רישוי עסקים במועצה אזורית גליל תחתון

רישוי עסקים במועצה אזורית גליל תחתון מטופל בקפידה רבה תוך התחשבות במגוון העסקים והפעילויות באזור. המועצה משתדלת לתת מענה לצרכים הייחודיים של הגליל התחתון, אזור המאופיין בשילוב של חקלאות, תיירות ותעשייה.

תהליך הרישוי כולל את כל השלבים הנדרשים לוודא שהעסקים עומדים בקריטריונים הרגולטוריים והתקניים. זה כולל בדיקות בטיחות, היגיינה, נגישות, התאמה לסביבה ועוד. עסקים בגליל התחתון מתבקשים להגיש תוכניות עסקיות, תוכניות בנייה או שיפוץ, ולעמוד בבדיקות מהימנות ותקינות.

המועצה אזורית גליל תחתון מבצעת גם ייעוץ ומעקב אחר התהליך, על מנת לוודא כי העסקים מתפעלים בהתאם לתקנות ולא נתקלים בקשיים בירוקרטיים מיותרים. דרך זו מאפשרת לעסקים להתמקד בגדילה ובפיתוח שלהם, תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים של בטיחות ואיכות.

המועצה מקדמת אג'נדה של פיתוח עסקי מתוך כוונה לחזק את הכלכלה המקומית ולשפר את איכות החיים של התושבים. על ידי קידום תהליכי רישוי יעילים ותומכים, המועצה אזורית גליל תחתון מסייעת להבטיח שהאזור ימשיך לפרוח ולצמוח כלכלית וחברתית.

חושבים לפתוח עסק במועצה האזורית גליל תחתון? מתחילים ברישוי עסקים!

חשוב שתדעו:

המועצה האזורית גליל תחתון שוכנת בצפון ישראל, ומשתרעת מהכינרת ועד נצרת, ומהר ארבל ועד הר תבור. בתחומי המועצה מתגוררים קרוב ל-10,000 תושבים ב-3 קיבוצים, 8 מושבים ו-6 יישובים נוספים.

בשטח המועצה שוכנים מפעל תה ויסוצקי, מפעל פרימור ומפעלים רבים נוספים בשני אזורי התעשייה שבתחומה. בנוסף, בשנים האחרונות החלו יישובי המועצה לנטוש את ענפי החקלאות המסורתיים – חממות פרחים, לולים, פלחה ורפתות, לטובת צימרים מפנקים ושירותי תיירות נוספים.

הקמת עסק בתחומי המועצה האזורית גליל תחתון תדרוש מכם ראשית להוציא רישיון עסק, בהתאם לחוק רישוי עסקים. החוק מגדיר שורה של תנאים וקריטריונים, שנועדו לדאוג לבטיחות ולעמידה בתקנים של בריאות הציבור, הגנת הסביבה, כיבוי אש ועוד וכן למנוע פגיעה בשלום הציבור, מפגעי תברואה וסכנות אחרות.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול המועצה האזורית גליל תחתון לרבות הנחיות מיוחדות:


שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

למרות שלא לכך התכוון המחוקק, תהליך הוצאת רישיון עסק בישראל הוא אחד התהליכים הארוכים, המורכבים והמסובכים איתם צריך להתמודד בעל העסק. ביקורת בנושא הושמעה בשנים האחרונות גם מצד גופים בינלאומיים כמו ה-OECD.

בניגוד למדינות אחרות בעולם, בעלי עסקים בישראל צריכים לעמוד בתנאים של גופים רבים, להגיש מסמכים ותוכניות רבים, ולהתאזר בהרבה סבלנות. התהליך מתחיל בפגישה עם אחד הנציגים של מחלקת רישוי עסקים, שיסביר לכם על התהליך ויפרט את השלבים השונים בו, כולל המידע המקדמי והגשת תכנית העסק.

מידע מקדמי – בפגישת הייעוץ תקבלו את רשימת הרשויות הרלוונטית אליהן אתם מחויבים לפנות (משרד לאיכות הסביבה, כיבוי אש וכדומה) ולהם תגישו בקשות מסודרת למידע מקדמי.

בתוך 30 יום תקבלו בדואר את המידע המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ב' – תוכנית עסק

אם הגעתם בשעה טוב לשלב הזה, תצטרכו להגיש למועצה תרשים של העסק, בקנה המידה המפורט באתר המחלקה לרישוי עסקים. בנוסף, תידרשו להגיש מפרט טכני של המבנה שבו אתם רוצים להפעיל את העסק, ולציין עליו מיקומים של פתחים ודלתות, מערכות ביוב, ציוד כיבוי אש, ועוד כהנה וכהנה.

איש מקצוע מוסמך (אדריכל, הנדסאי שעבר הכשרה מתאימה או מהנדס אזרחי) צריך לחתום על התכנית , אם כל זה לא מספיק, אתם נדרשים גם להגיש מסמכים נוספים, בהתאם להנחיות של מועצת גליל תחתון, תרשים סביבה, מפה מצבית , טבלת אישורים לתוכנית, בקשה לשימוש חריג, ייפוי כוח וכדומה.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסקים במועצה אזורית גליל תחתון

בקשות לרישוי עסקים נידונות במחלקת הנדסה של המועצה האזורית גליל תחתון. המחלקה תדון בבקשה ותעביר אותה גם לשאר הרשויות הרלוונטיות לבקשה שלכם, ביניהן משרד התחבורה, משטרת ישראל, אגף ההנדסה ורשויות רבות אחרות.

שימו לב כי ברשותכם כל המסמכים הנדרשים, ביניהם:

  1. תוכנית בטיחותית – בהתאם להוראות שמפרסמת המועצה.
  2. טופס בקשה לרישיון עסק – שתוכלו להוריד מאתר האינטרנט של המועצה ולמלא אותו. הקפידו לא להשמיט פרטים נחוצים ולחתום על הטופס כנדרש. אם לא תחתמו או תשכחו את אחד הפרטים, בקשתכם עלולה להידחות.
  3. שובר המעיד על תשלום האגרה הנדרשת.
  4. תוכנית עסק – חתומה ומאושרת כנדרש, כפי שציינו לעיל בשלב ב'.
  5. מסמכים נוספים: ייפוי כוח (במקרה שצריך), צילום תעודת הזהות שלכם, חוזה חתום, ומס' חוזה ארנונה.

את התשובה על הגשת הבקשה תקבלו בדואר בתוך 5 ימים מיום ההגשה של כל האישורים הרלוונטיים.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

חשוב לציין כי עסקים שאינם עומדים בתנאי העסק עלולים לאבד את רישיון העסק שקיבלו מטעם המועצה האזורית גליל תחתון. על כן, חשוב להקפיד לפעול רק במסגרת תכנית העסק שהגשתם, ולאפשר לנציג של כל אחד מהגופים המאשרים לערוך בעסק שלכם ביקורת בכל עת שתידרשו.


תקנות ייחודיות למועצה האזורית גליל תחתון:

חוקי העזר של מועצת גליל תחתון מחייבת אתכם, כבעלי עסק, בנוסף לכל התנאים והקריטריונים של הרשויות הממשלתיות. פירוט של חוקי העזר הרלוונטיים תוכלו למצוא באתר המועצה, בין היתר בנושאים הבאים:

  1. התקנת מתקני אשפה וקיבול
  2. הצבת שילוט לעסק
  3. שמירת ניקיון
  4. הגבלת רוכלות לשעות ולשטחים מסוימים


אביב ברישוי – ביחד נעבור את תהליך רישוי עסקים במועצה אזורית גליל תחתון

הנפקת רישיון עסק הוא הליך בירוקראטי מסובך ומתיש, ואין סיבה שתעברו אותו לבד. אנו באביב ברישוי מלווים בתי עסק גדולים כקטנים בתהליך הוצאת הרישיון, חוסכים להם כסף וזמן ומונעים עיכובים ככל הניתן. התקשרו עוד היום להתחלת התהליך, החל משלב איתור נכס העונה לדרישותיכם ועד קבלת הרישיון הנכסף.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר