חושבים על זכיינות? הכירו את חוקי הרישוי החשובים בדרך

זכיינות היא קונספט רווחי מאוד בימינו, ולא מעט עסקים, במגוון רחב של תחומים, מוקמים בשיטה זו שמעניקה לעסק חדש בסיס איתן בדמות רשת שכבר פועלת בהצלחה.
כמו חלק גדול מהעסקים החדשים, גם עסקים שפועלים על בסיס זיכיון זקוקים לרישיון עסק אם הם שייכים לקטגוריות השונות המפורטות בצו רישוי עסקים עדכני משנת 2013. בפרט כך הדבר עבור עסקים בתחומי המזון והקמעונאות, שני תחומים שבהם הקונספט של הזכיינות מקובל מאוד.
תהליך רישוי זכיין דומה לתהליך רישוי עסקים אחרים באותו תחום, והוא מורכב מ-3 שלבים:


שלב 1: קבלת מידע מוקדם והיערכות בהתאם

שלב זה אינו חובה, אולם הוא מסייע לעבור את התהליך של רישוי עסקים וזכיינות בדרך היעילה והמהירה ביותר, שכן לכל עסק גורמי רישוי רבים ורשימה ארוכה של דרישות והנחיות.
קבלת מידע מוקדם מכל גורמי הרישוי – בין אם דרך אגף הרישוי של הרשות המקומית ובין אם ישירות מגורם הרישוי עצמו – מאפשרת להיערך מראש, לשלב בין דרישות אותו גורם רישוי לבין דרישות הזכיינות (שמן הסתם מותאמת לדרישות של חוק רישוי עסקים) ולהימנע משינויים יקרים לאחר שהעסק כבר מוקם.
בין גורמי הרישוי: הרשות הארצית לכבאות והצלה, משטרת ישראל (למשל כשמדובר על חנות זכיינית ששטח המכירה בה הוא יותר מ-800 מ"ר או עסקים בזיכיון שנמכר בהם אלכוהול), משרד הבריאות (עבור עסקים בתחום המזון), המשרד להגנת הסביבה מחלקות ואגפים שונים של הרשות עצמה כגון הנדסה,פיקוח עירוני/חברות לביטחון ועוד.


שלב 2: הגשת בקשה לרישיון עסק

בקשה לרישיון עסק מוגשת לרשות המקומית שבשטחה עתיד לפעול העסק בזכיינות.
אל הבקשה יש לצרף מסמכים רבים ובהם תרשים סביבת העסק, מפה מצבית, תוכנית עסק ועוד, וכן לשלם אגרה.
לעתים נדרשת בקשה נוספת – למשל היתר הצבת שולחנות וכיסאות או  סגירת חורף עבור בתי קפה שרוצים לבצע סגירה שכזו ועוד.


שלב 3: בחינת הבקשה ואישורה או דחייתה

תוך פרק זמן של עד 90 יום כל גורמי הרישוי מחווים את דעתם על הבקשה לרישיון עסק ואז מתקבלת ההחלטה אם לאשר אותה או לדחותה. אפשרות נוספת היא התניית פתיחת העסק בתנאים מוקדמים מסוימים.
עוד חשוב לציין כי הפעלת עסק בזיכיון מחויבת לעמוד בתנאים שברישיון העסק, והפרתם מהווה עילה לשלילת הרישיון.

מעוניינים לקצר תהליכים? הסתייעות בשירותינו תשפר משמעותית את תהליך הרישוי. חייגו כעת ואחד מנציגנו ישמח להעניק לכם מידע נוסף, 050-8092338

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר