רישוי עסקים במועצה אזורית חוף אשקלון

רישוי עסקים במועצה אזורית חוף אשקלון נעשה במסגרת המאמצת לקדם את הפיתוח הכלכלי של האזור, תוך שמירה על ערכים סביבתיים וקיימות. המועצה מתמקדת בתמיכה בעסקים הקיימים ובעידוד יזמים חדשים, תוך מתן תשומת לב למאפיינים הייחודיים של החוף והמשאבים הטבעיים.

תהליך רישוי העסקים כולל בדיקות והערכות בתחומים כגון בטיחות, נגישות, תכנון ובנייה, והגנה על הסביבה. עסקים מעוניינים לפעול בחוף אשקלון צריכים לעמוד בקריטריונים אלה ולהציג מסמכים ואישורים התומכים בכך.

המועצה אזורית חוף אשקלון מספקת סיוע ומידע לעסקים במהלך התהליך, ומשקיעה בפיתוח מדיניות רישוי שמקלה על הבעלים ומעודדת פיתוח עסקי. תהליך הרישוי מעודד גם יוזמות שיתופי פעולה בין העסקים והמועצה, במטרה לקדם את האינטרסים המשותפים.

מועצה אזורית חוף אשקלון מקדמת את הפיתוח העסקי באזור תוך הקפדה על שמירה על הסביבה ועל איכות החיים של התושבים. זה כולל תמיכה בעסקים שמתחייבים לפעול באופן אחראי ולתרום לקהילה ולסביבה המקומית.

בסופו של דבר, המועצה שואפת להיות שותף פעיל בצמיחת העסקים באזור, ולכן פועלת לספק תהליך רישוי עסקים יעיל, שקוף ותומך, שמעניק לעסקים את הבסיס להצלחה בטווח הקצר והארוך.

 

חושבים לפתוח עסק במועצה האזורית חוף אשקלון? מתחילים ברישוי עסקים!

חשוב שתדעו:

את שמה של המועצה האזורית חוף אשקלון כנראה שמעתם בעיקר בהקשרים ביטחוניים של נפילות קסאמים ואזעקות "צבע אדום".בימים כתיקונם המועצה הזו, השוכנת לחוף הים התיכון עד לגבול רצועת עזה, משמשת כביתם של כ-15 אלף תושבים, חלקם ממפוני גוש קטיף. התושבים מתגוררים בכעשרים מושבים, קיבוצים ויישובים קהילתיים. מבחינת תעסוקה מוכרים במועצה מפעל המעטפות בקיבוץ גברעם, מכוורת יד מרדכי, ובסיסי הטירונים ניצנים וזיקים.

כדי לפתוח עסק חדש במועצת חוף אשקלון, אתם צריכים להגיש בקשה לקבלת רישיון עסק. רישיון העסק מבטיח, בין היתר, שמירה נאותה על איכות הסביבה, מניעת מפגעים ומטרדים סביבתיים, ומניעת סכנות לשלום הציבור – בטיחותיות, בריאותיות ואחרות.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338.

חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול המועצה האזורית חוף אשקלון לרבות הנחיות מיוחדות:

 

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

כדי להתחיל בתהליך הארוך והמורכב של הוצאת רישיון העסק, עליכם קודם כל לקבוע פגישה עם הממונה על רישוי עסקים במועצה או עם מנהלת רישוי עסקים. מהם תוכלו לקבל מידע מקדמי מטעם המועצה הדרוש להגשת הבקשה לרישיון עסק בנושאי אשפה, ביוב, מים, תנועה, נגישות לבעלי מוגבלויות וכו'. בשלב הזה רצוי לעשות גם בדיקת התאמה לשימושים המותרים, בהתאם להיתר הבנייה של הנכס שבו אתם רוצים להפעיל את העסק, כדי לוודא שאין מגבלות או תנאים, עוד בטרם חתמתם על חוזה שכירות או רכשתם את הנכס.

מידע מקדמי – בפגישת הייעוץ תקבלו את רשימת הרשויות הרלוונטית אליהן אתם מחויבים לפנות (משרד לאיכות הסביבה, כיבוי אש וכדומה) ולהם תגישו בקשות מסודרת למידע מקדמי. בתוך 30 יום תקבלו בדואר את המידע המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי?

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ב' – תוכנית עסק

בעזרת המידע המקדמי שתקבלו ממחלקת רישוי עסקים במועצה, תוכלו להתקדם בתהליך הוצאת רישיון העסק ולהגיש תכנית עסק.

את תכנית העסק עליכם להגיש בשלושה עותקים, בקנה מידה של 1:100. התכנית צריכה לכלול מפרט טכני של פתחים וחלונות, התקני טיפול בשפכים, מתקני אוורור ומיזוג, קולטי עשן, ארובות, מתקני אשפה, צנרת מים ושפכים.

כמו כן יש לשרטט 2 חתכי אנך בציון גבהים של כל החדרים בעסק, לפרט את השימושים השונים של כל חלק משטחי העסק. עליכם להחתים את התכנית אצל מהנדס או אדריכל הרשום בפנקס המהנדסים או האדריכלים.

מלבד תכנית העסק יש להגיש בשלב זה גם מסמכים נוספים, כגון תרשים סביבה, מפה מצבית , טבלת אישורים לתוכנית, בקשה לשימוש חריג, ייפוי כוח וכדומה.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסקים במועצה אזורית חוף אשקלון

את הבקשה לרישיון עסק עליכם להגיש למועצה האזורית חוף אשקלון, כדי שהיא תיבדק ותישלח לגורמים המקצועיים שאחראים לאישור (או לדחיית) הבקשה. וייפתח תהליך הרישוי. בין הגופים שעשויים לקחת חלק בתהליך, בהתאם לסוג העסק שלכם, ניתן למנות את איגוד הערים לאיכות הסביבה, השירות הווטרינרי, משרד הבריאות, משרד התחבורה ואחרים.

אל תשכחו לחתום על טופס הגשת הבקשה, ולוודא כי מילאתם את כל הפרטים בו. כמו כן, עליכם לצרף לטופס את המסמכים והטפסים הבאים:

  1. תעודת זהות.
  2. היתר בניה או אישור לשימוש במקרקעין מהוועדה לתכנון ובנייה "שקמים".
  3. מסמכי תאגיד (אם העסק הוא בבעלות חברה) – אישור רשם החברות, אישור מורשה חתימה, רישום מנהלי התאגיד הרשומים וייפוי כוח במידת הצורך.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

אם לא היה כל עיכוב או ליקוי שהתגלה בתהליך, לאחר בדיקת כל הגורמים המקצועיים והמאשרים יונפק לכם רישיון העסק על ידי מחלקת רישוי עסקים. עם זאת, חשוב לזכור כי בכך לא מסתיים התהליך, והעסק שלכם יכול להיות נתון לביקורת בכל רגע נתון. אם לא תעמדו בתנאי הרישיון שקיבלתם, או יתגלה כי אינכם פועלים במסגרת תכנית העסק שהגשתם, רישיון העסק שלכם עלול להישלל.


תקנות ייחודיות לתהליך רישוי עסקים במועצה האזורית חוף אשקלון

בין יתר החובות המוטלות עליכם כבעלי עסקים, אתם נדרשים גם להקפיד ולשמור על כל חוקי העזר המקומיים התקפים במועצה האזורית חוף אשקלון. פירוט של חוקי עזר אלה תוכלו למצוא גם באתר משרד הפנים וגם באתר המועצה, והם כוללים הנחיות הנוגעות לנושאים הבאים:

  1. הדברת המזיקים שבשטח העסק על ידי בעל העסק או על ידי המועצה.
  2. הצגת עברית בשטח של שני שליש מכל פרסום של העסק.
  3. איסור להעמיד כיסאות נוח או דוכני מכירה על חוף הים ללא אישור מהמועצה.


אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקראטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר