מדריך הגשת בקשה לרישוי עבור מכבסה וניקוי יבש

מכבסות ועסקים המציעים שירות ניקוי יבש מחויבים עפ"י חוק ברישיון עסק. לפניכם מדריך ובו תשובות עדכניות לשאלות הנפוצות ביותר לקראת הגשת בקשה לרישיון שכזה.


אילו מסמכים יש לצרף לבקשת רישיון עסק למכבסה וניקוי יבש?

בקשת רשיון עסק עבור מכבסות ושירותי ניקוי יבש מוגשת לאגף הרישוי ברשות המקומית שבשטחה נמצא המקום. לבקשה זו יש לצרף את המסמכים הבאים:
* תרשים סביבה
* מפה מצבית
* תוכנית הנדסית חתומה ע"י איש מקצוע שאושר לכך ע"י שר הפנים (אדריכל, מהנדס או הנדסאי)
* חוזה המעיד כי מגיש הבקשה רכש או שכר את המבנה שבו עתידה לפעול המכבסה
* מסמכים נוספים בהתאם לדרישות גורמי הרישוי, ובפרט התייחסות לנושא הטיפול בחומרי הניקוי


מי בוחן את הבקשה לרישיון עסק עבור מכבסות?

* האגף לרישוי עסקים ברשות המקומית
* אגף ההנדסה של הרשות המקומית
* הרשות הארצית לכבאות והצלה
* המשרד להגנת הסביבה – שבוחן הן את הטיפול בחומרי הניקוי שכידוע עלולים להיות מזיקים לבריאות ולסביבה, הן את הטיפול בשפכים והן את הצעדים שננקטים כדי למנוע זיהום אוויר.


תוך כמה זמן מקבלים תשובה?

עפ"י הנהלים שנקבעו במסגרת הרפורמה בתחום רישוי העסקים, על האגף לרישוי עסקים לטפל בכל בקשת רישוי תוך לא יותר מ-21 יום. גופי הרישוי האחרים מחויבים לספק תשובה עד 90 יום ממועד קבלת המסמכים אצלם.
חשוב להדגיש כי רק אם כל גורמי הרישוי מאשרים את הבקשה, תקבל המכבסה רישיון עסק, וכי הפעלת מכבסה או שירות ניקוי יבש רק על סמך הגשת בקשה ועוד בטרם התקבל הרשיון הינה עבירה על החוק.


לכמה שנים תקף רישיון עסק למכבסה וניקוי יבש?

רשיון עסק למכבסה וניקוי יבש ניתן לפרק זמן של 15 שנים. יש לציין כי על העסק לעמוד בכל תנאי הרישיון במהלך הפעילות השוטפת, שכן הפרת תנאי כזה או אחר עלולה להוביל לשלילתו של רישיון העסק וכן לסנקציות נוספות.


מה ניתן לעשות במקרה של סירוב לבקשה לרישוי מכבסה?

קבלת תשובה שלילית על בקשה לרישוי עבור מכבסה וניקוי יבש אינה סוף פסוק. ניתן לערער על הסירוב, ואופציה אחרת היא לתקן את הליקויים שגרמו לתשובה השלילית ולבקש מגורם הרישוי המסרב לבחון מחדש את הבקשה.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר