת מוצרים לתינוקות ולילדים זקוקים לרישיון עסק אם שטח המכירה בהם גדול מ-800 מ"ר.
עסקים קטנים יותר פטורים מחובת קבלת רשיון עסק, אולם בכל מקרה רצוי לפנות לאגף רישוי עסקים של הרשות המקומית שבשטחה אמור לפעול העסק כדי לוודא שאכן אין בכך צורך. כמו כן כדאי לדעת שבלי קשר לגודל העסק, נדרש היתר בניה מהוועדה המקומית – ואם העסק מוקם באזור שאינו מיועד למסחר גם היתר לשימוש חורג.


איך מקבלים רשיון עסק למכירת מוצרים לתינוק ולילד?

בקשה לרישיון עסק עבור מכירת מוצרי תינוקות וילדים מוגשת לאגף הרישוי של הרשות המקומית.
מי שבוחן את הבקשה, בנוסף לאגף זה ומחלקות נוספות במסגרת הרשות המקומית, היא משטרת ישראל, שעפ"י החוק אחראית שהעסקים השונים לא ייצרו סכנה כלשהי לשלום הציבור.
בין המרכיבים בעסק שאותם בוחנת המשטרה: תפוסת קהל מרבית, כניסות ויציאות, דרכי מילוט, גישה לרכבי חירום ועוד.
ניתן לפנות למשטרה על-מנת לקבל מידע מקדמי לגבי הדרישות הספציפיות מהעסק שלכם, וכך להיערך מראש בהתאם לדרישות ולייעל את תהליך קבלתו של רישיון העסק.


מה קורה אם מקבלים תשובה שלילית לבקשה לרישיון עסק?

במקרים של תשובה שלילית של אחד מגורמי הרישוי לבקשה לרשיון עסק למכירת מוצרי תינוקות וילדים ניתן לערער על כך, או לחילופין לפעול לתיקון הליקויים שהיוו את הסיבה לתשובה השלילית.
חשוב לציין כי אסור להפעיל עסק רק על סמך בקשה לרישיון בטרם אושרה הבקשה.


לכמה זמן תקף רישיון עסק למכירת מוצרי ילדים?

רישיון עסק למכירת מוצרי ילדים ותינוקות ניתן לפרק זמן של 10 שנים, נכון לשנת 2016.
יש להדגיש כי אי הקפדה על התנאים ברישיון עלולה להוביל לשלילתו, וכי גורמי הרישוי השונים רשאים לבצע ביקורות פתע במקום העסק כדי לוודא שהוא אכן פועל בהתאם לתנאי הרישיון.
אביב ברישוי, החברה המובילה לרישוי עסקים בישראל מתמחה ברישוי לכל סוגי העסקים. מעוניינים בעזרתנו בהליך קבלת רישיון עסק? צרו קשר דרך האתר או חייגו 050-8092338 למספר ונשמח לסייע! 

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר