רישוי עסקים באור עקיבא

רישוי עסקים באור עקיבא הוא תהליך שמטרתו לוודא שכל העסקים בעיר פועלים בהתאם לחוקים ולתקנות המקומיות, תוך כדי שמירה על סטנדרטים גבוהים של בטיחות, נגישות ואיכות סביבה. כחלק מהתהליך, על בעלי העסקים להגיש מסמכים שונים שמראים את עמידתם בדרישות הנדרשות ולקבל את אישור הרשויות המקומיות לפתיחה או להמשך פעילות העסק.

המסמכים הדרושים כוללים תוכניות בניין, אישורים מהמשרד להגנת הסביבה, תעודות בטיחות ובדיקות תקינה של מערכות האינסטלציה והחשמל. חשוב שהעסקים יוכיחו שהם ערוכים גם לשמור על הנחיות הבריאות הציבורית ובטיחות הציבור. לאחר הגשת כל המסמכים, הרשויות עורכות בדיקות במקום ומבצעות את ההערכות הדרושות לפני שהן מנפיקות את הרישיון הרשמי לעסק.

התהליך כולל גם חידושים תקופתיים של הרישיון, בהתאם לחוק ולתקנות, כדי לוודא שהעסקים ממשיכים לפעול בהתאם להוראות ולשמור על הסטנדרטים הנדרשים. תהליך זה מטרתו לשמור על רמה גבוהה של שירות ובטיחות עבור תושבי אור עקיבא והמבקרים בה.

 

חושב לפתוח עסק באור עקיבא? מתחילים ברישוי עסקים!

אור עקיבא היא אומנם יישוב ותיק שנוסד כבר ב-1951, אבל רק בשנת 2001, לאחר גלי ההגירה הגדולים ממדינות ברית המועצות לשעבר זכתה למעמד של עיר. אוכלוסיית דוברי הרוסית בה מהווה גם כיום אחוז נכבד מתושבי העיר, ובעלי עסקים המעוניינים לפנות למגזר זה רואים בה פוטנציאל עסקי גדול. מיקומה של העיר, על הגבול שבין מחוז חיפה למחוז השרון, הופך אותה לאטרקטיבית גם לזוגות צעירים המעוניינים לעבוד או ללמוד בשני אזורים אלה, ויכולים להיעזר בקו הרכבת העובר בה ומקשר אותה למרכז הארץ ולחיפה.


חשוב שתדע:

משרד הפנים מגדיר רשימה של כ-200 סוגי עסקים שונים החייבים בהוצאת רישיון עסק כדי שיוכלו לפעול כחוק. סוגי העסקים הכלולים ברשימה הם מגוונים וכוללים בין היתר מוסכים, מחסנים, מאפיות, בתי מלאכה ועוד. הרשות המקומית – במקרה שלך מול עיריית אור עקיבא, היא האחראית לרוב ההליך הבירוקרטי הכרוך בהנפקת רישיון עסק.

השלב הראשוני בתהליך זה הוא הגשה של מסמכים, תוכניות טפסי בקשה וטפסים אחרים, שאותם יש להגיש לוועדה שתדון בבקשה לרישיון העסק, ולקבוע פגישות עם הגופים הרלוונטיים. בעיריית אור עקיבא יכולים גם להציב הליכים בירוקרטיים שייחודיים לעיר שתצטרך לעמוד בהם לפני שתוכל לקבל את הרישיון – חוקים, תקנות, הוראות מיוחדות וצווים שמתפרסמים מטעם מחלקת הרישוי בעירייה.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

אם אתם בכל זאת רוצים לנסות ולהתמודד עם תהליך הנפקת רישיון העסק בכוחות עצמכם, אלה השלבים וההנחיות המיוחדות שתצטרכו לעמוד בהם מול עיריית אור עקיבא:

 

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

פקידי הרישוי של המחלקה לרישוי עסקים בעיריית אור עקיבא הם הגורם הראשון שעליכם לפגוש. בפגישה תקבלו את המידע הרלוונטי לסוג העסק שברצונכם לפתוח, הנדרש כדי לקבל את רישיון העסק. כמו כן תצטרכו להציג בפגישה זו את תכניות העסק ופרטים נוספים כגון כתובת העסק, ופרטים אישיים שלכם (או של מגיש הבקשה, אם אתם מגישים אותה בשם מישהו אחר).

עיריית אור עקיבא מציעה לבעלי עסק המבקשים סיוע בתהליך הרישוי את הפעולות הבאות:

  1. מתן הדרכה והפנייה לחונכויות עסקיות
  2. הפניה להדרכות וקורסים רלבנטיים
  3. סיוע בכתיבת תכניות עסקיות ובחינת כדאיות לעסק

מידע מקדמי – פקידי הרישוי יספקו לכם גם את את רשימת הגופים שעליכם להגיש אליהם בקשה למידע מקדמי. גופים אלה כוללים, בין היתר, את רשות כיבוי אש, משטרת ישראל, משרד הבריאות ועוד. המידע המקדמי יישלח אליכם תוך 30 יום מיום הגשת הבקשות לכל הגופים באמצעות הדואר, ויכלול את כל הדרישות שהעסק שלכם צריך לעמוד בהן כדי לקבל את רישיון העסק.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ב' – תוכנית עסק

את תוכנית העסק המפורטת תתבקשו להכין בהתאם להנחיות של מחלקת רישוי העסקים של עיריית אור עקיבא להגשת תכניות. במסגרת התוכנית עליכם להגיש גם מסמכים נוספים:

  1. מפה מצבית
  2. תרשימי סביבה
  3. טבלת אישורים לתוכנית
  4. ייפוי כוח
  5. בקשה לשימוש חריג
  6. מסמכים אחרים, כפי שהתבקשתם במידע המקדמי

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ג – הגשת בקשה לרישוי עסק

לאחר שריכזתם את כל הניירת הדרושה מצד כל הגורמים הרלוונטיים, תצטרכו להגיש את הכל במסודר אל אגף הרישוי בעיריית אור עקיבא. חשוב לוודא כי ברשותכם גם המסמכים המפורטים ברשימה הבאה:

  1. טופס הגשת בקשה לרישיון – תוכלו לקבל את הטופס במחלקה, ועליכם למלא אותו עצמאית, ולא להשמיט או להחסיר פרטים. את הטופס יש להגיש לאחר שחתמתם עליו.
  2. תוכנית עסק – כפי שצוין בשלב ב', לאחר שאושרה על ידי הגורמים הרשמיים ובחתימתם.
  3. תוכנית בטיחות – על פי הדרישות שהציבו לכם במידע המקדמי.
  4. אישור על תשלום האגרה הקבועה בחוק.
  5. מסמכים נוספים כגון מספר חוזה ארנונה, ייפוי כוח, צילום תעודת זהות ועוד.

אם הבקשה שלכם הוגשה למחלקת רישוי עסקים ללא פגמים, תוך זמן קצר תתבשרו מטעם עיריית אשקלון שבקשתכם אושרה ותוכלו לקבל את רישיון העסק. במקרה כזה התהליך כולו צפוי לקחת לא יותר מחודשיים. במקרה שבבקשה שהגשתם היו ליקויים כלשהם, או שהטפסים שמילאתם לא היו מדויקים, הבקשה תידחה ותידרשו לתקן את הליקויים, ולהגיש את הבקשה מחדש. במקרה כזה הטיפול בבקשה עלול להתארך ולהימשך אף יותר מחצי שנה.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

גם אם כל התהליך התנהל ללא תקלות וקיבלתם רישיון עסק, חשוב לזכור כי עליכם להקפיד לנהל את העסק בהתאם לחוק, ולעמוד בדרישות הבטיחות, הגהות והתברואה הרלוונטיות.


ה
ליכים בירוקרטיים ייחודיים לתהליך רישוי עסקים באור עקיבא

אגף רישוי עסקים בעיריית אור עקיבא מחייב בעלי עסקים לעמוד לא רק בדרישות חוק רישוי עסקים, אלא גם בכל חוקי העזר שחוקקה העירייה לאורך השנים, ותקפים לגבי בעלי עסקים. חוקי העזר השונים מפורטים באתר האינטרנט של עיריית אור עקיבא, וכוללים למשל:

  1. איסור על הפעלת משחטות או שחיטת בעלי חיים במסגרת עסקים אחרים בעיר.
  2. איסור על פתיחת בתי קפה ומסעדות בשבתות, חגים וימי מנוחה.
  3. הנחיות לגבי שעות הפעילות של מספרות, קיוסקים ובתי מלאכה.
  4. איסור על גידול והחזקה של חזירים או מכירת בשר חזיר.
  5. הנחיות לגבי רישוי עגלות הרתומות לבעלי חיים.


אביב ברישוי – יד ביד בתהליך רישוי עסקים באור עקיבא

אין ספק כי הליך הנפקת רישיון עסק הוא אחד ההליכים הבירוקרטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בו נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן וכסף רב. עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחתו של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק, או לחלופין טיפול מקיף בהנפקת הרישיון.

חייגו כעת ונציגנו ישמחו לעמוד לרשותכם: 050-8092338

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר