רישוי עסקים במועצה אזורית חבל יבנה

רישוי עסקים במועצה אזורית חבל יבנה מתבצע תוך מקפיד להתאים את התהליך לצרכים ולמאפיינים הייחודיים של האזור. חבל יבנה, שמהווה מרכז חקלאי ותעשייתי, מעודד פיתוח עסקי שמשלב יזמות וחדשנות עם שמירה על איכות הסביבה והחיים.

תהליך רישוי העסקים כולל בדיקה מעמיקה של תכניות העסק, היערכות לסטנדרטים בטיחותיים, בריאותיים וסביבתיים, וכן עמידה בכללים העירוניים והלאומיים. המועצה דורשת מהעסקים להגיש מסמכים רלוונטיים ולעבור אישורים נדרשים כחלק מתהליך הרישוי.

מועצה אזורית חבל יבנה מספקת ייעוץ וסיוע לעסקים במהלך התהליך כדי לוודא שהם יכולים לעמוד בדרישות המורכבות ולקבל את הרישיון הנדרש בצורה יעילה ובלתי מפריעה. המועצה עובדת לקדם סביבה עסקית תומכת, תוך כדי שימת דגש על קיימות ושיפור איכות החיים לתושבי האזור.

במועצה ישנה גם מחויבות לקידום יוזמות עסקיות שמסייעות לפיתוח הכלכלי של האזור, תוך התחשבות במשאבי הטבע ובצרכים החברתיים של התושבים. תהליך רישוי העסקים בחבל יבנה מותאם לעזור לעסקים להשגיח על צמיחה והצלחה בסביבה מתוך אחריות ומחויבות לעקרונות הקהילה והסביבה.

חושבים לפתוח עסק במועצה האזורית חבל יבנה? מתחילים ברישוי עסקים!

חשוב שתדעו:

המועצה האזורית חבל יבנה שוכנת בין הערים יבנה ואשדוד, בדרום מישור החוף. בשמונת היישובים הנמצאים בתחומה מתגוררים תושבים דתיים ברובם.

במועצה פועלים לא פחות משני מפעלים לייצור שימורים וחמוצים – קבוצת יבנה מוצרי מזון, ו"כד" בני דרום.

בנוסף ממוקמים בשטח המועצה מפעל "עדי" לייצור שעונים, מפעל ניר גלים צעצועים לגני ילדים, וכמובן ענפי חקלאות שונים ומגוונים, החל מכותנה ועד גידולי פפריקה.

אם אתם רוצים לפתוח עסק חדש במועצת האזורית חבל יבנה, השלב הראשון בהקמת העסק הוא הגשת בקשה לרישיון עסק. רישיון העסק מתחייב מחוק רישוי עסקים.

זאת על מנת לוודא שביטחון הציבור נשמר וכי בעל העסק דואג לסידורים הנדרשים מבחינת כיבוי אש, בטיחות המבנה, תנאי התברואה ומטרדים אחרים לסביבה, ועוד.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול המועצה האזורית חבל יבנה לרבות הנחיות מיוחדות:

 

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

תהליך קבלת רישיון עסק, והגשת הבקשה לרישיון עסק, הוא אחד התהליכים הבירוקרטיים המורכבים והארוכים ביותר בישראל.

מידע על חוק רישוי עסקים, צו רישוי עסקים ותקנות רישוי עסקים תוכלו לקבל מממונה רישוי העסקים במועצה.

הממונה הוא גם האחראי להעביר את הבקשה שלכם לגורמים המאשרים השונים – אגף הנדסה, אגף איכות הסביבה, משטרה, כיבוי אש, משרד התמ"ת, משרד הבריאות, וגופים נוספים בהתאם לסוג העיסוק שיהיה בעסק שלכם.

מידע מקדמי – בפגישת הייעוץ תקבלו את רשימת הרשויות הרלוונטית אליהן אתם מחויבים לפנות (משרד לאיכות הסביבה, כיבוי אש וכדומה) ולהם תגישו בקשות מסודרת למידע מקדמי. בתוך 30 יום תקבלו בדואר את המידע המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ב' – תוכנית עסק

לאחר פגישת הייעוץ הראשונית עם הממונה על רישוי עסקים במועצה, וקבלת כל הדרישות המפורטות, יש להגיש את תכנית העסק. תוכנית העסק מוגשת על תקליטור, בהתאם לקנה המידה שקובעת המועצה.

במרבית המקרים תידרשו לסמן על גבי תכנית העסק את יציאות החירום מהעסק, המיקום של הציוד לכיבוי אש, מערכות ביוב, ומפרטים נוספים גם כן בהתאם לסוג העסק והעיסוק. על התכנית צריך לחתום אדריכל, מהנדס בניין או איש מקצוע אחר, בהתאם למוגד בחוק.

במקביל לתכנית העסק עליכם לצרף גם תרשים סביבה, מפה מצבית , טבלת אישורים לתוכנית, בקשה לשימוש חריג, ייפוי כוח וכדומה.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסקים במועצה אזורית חבל יבנה

הממונה על רישוי עסקים במועצה האזורית חבל יבנה ידאג להעביר את הבקשה שלכם לגורמים המקצועיים ולגורמים המאשרים, וירכז עבורכם את כל התנאים וההודעות שיעבירו הגופים. עליכם לעמוד בכל התנאים הללו ולתקן כל ליקוי שיעבירו הגופים לפני שתוכלו לקבל רישיון עסק.

אל תגישו את הבקשה לפני שווידאתם כי מצורפים אליה כל המסמכים הנדרשים. חבל לגלות לאחר מעשה כי אחד הגופים דחה את הבקשה שלכם, רק מכיוון ששכחתם לצרף מסמך כלשהו, או כי לא חתמתם כנדרש על אחד הטפסים. לטופס הבקשה עליכם לצרף גם:

  1. טופס בקשה לרישיון עסק – אחרי שמילאתם אותו וחתמתם עליו.
  2. תוכנית עסק – בהתאם לשלב ב' ועם חתימה של הגורמים הרשמיים.
  3. תשלום האגרה הנדרשת בחוק.
  4. עוד מסמכים שיכולים להשתנות מרשות לרשות כמו מס' משלם בחשבון הארנונה, צילום תעודת זהות או חוזה שכירות חתום.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

את רישיון העסק תקבלו לאחר שתבצעו את כל התנאים שיעבירו לכם הגורמים המאשרים והמקצועיים ותתקנו את הליקויים, אם התגלו כאלה. גם לאחר קבלת רישיון העסק תצטרכו להקפיד על עמידה בכל התנאים ושמירה על תנאי הרישיון, כדי שתוכלו לעמוד בביקורות של הגופים המאשרים, וכדי שלא יישלל רישיון העסק שלכם, חלילה.


תקנות ייחודיות למועצה האזורית חבל יבנה:

בין יתר התנאים שעליכם לעמוד בהם נכללים גם חוקי העזר, התנאים והתקנות שייחודיים למועצה האזורית חבל יבנה, והם מחייבים כמו כל חוק או תקנה ארציים. הכוונה היא בין היתר לחוקי עזר שקובעים תקנות למניעת רעש, לשמירה על איכות הסביבה, ואפילו חוק עזר בדבר הדברת זבובים בשטח העסק, או השתתפות בעלויות הדברה שביצעה המועצה.

 

אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקראטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

 

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר