רישוי עסקים מועצה אזורית גליל עליון

חושבים לפתוח עסק במועצה האזורית גליל עליון ?

חשוב שתדעו:

המועצה האזורית גליל עליון נמצאת בגבולה הצפוני של מדינת ישראל. מתוך 29 קיבוצים השוכנים בתחומי המועצה, 7 קיבוצים הם "קיבוצי גדר", כלומר שוכנים על גדר הגבול בין ישראל ללבנון. המועצה האזורית גליל עליון משתרעת על שטח גדול יחסית, והמרחק הממוצע בין היישובים שבתחומה הוא כ-20 ק"מ. המועצה הזו ידועה במיוחד בזכות ההשקעה הגבוהה שלה בחינוך – המועצה משקיעה בכל תלמיד סכום הגבוה בערך פי 3 מאשר כל רשות מקומית אחרת בארץ.

ואם עוד לא שכנענו אתכם לעבור לגור בגליל העליון, כדאי שתדעו שהקיבוצים במועצה קולטים משפחות חדשות במטרה להגדיל את מספר התושבים במועצה וליצור הזדמנויות תעסוקה חדשות.

אם גם אתם מעוניינים להצטרף לתנופה החדשה בקיבוצים בגליל העליון ולפתוח עסק בתחומי המועצה האזורית, תידרשו קודם כל להוציא רישיון עסק. רישיון עסק נועד להבטיח את בטיחות התושבים ועמידה של כל העסקים בישראל בקריטריונים שנקבעו על ידי נציבות כיבוי אש והצלה, משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה ועוד.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו,
לפרטים חייגו: 050-8092338. חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול המועצה האזורית גליל עליון לרבות הנחיות מיוחדות:

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

כל מי שהתנסה בהוצאת רישיון עסק יודע שמדובר בתהליך ארוך, ולעתים אף מייגע. למרות הניסיונות בשנים האחרונות להקל על בעלי עסקים, הדרישות העומדות בפני כל מי שמעוניין לקבל רישיון עסק כרוכות בעמידה בכל התנאים שמציבים הגופים השונים ובהגשת מסמכים ותוכניות. בשלב הראשון יש לקבוע פגישה עם נציג מחלקת רישוי עסקים במועצה, שיפרט בפניכם את שלבי התהליך השונים, ואף יוכל לסייע לכם לבחור מיקום מתאים לעסק שלכם בתחומי המועצה.

מידע מקדמי – בפגישת הייעוץ תקבלו את רשימת הרשויות הרלוונטית אליהן אתם מחויבים לפנות (משרד לאיכות הסביבה, כיבוי אש וכדומה) ולהם תגישו בקשות מסודרת למידע מקדמי. בתוך 30 יום תקבלו בדואר את המידע המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ב' – תוכנית עסק

שלב תכנית העסק מחייב אתכם להגיש מפרט ושרטוט של מידות העסק, בהתאם לקנה המידה שקבעה המועצה. המפרט צריך לכלול פרטים טכניים כגון ציוד לכיבוי שרפות, מערכות ניקוז וביוב, דלתות ודלתות חירום וכו'. על התכנית צריך לחתום אחד מאנשי המקצוע המוסמכים לכך – מהנדס בניין, אדריכל, או הנדסאי בעל הכשרה מתאימה.

תכנית העסק שתגישו צריכה לכלול עוד מסמכים, בהתאם להנחיות המועצה האזורית גליל עליון, אלא אם כן העסק שאתם מעוניינים לפתוח נכלל ברשימה (מוגבלת למדי) של עסקים שפטורים מחובת רישוי עסק.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסק

במועצה האזורית גליל עליון פועלת מחלקה לרישוי עסקים, שאליה תצטרכו להגיש את הבקשה לרישיון עסק. לא רק הוועדה צריכה לאשר את הבקשה, אלא גם כל הרשויות הרלוונטיות לעסק שלכם, כמו גם הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה במועצה.

לפני הגשת הבקשה, ודאו כי כל המסמכים הבאים בידיכם, כדי שלא תגלו כי הבקשה שלכם נדחתה רק בגלל ששכחתם לצרף מסמך כזה או אחר, או כי שכחתם לחתום כנדרש על אחד הטפסים.

  • טופס להגשת בקשה לרישיון עסק – טופס מלא שמילאתם בעצמכם, הכולל את כל הפרטים הנחוצים וחתום על ידכם.
  • תוכנית עסק – כפי שמפורט בשלב ב' – תכנית חתומה באישורם של הגורמים הרשמיים.
  • תוכנית בטיחות בעסק – על פי הוראות המידע המקדמי.
  • אישור על תשלום אגרה בסכום המעודכן שמפרסם משרד הפנים.
  • שלל מסמכים נוספים כגון: מס' משלם בחשבון הארנונה, חוזה חתום, ייפוי כוח (אם נדרש) וצילום תעודת זהות.

תשובה על בקשתכם תקבלו בתוך 21 יום, באמצעות הדואר.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

במועצה האזורית גליל עליון פועלים כיום כ-700 עסקים. אם אחד מעסקים אלה חורג מתנאי העסק שהוגדרו ברישיון שלו, המועצה רשאית לבטל את הרישיון בכל עת. כדי להימנע ממקרים כאלה, הקפידו לפעול בהתאם לרישיון ולתכניות העסק שהגשתם. זכרו כי כל אחד מהגופים שהעניקו את אישורם לעסק שלכם יכול לערוך בו ביקורות במטרה לוודא שהעסק אכן עומד בקריטריונים ובתנאים שבהתאם להם הוא אמור לפעול.


תקנות ייחודיות למועצה האזורית גליל עליון:

כל בעל עסק צריך להישמע, בנוסף לכל הכללים המפורטים בחוק רישוי עסקים, גם לחוקי העזר והתקנות של הרשות המקומית שבתחומה הוא פועל. לכן, מומלץ לפנות למחלקת רישוי עסקים במועצה האזורית גליל עליון לפני שאתם מתחילים בהליכי הגשת הבקשה לרישיון עסק. כמו כן, אל תתחילו בצעדים שיש להם משמעות כלכלית כגון חתימה על חוזה או שינויים בעסק, לפני שנבדק כי תוכלו לנהל את העסק המבוקש במקום המבוקש ולהוציא עבורו רישיון עסק.


אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקראטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר