רישוי עסקים מועצה אזורית משגב

חושבים לפתוח עסק במועצה האזורית משגב?

חשוב שתדעו:רישוי עסקים מועצה אזורית משגב

המועצה האזורית משגב נמצאת בצפון המדינה ומשתרעת בין עמק יזרעאל בדרום לבין העיר כרמיאל בצפון. בתחומי המועצה ממוקמים 35 יישובים ושני פארקי תעשייה גדולים – פארק התעשייה משגב ופארק תעשיות בר-לב. פארקים אלה הם מרכזי התעסוקה הגדולים ביותר במועצה, אך מלבדם פועלים גם עסקים פרטיים רבים נוספים ביישובים עצמם כמו מפעל הנעליים בקיבוץ יודפת ובית הבד במושב אבטליון. כמו כן ידוע האזור בזכות מטעי הקיווי שמעבדים הקיבוצים שבמועצה.

אם אתם מעוניינים להקים עסק במועצה האזורית משגב, דעו כי אתם חייבים להוציא רישיון עסק. רישיון העסק מתחייב מחוק רישוי עסקים, שנועד להבטיח שמירה על איכות הסביבה ומניעת מפגעים ומטרדים, שמירה על שלום הציבור ובטיחות העובדים בעסק, שמירה על תנאי תברואה ומניעת העברת מחלות והקפדה על חוק התכנון והבנייה.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338.

חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול המועצה האזורית משגב לרבות הנחיות מיוחדות:

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

חשוב לדעת כי התהליך לקבלת רישיון לניהול עסק יכול להימשך תקופה ארוכה, וכרוך בקבלת אישורים, והסכמתם של גורמים רבים. אישורים אלה מחייבים ביצוע דרישות שמציבים הגופים והתאמת העסק המבוקש לתקנות ולדרישות הגורמים השונים. כדי להקל במעט על התהליך, השלב הראשון בו הוא מפגש ייעוץ עם נציג של מחלקת רישוי עסקים במחלקת קיימות וסביבה במועצה, כדי שיעשו לכם קצת סדר, וייתנו לכם את המידע המוקדם שאיתו תוכלו להמשיך בתהליך לשלב הבא.

מידע מקדמי – בפגישת הייעוץ תקבלו את רשימת הרשויות הרלוונטית אליהן אתם מחויבים לפנות (משרד לאיכות הסביבה, כיבוי אש וכדומה) ולהם תגישו בקשות מסודרת למידע מקדמי. בתוך 30 יום תקבלו בדואר את המידע המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ב' – תוכנית עסק

שרטוט תוכנית העסק שלכם הוא השלב הבא בדרך לקבלת הרישיון. תוכנית העסק צריכה להיות משורטטת על פי קנה המידה שקבעה מועצת משגב, ולכלול מפרט טכני מדויק של העסק. בין היתר צריכה התוכנית לפרט מיקום של ציוד לכיבוי אש, יציאות חירום, פתחי ניקוז ואוורור ועוד. לפני שמגישים את התכנית יש לוודא שהיא חתומה על ידי איש מקצוע שהוסמך לכך בחוק – אדריכ, הנדסאי או מהנדס. בנוסף ייתכן כי תתבקשו להגיש מסמכים נוספים מטעם המועצה, כגון תרשים סביבה, מפה מצבית , טבלת אישורים לתוכנית, בקשה לשימוש חריג, ייפוי כוח וכדומה.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסק

טופס הבקשה לרישיון עסק, שאותו אתם צריכים למלא ולחתום עליו, מוגש למחלקה לרישוי עסקים וממנו הוא מועבר לכל הגופים המקצועיים והמאשרים, או לחלק מהם, הכל לפי סוג העיסוק של העסק שלכם. רשימת הגופים המאשרים כוללת את הוועדה לתכנון ולבנייה, המשטרה, משרד הבריאות, נציבות הכבאות, קב"ט המועצה, המשרד לאיכות הסביבה, משרד החקלאות, מינהל הגז ועוד. בצירוף לטופס הבקשה יש למסור פרטים על:

  •  סוג העיסוק המבוקש
  • מיקומו המדויק של העסק, כולל מספר ארנונה של הנכס
  • שטח העסק
  • פרטי המבקש (לרבות פרטי חברה או שותפות במידה והעסק ינוהל על ידם).

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

אם בשלב כלשהו של אישור הבקשה אחד הגופים המאשרים מודיע כי הוא אינו מאשר את הבקשה, מחלקת רישוי עסקים תעדכן אתכם ותשלח לכם את הנימוקים לדחייה.

ייתכן כי הגופים לא ידחו את הבקשה לחלוטין, אלא יציבו לכם תנאים ודרישות לתיקון הליקויים בבקשה, ורק אם תעמדו בכולם תוכלו לקבל את רישיון העסק.


תקנות ייחודיות למועצה האזורית משגב:

כמו בכל רשות מקומית בישראל, במועצה האזורית משגב יש חוקי עזר, המחייבים את כל התושבים ובעלי העסקים בתחומי המועצה. כבעלי עסקים עליכם להקפיד על שמירה על כל חוקי העזר ולא לחרוג מהם, שכן כל חריגה כזו היא עברה פלילית ועלולה בסופו של דבר לגרום לכך שתאבדו את רישיון העסק שלכם. רשימה מלאה של חוקי העזר של המועצה תוכלו למצוא באתר האינטרנט שלה, כגון חוקים העוסקים ב:

  • איסור חלוקה או הדבקה של מודעות פרסומת.
  • חובת קבלת אישור להצבת שלט בכניסה לעסק.
  • איסור על החזקת בעלי חיים בסמוך למקום מגורים.


אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקראטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר