רישוי עסקים מועצה מקומית ירוחם

מעוניינים לפתוח עסק במועצה מקומית ירוחם?

חשוב שתדעו:רישוי עסקים מועצה מקומית ירוחם

ירוחם היא אחת המועצות המקומיות המוכרות יותר באזור הדרום. היא התפרסמה במיוחד בשנים האחרונות כאשר עמרם מצנע, שעמד בראש עיריית חיפה, נקרא לעמוד בראש המועצה, ולשפר את מצבה הכלכלי. בתקופת כהונתו הוקמו בה עסקים רבים, שוקם "אגם ירוחם", והתדמית של המועצה בעיני הציבור השתפרה. כיום פועלים בירוחם כמה מפעלי תעשייה גדולים, ורק מעטים מבין הצרכנים הרוכשים את מוצרי קרליין, אקרשטיין או טמפו מודעים לכך שהם מיוצרים בעיירה הדרומית.

אם גם אתם רוצים להצטרף לקהילת בעלי העסקים בירוחם, תתבקשו קודם כל להגיש בקשה לרישיון עסק. הצורך ברישיון עסק מוגדר בחוק רישוי עסקים המסדיר את פעילותם של מרבית סוגי העסקים במדינה, בתנאים מחייבים שנועדו להגן על הציבור. בין היתר מסדיר החוק את תנאי התברואה הנדרשים בעסקים, בטיחות, הגנה על הסביבה ועוד.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338. חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול מועצת ירוחם לרבות הנחיות מיוחדות:


שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

תהליךהוצאת רישיון עסק הוא תהליך מורכב ומסובך, לא רק במונחים הבירוקרטיים המקומיים אלא אפילו במונחים עולמיים. במועצה המקומית ירוחם תוכלו לקבל מידע מקדמי הנחוץ לכם כדי להגיש את הבקשה לידי מנהל מחלקת רישוי עסקים. בשלב מאוחר יותר מחלקה זו תהיה גם אחראית להעברת הבקשה שלכם לכל הגופים הרלוונטיים לאישור הבקשה – מחלקת תכנון, נציבות כיבוי אש, משרד הבריאות ואחרים.

מידע מקדמי – בפגישת הייעוץ תקבלו את רשימת הרשויות הרלוונטית אליהן אתם מחויבים לפנות (משרד לאיכות הסביבה, כיבוי אש וכדומה) ולהם תגישו בקשות מסודרת למידע מקדמי. בתוך 30 יום תקבלו בדואר את המידע המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ב' – תוכנית עסק

לאחר שתיפגשו עם נציג מחלקת רישוי עסקים לצורך קבלת המידע המקדמי, עליכם גם להגיש תכנית עסק. חובה לברר מראש באיזה קנה מידה אתם נדרשים להגיש את התכנית. כמו כן, כל מועצה מקומית קובעת את המפרטים הטכניים שצריכה לכלול תכנית העסק, כמו למשל מיקום של ציוד לכיבוי אש, סימון של פתחי חירום ופתחי אוורור, ועוד. לפני ההגשה, על התכנית צריך לחתום איש מקצוע שהוסמך לכך בחוק – מהנדס בניין, אדריכל או הנדסאי. בעת ההגשה עליכם לצרף לתכנית מסמכים נוספם, על פי הנחיות המועצה, כמו תרשים סביבה, מפה מצבית , טבלת אישורים לתוכנית, בקשה לשימוש חריג, ייפוי כוח וכדומה.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ג – הגשת בקשה לרישוי עסק

מחלקת רישוי עסקים של מועצת ירוחם תקבל את הבקשה שלכם לרישיון עסק, ותדון בה. בשלב הראשון תקבלו אישור רק על עצם הגשת הבקשה רק לאחר מכן הבקשה תועבר לכל הגורמים המקצועיים שיצטרכו לאשר אותה. אל תשכחו- בעת הגשת טופס הבקשה יש צורך לצרף אליו גם את כל המסמכים הדרושים הנוספים:

  • חוזה שכירות או נוסח טאבו
  • צילום תעודת זהות של בעל העסק ו/או אישור מרשם החברות (במקרה של חברה בע"מ)
  • אישור על תשלום האגרה על פי התעריף שקובע משרד הפנים.

כל מסמך שתשכחו להגיש, או כל פרט שלא תמלאו כמו שצריך, עלול לגרום לבקשה שלכם להידחות. כמובן שתקבלו בדואר הסבר מנומק לדחייה, אבל עדיף להקפיד ולהגיש מראש את הבקשה כנדרש.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

לאחר שתגישו את טופס הבקשה לרישיון עסק יכולים לעבור בין חודשיים לחצי שנה עד שיונפק לכם הרישיון, וזאת בתנאי שהעסק שלכם אכן עומד בכל דרישות החוק, וכל הגופים המאשרים אישרו את הבקשה שלכם ללא הערות. אם כן היו ליקויים בבקשה שלכם וקיבלתם עליה הערות, עליכם לתקן את כל הליקויים לפני שתוכלו לקבל את רישיון העסק, ובכך תאריכו אפילו עוד יותר את משך הזמן עד לקבלת הרישיון.

תקנות ייחודיות למועצה המקומית ירוחם:

כדי להקפיד ולשמור על תנאי רישיון העסק שלכם, חובה עליכם לעמוד לא רק בתנאי הרישיון עצמו, אלא גם בכל התנאים הקבועים בחוקי העזר והתקנות של מועצת ירוחם הנוגעים לבתי עסק. בין היתר חוקים אלה כוללים:

  • חובת הגשת תרשים שילוט לאישור בשלושה העתקים לפני הצבת שלטים בעסק.
  • השתתפות בעלויות פיתוח שטחים ציבוריים פתוחים של המועצה.
  • תשלום אגרת חיבור לרשת המים העירונית

אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקראטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר