סגירת חורף בבתי קפה ומסעדות – כל מה שרצית לדעת

במהלך החורף חלק גדול מבתי הקפה והמסעדות המתפרסים גם אל המדרכות הסמוכות מבקשים, באופן טבעי, לסגור את החלק הנמצא על המדרכה על-מנת שלקוחותיהם יוכלו לשבת גם שם, מוגנים מפני גשם, רוחות וקור.
עבור סגירה שכזו, הנקראת סגירת חורף וכן פרגוד, יש לבקש היתר מיוחד מאגף הרישוי של הרשות המקומית שבשטחה נמצאים בית הקפה או המסעדה, וכמובן שרק לאחר אישור הבקשה וקבלת ההיתר לפרגוד ניתן להתקין אחד כזה.


מהו פרק הזמן המוגדר כחורף מבחינת היתר לפרגוד?

עפ"י תקנות רישוי עסקים לכל רשות מקומית הסמכות לקבוע מהו בעצם "חורף" ובאילו חודשים היא מאפשרת לבתי הקפה והמסעדות לא רק להשתמש בחלק מהמדרכה בהתאם לתנאי רישיון העסק הספציפי אלא גם לתחום אותו באמצעות סגירה זמנית.
ברוב הרשויות החורף מתחיל באוקטובר או נובמבר ומסתיים באפריל או במאי. בכל מקרה יש להתעדכן באגף הרישוי של הרשות המקומית על-מנת להיערך בהתאם ולהגיש את הבקשה מספיק זמן מראש וכך לא להיתפס בלתי מוכנים כשמגיע הגשם הראשון או כשהטמפרטורות מתחילות לצנוח.


אילו עסקים רשאים להגיש בקשה לסגירת חורף?

רק בתי אוכל – מסעדות, בתי קפה וכו' – בעלי רישיון עסק בתוקף, או בתי אוכל שכבר הגישו בקשה לרישיון וההליך נמצא בעיצומו, רשאים להגיש בקשה לסגירת חורף.
תנאי מוקדם חשוב נוסף הוא קיומו של היתר הצבת שולחנות וכיסאות על המדרכה: ללא היתר שכזה לא ניתן כמובן גם לתחום חלק מהמדרכה ובכל מקרה השטח שייסגר במהלך החורף לא יחרוג מהשטח המאושר למסעדה או בית הקפה להציב בו שולחנות וכיסאות.


מהן הדרישות מבחינת הסגירה עצמה?

בית אוכל המקבל היתר לסגירת חורף מחויב לעמוד במספר תנאים. מסעדה או בית קפה שיחרגו מהכללים הנ"ל עלולים לאבד את ההיתר ואף להידרש לשלם קנסות בהתאם לתקנות רישוי עסקים.
בין התנאים העיקריים:
– לפחות 60% משטח הלוחות או היריעות שמהווים את הסגירה יהיו שקופים.
– גוף הפרגוד יהיה עשוי ממתכת קלה (אלומיניום או פרופיל בלגי).
– הדלת המובילה מהמדרכה אל האזור שתוחם באמצעות סגירת החורף תהיה דלת הזזה. ישנם מקרים חריגים בהם ניתן אישור גם לדלת שנפתחת אל הרחוב, אבל רק אם מדובר בדלת שניתן לפתוח אותה ל-180 מעלות ובנוסף היא צמודה לקיר.
– התקנת מזגן בקיר פרגוד אסורה.
בנוסף, על-מנת להבטיח את בטיחותם של העוברים והשבים, יש לצרף אל הבקשה להיתר לסגירת חורף (היתר לפרגוד) אישור על מינוי איש מקצוע מוסמך שמאשר כי הסגירה יציבה ובטיחותית, כולל מסמכים המוכיחים את היותו של איש המקצוע מוסמך בתחום.
בנוסף יש לוודא כי הסגירה אינה פוגעת ביכולתם של הולכי הרגל לנוע על המדרכה וכן לא פוגעת בגישה אל בתי העסק השכנים. כמו כן חובה לפרק את סגירת החורף בתום בתקופה לה ניתן ההיתר.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר