סגירות חורף גני אירועים

החורף בישראל אמנם אינו מאוד קשה, ולמעשה ישנם לא מעט ימים שטופי שמש ובנוסף כמויות הגשמים נמוכות מאוד (ואף הולכות ומצטמצמות משנה לשנה), אולם בכל זאת בשעות הערב, לאחר שהשמש שוקעת, הטמפרטורות צונחות וגם בהיעדר משקעים ישנן רוחות ערות, ועל כן גן אירועים שרוצה לפעול בכל ימות השנה חייב להיערך בהתאם לעונה הקרה ובפרט לבצע סגירת חורף.

עוד חשוב לזכור שגם אם הסיכוי כי יירד גשם אינו גבוה, הרי שדי בסיכון הנמוך כדי להרתיע כל מי שעורך אירוע ואף אחד לא ישכור גן אירועים שאין בו סגירת חורף – ומאחר שגם כך מספר האירועים בחורף מצומצם הרי שגנים רבים בוחרים להשקיע את המשאבים הנדרשים לשם סגירה שכזו, כשבנוסף חובה לעבור את הליך הרישוי הנדרש עבורה.


איך לקבל אישור עבור סגירת חורף ללא בעיות מיותרות?

ברשויות המקומיות עונת החורף מוגדרת ככזו המתחילה ביום הראשון של חודש אוקטובר ומסתיימת ביום האחרון של חודש אפריל. יחד עם זאת ייתכנו שינויים (ובפרט לנוכח הנטייה של החורף בשנים האחרונות לאחר לבוא, ובהתאם גם להישאר לעיתים גם בחודש מאי) ועל כן חשוב מאוד בכל שנה להתעדכן ברשות המקומית הרלוונטית, כלומר זו בה שוכן גן האירועים, לגבי מועדי עונת החורף.

המלצה נוספת היא לא להמתין לרגע האחרון אלא להיערך מבעוד מועד עם הבקשה לרישוי סגירת החורף, וזאת על מנת לא להיקלע למצב בו חורף כבר שורר בישראל ולגן האירועים עדיין אין את האישור המיוחל. בהקשר זה חשוב לזכור שביצוע סגירת חורף ללא היתר מפורש מאגף הרישוי של הרשות המקומית הינו עבירה על החוק, העלולה להוביל בין השאר גם לשלילתו של רישיון העסק!

למעשה, גם אם בשנים קודמות גן אירועים זה או אחר קיבל אישור, ולכאורה מדובר בהליך פורמלי בלבד, עדיין סגירה ללא היתר היא צעד בעייתי עד מאוד.

לשם קבלת האישור יש להגיש לאגף הרישוי פירוט לגבי הסגירה המתוכננת – גודלה (כלומר, האורך, הרוחב והגובה), החומרים שישמשו את אנשי המקצוע שיבצעו את הסגירה, אישורים שונים הנוגעים לפן הבטיחותי של הסגירה ועוד, וכמובן שישנה גם אגרה אותה יש לשלם. מומלץ לפנות עוד קודם להגשת הבקשה לאנשי אגף הרישוי ברשות המקומית על מנת לקבל רשימה מפורטת של המסמכים והתוכניות אותם יש להגיש, וכך לא לבזבז זמן יקר. אופציה נוספת היא הסתייעות בשירותיה של חברה המתמחה בתחום רישוי העסקים ושצברה ניסיון בקבלת היתרים לסגירות חורף בגני אירועים.


אילו סגירות חורף מומלצות לגני אירועים?

הליך הרישוי הוא חלק בלתי נפרד מביצוע סגירת חורף, וכאמור שלב הכרחי שאסור לדלג עליו בשום פנים ואופן, אולם כמובן שבנוסף על כל בעל גן אירועים המכין אותו לעונה הקרה להחליט גם איזו סגירה תתבצע.

האופציות הבולטות הן אוהל גדול, שימוש באלומיניום לצורך קירוי, חלונות וגג, פרגולות ועליהן ברזנט וסוככים (רצוי חשמליים) העשויים מבד הנקרא שמשונית. החימום מושג בדרך כלל על ידי "פטריות" ובנוסף יש לדאוג גם לתאורה וכמובן שאסור לשכוח את הפן האסתטי של השטח הסגור.


הכדאיות הכלכלית של סגירת החורף

מצד אחד, סגירתו של עסק למשך מספר חודשים מדי שנה היא צעד בעייתי, גם בגלל אי ניצול השטח בפרק זמן זה וגם בגלל שהמקום עלול להיתפש כפחות איכותי.

מצד שני, אחרי שמקבלים מספר הצעות מחיר לגבי הסגירה, ומוסיפים את עלות הרישוי ואת הוצאות החימום של השטח שנסגר, כדאי לחשב היטב האם צפי ההכנסות מצדיק הוצאה שכזו (שכמובן מצטרפת להוצאות הקבועות).

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר