רישוי עסקים מועצה אזורית מטה אשר

חושבים לפתוח עסק במועצה האזורית מטה אשר?

חשוב שתדעו:רישוי עסקים מועצה אזורית מטה אשר

המועצה האזורית מטה אשר היא אחת המועצות הבודדות בארץ אשר בתחומה שוכנים יישובים יהודיים לצד יישובים של בני מיעוטים. המועצה שוכנת בצפון המדינה וגבולה הצפוני הוא הגבול של מדינת ישראל עם לבנון. היישובים במועצה מפורסמים בעיקר בצימרים ובאתרי הנופש הכפרי הרבים שהם מציעים לתיירים ולמטיילים, אך גם בכמה מפעלים ידועים. בין היתר ניתן למנות את מפעלי הרהיטים ברגבה ובשומרת, מפעל טבעול בקיבוץ לוחמי הגטאות, ומפעל הנקניקים של קיבוץ יחיעם. מבין ענפי החקלאות שתושבי מטה אשר עוסקים בהם ראוי לציין במיוחד את גידולי האבוקדו.

מי שרוצה לפתוח עסק במועצה האזורית מטה אשר יתבקש לדאוג להוצאת רישיון עסק, כפי שמחייב חוק רישוי עסקים. חוק רישוי עסקים נועד לשמור על בטיחותם של התושבים בישראל, באמצעות קריטריונים שקבעו הרשויות האחראיות להפעלת עסקים. מטרתם של קריטריונים אלה היא למנוע סכנות לשלום הציבור, לדאוג לבטיחות העובדים בעסק, ולשמור על חוק תכנון ובנייה.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

שוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

אם הנכם מעוניינים לטפל בהנפקת רישיון העסק שלכם בצורה עצמאית, להלן פירוט השלבים אותם תידרשו לעבור מול מחלקת רישוי העסקים במועצה אזורית מטה אשר:

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

הוצאת רישיון עסק אינה עניין פשוט, ולמעשה מדובר באחד התהליכים המורכבים ביותר שאזרח ישראלי יכול לעבור. כדי לנסות ולהקל במעט על העול המוטל על בעלי עסקים, התהליך מתחיל במפגש עם נציג היחידה לאיכות סביבה ורישוי עסקים במועצה. בפגישה הזאת ינסו לעשות לכם קצת סדר בתהליך, וגם יעבירו אליכם מידע על השלבים השונים עד לקבלת הרישיון, ומידע מקדמי על העסק שברצונכם להקים.

מידע מקדמי – בפגישת הייעוץ תקבלו את רשימת הרשויות הרלוונטית אליהן אתם מחויבים לפנות (משרד לאיכות הסביבה, כיבוי אש וכדומה) ולהם תגישו בקשות מסודרת למידע מקדמי. בתוך 30 יום תקבלו בדואר את המידע המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

המידע המקדמי עלול לעיתים לייאש בשל דרישותיהן הרבות של הרשויות השונות. אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מאת אנשי מקצוע מנוסים אשר יעניקו לכם סיוע וטיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ב' – תוכנית עסק

המועצה האזורית מטה אשר דורשת מבעלי עסקים המעוניינים לקבל רישיון עסק להגיש היתר בנייה הכולל מספר גוש ומספר חלקה ושטח המקום במטר רבוע, וכמו כן אישור על יציבות מבנה, תוכנית שטח, מסמך ייעוד הקרקע ומפה או תרשים של העסק והמבנה הכוללת בין היתר סימון של מערכת הביוב והחצרות. על התכנית צריך לחתום אחד מאנשי המקצוע המוגדרים בחוק – אדריכל, הנדסאי שעבר הכשרה מתאימה או מהנדס. תכנית העסק שאתם מגישים צריכה להיות מוגשת גם עם מסמכים נוספים שהמועצה תורה לכם להגיש, כמו תרשים סביבה, מפה מצבית , טבלת אישורים לתוכנית, בקשה לשימוש חריג, ייפוי כוח וכדומה.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי בכתיבת תוכנית עסק על פי ההנחיות ובאיסוף כל המסמכים הדרושים לכך, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסק

את הבקשה לרישיון עסק עליכם להגיש למחלקת רישוי עסקים, בהתאם לשעות הקבלה של המחלקה. הבקשה לרישיון עסק נשלחת לאישור של הגורמים השונים לפי סעיף רשיון העסק. הגורמים המאשרים הם רשות כיבוי האש, איגוד ערים לאיכות סביבה גליל מערבי, תחנת נהרייה עכו וקריות של משטרת ישראל, ועדת בניין ערים של הרשות המקומית ועוד. לטופס הבקשה שתגישו עליכם לצרף גם את הפרטים הבאים:

  • מידע לגבי מבקש הרישיון: מספר חברה ו/או תעודת עוסק מורשה.
  • מספר טלפון ומספר פקס של העסק
  • חוזה שכירות או מסמך בעלות על הנכס.
  • אמצעי לתשלום אגרה על פי מחירון משרד הפנים
  • תיאור תהליך הייצור בעסק
  • הצהרה על עסקים או מבני מגורים בסמיכות לעסק

חוששים שבקשתכם לרישיון עסק לא תאושר? אנו באביב ברישוי נשמח לסייע בהכנת הניירת ובהגשת הבקשה על מנת להעניק לכם את מירב הסיכויים לאישור הרישיון! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

כל התהליך לקבלת הרישיון לוקח בין חודשיים לחצי שנה, בתנאי שמצידו של מגיש הבקשה אין שום עיכובים. כל עיכוב בהעברת המסמכים הנדרשים מצד מגיש הבקשה יגרור גם עיכוב במתן הרישיון. הרישיון שיתקבל יהיה על שמו של בעל העסק, ובהתאם למהות העסק והעיסוק, כפי שהוגדרו בתוכנית העסק. כל חריגה מתוכנית זו מחייבת הגשת בקשה מחדש.


תקנות ייחודיות למועצה האזורית מטה אשר:

 כבעל עסק, מוטלת עליכם החובה לשמור ולהקפיד על חוקי העזר של המועצה האזורית מטה אשר, להתעדכן בתיקונים שנעשים בחוקים אלה מפעם לפעם, ולפעול במסגרתם. אתר האינטרנט של המועצה האזורית מטה אשר מפרט את הרשימה המלאה של חוקי העזר העדכניים, העוסקים בנושאים כמו:

  • איסור על ניקוי בור שפכים ללא אישור בכתב.
  • איסור על הקמת רעש בחוף הים.
  • איסור השקיית צמחים באופן הגורם למטרד להולכי רגל ברחוב
  • איסור על חביטת שטיחים ברחוב או דרך פתח הפונה לרחוב


אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקראטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד קבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר