מדריך התקנת גז בבית העסק על פי חוקי הרישוי

חוק הגז בטיחות ורישוי שנחקק בשנת 1989 נועד להסדיר את נושא ייצור הגז, אחסונו, הולכתו ושיווקו, ובעיקר להבטיח שכל התקנת גז בבית עסק תתבצע באופן בטיחותי לחלוטין – שהרי גז הוא חומר מסוכן מאין כמותו וטיפול רשלני בו עלול להוביל לפגיעות חמורות ברכוש ובנפש.


רישיון עיסוק בגפ"מ

ראשית חשוב להדגיש כי על-מנת לעסוק בעבודות גפ"מ (גז פחמימני מעובה, הגז שכולנו משתמשים בו בבתים הפרטיים ובבתי העסק) חובה להיות בעלי רישיון מתאים.
מי שמנפיק את הרישיון הוא אגף הנדסה ורישוי של משרד התשתיות, ולמעשה ישנם 4 סוגי רישיונות – מתקין רמה 1, מתקין רמה 2, מתכנן גפ"מ ומתכנן בכיר.
התקנת גפ"מ בעסק מותרת רק לבעלי רישיון מתקין רמה 2 ובתנאי שהקיבול המרבי של המערכת הוא 10 טון. התקנת גפ"מ למערכות עם קיבולת מרבית של עד 20 טון כבר מצריכה רישיון מתכנן.
התקנת גז בעסק - רישוי עסק


התקנת גז בעסק ללא רישיון

עפ"י חוק הגז (בטיחות ורישוי) בכל מקרה שבו התקנת גז בוצעה שלא לפי הנהלים – ובפרט אם לא התקבל היתר על סמך בדיקה שתפקידה לוודא כי ננקטו כל האמצעים למניעת סכנה לבני אדם ולרכוש וכי מתקיימים כל תנאי הבטיחות הרלוונטיים – רשאים הגורמים המוסמכים לרוקן את מתקן הגז (ע"י איש מקצוע מוסמך לכך, כמובן) ולאסור על השימוש בו.


תוכנית בטיחות

סעיף אחר בחוק מאפשר לגורמים המוסמכים לכך מטעם שר התשתיות להורות למי שמחזיק במתקן גז לערוך תוכנית בטיחות מפורטת בהתאם להנחיות מטעם המשרד ועל פי לשון החוק.
כל הפעלה של מתקן גז מחייבת אישור תקינות, שניתן ל-5 שנים. בחלק מהמקרים ניתן היתר זמני לפרק זמן של עד 4 חודשים כדי לאפשר לבעל העסק לבצע שינויים נדרשים (יש להדגיש כי לא יינתן היתר, ולו זמני, בכל מצב שבו ישנה סכנה לציבור).


דרישות הרשות הארצית לכבאות והצלה

במסגרת הליך רישוי עסקים זקוקים רוב העסקים בארץ לאישור מטעם הרשות הארצית לכבאות והצלה על-מנת לקבל רישיון עסק ולפעול באופן חוקי.
מערכות הגז בבית העסק הן אחד הדברים שבוחנים מפקחי בטיחות אש. הדרישות מכל עסק משתנות בהתאם לאופי פעילותו וגודלו, אולם באופן עקרוני נדרשת עמידה בתקן הישראלי הרלוונטי, התקן להפסקה מידית של זרימת גז במקרה שמתרחשת דליפה ועוד.
צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון עסק?
להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר  או במספר 050-8092338 ונחזור אליכם בהקדם 

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר