רישוי עסקים, מהצעד הראשון ועד האחרון של הקמת העסק שלך

ברוב המקרים, הקמת עסק בארץ מחייבת קבלת רישיון עסק עוד בטרם הוא מתחיל לפעול. קבלת הרישיון עשויה להיות תהליך מורכב למדי, שחשוב לבצע בתשומת לב, צעד אחר צעד.


קבלת מידע מוקדם

זהו צעד שאינו חובה, אולם מומלץ כן לפנות לאגף הרישוי ברשות המקומית ולבקש מידע מוקדם שכן מידע זה הינו יקר ערך – הוא כולל את רשימת גורמי הרישוי הרלוונטיים עבור העסק הספציפי וכן את ההנחיות והדרישות של כל אחד מגורמי רישוי אלה.
בזכות מידע זה מתאפשרת הקמת העסק בהתאם לכלל הדרישות, כך שבסופו של דבר הליך הטיפול ברישוי עסקים הופך ליעיל יותר.
רישיון עסק בתל אביב


הגשת בקשה לרישיון עסק

גם הבקשה לרישיון עסק מוגשת לאגף הרישוי של הרשות המקומית.
אל הבקשה יש לצרף קבלה על תשלום אגרה וכן תוכנית עסק שכוללת תרשים סביבה, תרשים מגרש, תכנון פנימי של העסק ובמידת הצורך גם נספח בטיחות וחוות דעת של מורשה נגישות.
בין הגורמים אשר בוחנים את הבקשה: הרשות הארצית לכבאות והצלה, משטרת ישראל, משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות, משרד הכלכלה ומחלקות שונות ברשות המקומית עצמה – בהתאם לאופי הפעילות המתוכנן של העסק, גודלו ופרמטרים נוספים. יודגש כי אישור עבור רישיון עסק יינתן רק לאחר שכל גורמי הרישוי הביעו הסכמה לכך.


ביקורת בעסק

חלק מגורמי הרישוי שולחים נציגים לעסק על-מנת לבחון את המצב בפועל ולא רק על הנייר, וכמובן שיש לשתף איתם פעולה ולמלא את הנחיותיהם, על-מנת לייעל את התהליך ולמנוע עיכובים בקבלת רישיון העסק.


קבלת תשובה

תשובתה של הרשות המקומית לבקשה לרישיון עסק, על סמך חוות הדעת של גורמי הרישוי השונים, מתקבלת תוך 90 יום.
אם מולאו כל הדרישות, הבקשה תאושר. בחלק מהמקרים ישנם תנאים מוקדמים שהעסק חייב לעמוד בהם בטרם יקבל את הרישיון ובמקרים של סירוב, יש לתקן את הליקויים ולזמן מחדש את גורמי הרישוי שהשיבו בשלילה על הבקשה.


סוגי רישיונות עסק

ברוב המקרים רישיון עסק ניתן לפרק זמן של שנה עד 5 שנים. ישנם גם רישיונות זמניים לפרקי זמן קצרים יותר וכן היתר זמני שמאפשר לעסק לפעול כחוק עד לקבלתו של הרישיון עצמו.
בדרך כלל ישנם גם תנאים ברישיון – דרישות שעל העסק למלא אותן באופן קבוע תוך כדי הפעילות השוטפת, ושהפרתן עלולה להוביל לשלילתו של רישיון העסק.
צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון עסק – 050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר