כל הדרישות בנושא רישוי מפעל לייצור בגדי תינוקות וילדים

כמו כל מפעל טקסטיל, גם מפעל המייצר בגדים לתינוקות ולילדים זקוק לרישיון עסק כדי לפעול באופן חוקי. בקשה לרשיון עסק יש להגיש לאגף הרישוי של הרשות המקומית שבשטחה נמצא המפעל, ומי שבוחן את הבקשה הם המשרד להגנת הסביבה, משרד הכלכלה, הרשות הארצית לכבאות והצלה וגורמים שונים ברשות המקומית עצמה.
תנאי הכרחי לקבלתו של רשיון העסק הוא היתר בנייה מטעם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ואם המפעל פועל במבנה שאינו מיועד לייצור יש צורך בקבלת היתר שימוש חורג (שגם אותו מנפיקה הוועדה המקומית).


הדרישות של משרד הכלכלה

הדרישות של מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית שבמשרד הכלכלה ממפעלים לייצור בגדי תינוקות וילדים במסגרת הליך רישוי עסקים נוגעות להבטחת שלומם של עובדי המפעל וכן הסדרת תנאי עבודה שישמרו על רווחתם של העובדים.
באופן טבעי הדרישות מכל מפעל עשויות להיות שונות בהתאם לבגדים הספציפיים המיוצרים בו, המכונות המשמשות לייצורם ותהליכי הייצור. בעל מפעל שמעוניין לדעת מהן הדרישות מהמפעל הספציפי שלו יכול להגיש בקשה לקבלת מידע זה ולתכנן את המפעל בהתאם.
בגדים לילדים


הדרישות של המשרד להגנת הסביבה

המשרד להגנת הסביבה הינו גורם רישוי עבור מפעל טקסטיל לייצור בגדים לילדים שמתבצעים בהם תהליכי צביעה, אשפרה או הדפסה. במפעלים שבהם מתבצעת גזירה ותפירה בלבד אין צורך באישור של משרד זה, שכן לא נעשה שימוש בחומרים שעלולים להיות מסוכנים.
באופן עקרוני הדרישות של המשרד להגנת הסביבה ממפעלי טקסטיל נוגעות למניעת זיהום אוויר מעבר לרף המותר, מניעת חלחול חומרים מסוכנים לקרקע או למקורות מים, טיפול נאות בשפכים ובפסולת המוצקה וכן מניעת מטרד רעש עקב העבודה במפעל.
גם המשרד להגנת הסביבה מספק לכל בעל מפעל מידע מקדמי הרלוונטי לגביו אם הוא מתבקש, ובדרך זו מסייע לתכנן ולהיערך בצורה יעילה וללא הוצאות מיותרות ועיכובים בתהליך הרישוי שגם להם עלות בלתי מבוטלת.


לכמה זמן ניתן רישיון עסק למפעל לייצור בגדי ילדים ותינוקות?

רישיון עסק למפעל לייצור בגדים לילדים ולתינוקות ניתן לתקופה של 10 שנים (אם המפעל עוסק רק בגזירה ובתפירה – 15 שנים). נכון לשנת 2016.
חשוב להדגיש כי במהלך פרק זמן זה ייתכנו ביקורות של אנשי מקצוע מטעם גורמי הרישוי השונים כך שיש להקפיד על עמידה בכל תנאי הרישיון.
אביב ברישוי, החברה המובילה לרישוי עסקים בישראל מתמחה ברישוי לכל סוגי העסקים. מעוניינים בעזרתנו בהליך קבלת רישיון עסק? צרו קשר דרך האתר או חייגו למספר 050-8092338 ונשמח לסייע! 

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר