מעצבי פנים, הכירו את עולם רישוי העסקים מקרוב

עיצוב פנים של עסק הינו אתגר מורכב: מעבר לצרכים התפעוליים של העסק ותכנון המקום כך יתנהל באופן הכי יעיל שאפשר, ובמקרים שבהם מדובר בעסק שמגיעים אליו לקוחות גם כזה שמציע חוויה מהנה במיוחד, ישנה חשיבות רבה למילוי כל הדרישות עפ"י חוק רישוי עסקים.
בהתאם, מבחינת אדריכלות ועיצוב פנים רישוי עסקים הוא פקטור שיש להתחשב בו, ועל כן לכל מעצב או מעצבת פנים להכיר את עולם רישוי העסקים וכך להבין מהו התכנון האופטימלי עבור כל עסק לפי תחום פעילותו, גודלו ואופיו.


דרישות משרד הבריאות

עבור חלק גדול מהעסקים בישראל, ובפרט אלה הפועלים בתחום המזון – בתי קפה, מסעדות, אולמות אירועים, פיצריות, מזנונים וכו' – אחד מגורמי הרישוי העיקריים הוא משרד הבריאות, אשר מציב שורת תנאים על-מנת לאשר בקשה לרישיון עסק.
ביניהם:
* רישות של חלונות ודלתות המטבח על-מנת למנוע כניסת מזיקים.
* כל הדלתות והחלונות יהיו שלמות וחלקי העץ בהם ייצבעו בצבעי שמן.
* חיפויי הקיר במטבח יכסו גובה של לפחות 180 ס"מ, יהיו בעלי גוון בהיר ועשויים מחרסינה או חומר אחר שמאושר ע"י משרד הבריאות.
* יש להשאיר במטבח מעברים פנויים ברוחב של לפחות 150 ס"מ.
* ציוד שבא במגע ישיר עם מזון לא יכיל נחושת, עופרת או חומרים מסוכנים אחרים, וגם לא עץ.
* המרחק בין המדף התחתון של כל פתרון אחסון מזון לבין הרצפה יהיה 40 ס"מ או יותר, והמרחק בין המדפים עליהם מאוחסנים דברי מזון לבין קירות לא יהיה קטן מ-5 ס"מ.
בנוסף ישנן הנחיות לגבי עוצמת התאורה בכל אחר מהמרחבים בבית אוכל, ועוד שורה ארוכה של הנחיות לגבי טיפול בפסולת ובשפכים, אוורור, אחסון מזון מן החי, מתקני קירור מזון ועוד.

מעצבי פנים כל המידע לגבי רישוי עסקים


דרישות הרשות הארצית לכבאות והצלה

דגש חשוב נוסף מבחינת עיצוב הפנים של רוב בתי העסק הוא התאמתם לדרישות הרשות הארצית לכבאות והצלה.
הדרישות נוגעות בעיקר למערכות החשמל והגפ"מ (גז פחמימני מעובה) המותקנות בעסק, אמצעי גילוי אש וכיבויה,הפרדות אש ויצירת שטחים בטוחים , מעברי מילוט, שילוט ברור, ידיות בהלה ומרכיבים אחרים שמצמצמים את הסיכון לפריצת שריפה ומבטיחים את שלומם של המבקרים בעסק ככל האפשר.
אביב ברישוי מעניקים ליווי צמוד ועזרה בכל התהליך, החל משלב איתור הנכס ועד לקבלת כל הרישיונות הדרושים להפעלתו. אל תישארו לבד במערכה, חייגו למספר 050-8092338 או צרו קשר דרך האתר

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר