רישוי עסקים במודיעין עילית

רישוי עסקים במודיעין עילית, עיר המתאפיינת בצמיחה מהירה ובאוכלוסייה צעירה, מותאם לצרכים הייחודיים ולאופי העיר. כחלק ממדיניות העירייה לקידום פעילות עסקית וכלכלית, תהליך רישוי העסקים מיועד להיות גמיש ונגיש, תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים של בטיחות וסביבה איכותית.

במודיעין עילית, רישוי העסקים נעשה עם התחשבות בצורכים המשתנים של העסקים השונים, ממוסדות חינוך ושירותים קהילתיים, דרך מסחר ושירותים, ועד לתעשייה קלה. העירייה מספקת מדריכים וסיוע לבעלי העסקים בתהליך הגשת הבקשה לרישוי, על מנת להקל על הבירוקרטיה ולקצר את זמני ההמתנה.

התהליך כולל את כל השלבים הנדרשים, מהכנת תוכניות, דרך קבלת אישורים מגורמים רלוונטיים ועד לביצוע בדיקות ואישורים סופיים. על בעלי העסקים להבטיח שעסקיהם עומדים בקריטריונים של בטיחות, נגישות והתאמה סביבתית, ושהם מקדמים את רווחת הציבור ותורמים לקהילה.

במודיעין עילית, שהיא עיר בעלת אופי קהילתי חזק, תהליך רישוי העסקים נעשה גם בהתאם לצרכים הספציפיים של הקהילה, תוך מתן דגש על תמיכה בעסקים קטנים ובינוניים וקידום יזמות עסקית בתוך הקהילה. דבר זה מבטיח שהעיר תמשיך לצמוח ולהתפתח תוך שמירה על ערכיה הקהילתיים והחברתיים.

 

חושבים לפתוח עסק במודיעין עילית? קודם כל רישוי עסקים!

רישוי עסקים מודיעין עיליתחשוב שתדעו:

העיר מודיעין עילית ממוקמת בהרי מודיעין, בין ירושלים לתל אביב. היא מונה כ65,000 תושבים, מספר גבוה יחסית לגילה הצעיר של העיר שהוקמה ב1993. מרבית תושבי העיר הינם חרדים, וכ60% מהם הינם ילדים מתחת לגיל 18. בעיר קיימים שירותים חברתיים כמו אשכול פיס, מועדון לקשישים, ספריה ופרויקטים מיוחדים לקידום נוער. כמו כן עיריית מודיעין-עילית שמה דגש גדול על איכות הסביבה ודואגת לשמר את רחובותיה נקיים ומטופחים, לרווחת התושבים והמבקרים.

גידולה המהיר של האוכלוסייה בעיר מביא לביקוש בבתי עסק נוספים אשר יוכלו לספק את צרכיהם של תושבי העיר. אם ברצונכם להקים עסק במודיעין-עילית ותחום עיסוקכם דורש רישיון עסק (על פי חוק רישוי העסקים בישראל), עליכם לעבור מספר שלבים והליכים בירוקרטיים בסופם תקבלו אישור (או דחייה) להוצאת רישיון העסק שלכם.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו,
לפרטים חייגו: 050-8092338. חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול עיריית מודיעין עילית לרבות הנחיות מיוחדות:

 


שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי לקבלת רישוי עסקים במודיעין עילית

על מנת לקבל מידע ראשוני על תהליך הוצאת רישיון עסק עליכם לקבוע פגישה במחלקת רישוי עסקים בעיריית מודיעין עילית, שם יעבור איתכם נציג המחלקה על כל הפרטים הרלוונטיים לתחום העסק שלכם. כמו כן תקבלו בפגישה רשימת גופים ורשויות אשר אישורם נדרש להוצאת הרישיון שלכם.

רשימת גופים אשר אישורם נדרש לקבלת רישיון עסק על פי עיריית מודיעין עילית:

  1. משטרת ישראל
  2. משרד הבריאות
  3. המשרד לאיכות הסביבה
  4. הנדסת מבנים מסוכנים
  5. כיבוי אש
  6. רופא ווטרינרי עירוני
  7. משרד העבודה
  8. אגף התנועה
  9. הסכמת ביקורת עסקים תברואתית

רשימת הגופים משתנה מעסק לעסק בהתאם לתחום העיסוק, כאשר נציג מחלקת העסקים הוא שיקבע את הרשימה הרלוונטית עבור העסק שלכם. לגופים אלו תידרשו לשלוח בקשה למידע המקדמי.

מידע מקדמי – לאחר שתגישו בקשות מסודרות לכל אחד מן הגופים המאשרים הרלוונטיים לכם על פי פגישת הייעוץ, תקבלו בתוך 30 יום בדואר את המידע המקדמי המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

עיריית מודיעין עילית מבקשת מציבור בעלי העסקים לא לרכוש או לשכור מבנה לעסק לפני קבלת אישור מהגורמים הרלוונטיים כי המבנה עומד בתנאים של חוק רישוי העסקים ובדיני תכנון ובניה, וזאת על מנת למנוע הפסדים כלכליים ועגמת נפש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ב' – תוכנית עסק

המסמכים המרכיבים את תכנית העסק הם החשובים ביותר בהגשת הבקשה להוצאת רישיון, שכן הם נועדו לאפשר לרשויות לבחון את מבנה העסק ותקינותו ולוודא כי הוא עומד בדרישות ובתקנות של חוק תכנון ובניה. שימו לב כי בידיכם כל המסמכים, חתומים ומאושרים על ידי גורם מוסמך כמו אדריכל או מהנדס בניין.


על תכנית העסק לכלול:

  1. תכנית מבנה- בה מפורטים חדרי העסק, מערכות מים וביוב, מתקני אשפה, מתקני אוורור, יציאות חשמל וכדומה. את התכנית יש להגיש בקנה מידה של 1:100.
  2. תרשים סביבה- בקנה מידה של 1:250
  3. מפה מצבית/תרשים מגרש- שטח העסק וגבולותיו בקנה מידה של 1:250
  4. טבלת אישורים לתכנית

כמו כן ייתכן ותתבקשו למסמכים נוספים על פי הנחיית העירייה, כגון בקשה לשימוש חריג, ייפוי כח ועוד.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסק

לאחר שהמצאתם את כל המסמכים הנדרשים, מילאתם את כל התנאים והדרישות להם התבקשתם במידע המקדמי והחתמתם בעלי מקצוע מוסמכים על הטפסים השונים, הגיע הזמן להגיש את הבקשה.

רכזו יחד את כל המסמכים שברשותכם יחד עם הטפסים הבאים והגישו אותם למחלקת עסקים בעיריית מודיעין-עילית:

  1. טופס הגשת בקשה לרישיון – מלא וחתום כנדרש.
  2. תוכנית עסק – כמפורט בשלב ב'.
  3.  תוכנית בטיחות – בהתאם להוראות המידע המוקדם.
  4. שובר אישור לתשלום האגרה.
  5. צילום תעודת זהות.
  6. חוזה שכירות חתום.
  7. מספר חוזה ארנונה.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338

בקשתכם תועבר על ידי מחלקת רישוי עסקים לגופים השונים אשר אישורם נדרש, שם היא תיבחן לפרטי פרטים על מנת לוודא כי בית העסק שלכם אכן עומד בכל החוקים והתקנות וכי אין בו משום פגיעה באיכות הסביבה ובשלום הציבור. תהליך זה אורך זמן, ורק לאחר כ-21 ימים מהגשת הבקשה תקבלו מכתב המאשר או דוחה את בקשתכם.


שלב ד'- הנפקת רישיון עסק

רישיון העסק למעשה מתיר את הפעלתו של העסק בצורה חוקית ועל כן יש לתלות אותו במקום בולט. כך ידעו ציבור לקוחותיכם ונציגי הרשויות השונים כי העסק שלכם עומד בתקנות ובדרישות של הגופים השונים וכי הוא בטיחותי עבור תושבי העיר והסביבה.

הליכים בירוקראטיים ייחודיים לעיריית מודיעין עילית:

מחלקת רישוי עסקים מבקשת מבעלי העסקים בעיר לעמוד בדרישות מסוימות הנוגעות לתחומי עסק שונים כגון:

  1. שטח בתי אוכל וחנויות מזון– על בעלי עסקים כמו בתי קפה, מזנונים, מסעדות, מכולות, אטליזים וכדומה, לתכנן את בית העסק כך שמידותיו יעמדו בדרישות העירייה.
  2. היתר לילה לפתיחת עסקים– בעלי עסקים המבקשים להשאיר את עסקיהם פתוחים לאחר השעה 24:00 זקוקים לאישור מיוחד וחייבים בתשלום אגרה נפרדת.
  3. סידורי נכים– על בתי עסק מסוימים המוגדרים בחוק לעמוד בתקנות ובתנאים שנקבעו עבור נכים.

על בעלי העסקים להתעדכן בהליכים הבירוקראטיים הייחודים לתחום עיסוקם, וכן להישמע לחוקי העזר העירוניים הקיימים במודיעין עילית, כגון:

  1. פיקוח על מכירת מוצרים מן החי- בעסקים המוכרים מזון.
  2. תשלום אגרת שמירה- סכום האגרה משתנה מבעלי עסק לבעלי נכסים פרטיים.
  3. שמירת הסדר והניקיון- איסוף אשפה ופסולת.
  4. שילוט ומודעות בבית העסק וברחובות העיר.


אביב ברישוי – ביחד בתהליך רישוי עסקים במודיעין עילית

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקרטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר