רישוי עסקים במועצה אזורית עמק יזרעאל

רישוי עסקים במועצה אזורית עמק יזרעאל תופס מקום חשוב בתמיכה בפיתוח הכלכלי והתעשייתי של האזור. עמק יזרעאל, ידוע בהיותו מרכז חקלאי מרכזי, מושך גם מגוון רחב של עסקים מתחומים שונים כמו תיירות, טכנולוגיה, ותעשייה קלה. המועצה האזורית מספקת גישה מקיפה ומסודרת לרישוי עסקים, תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים של בטיחות וסביבה.

התהליך לקבלת רישיון עסק בעמק יזרעאל כולל מספר שלבים:

  1. הגשת מסמכים: בעלי עסקים נדרשים להגיש את כל המסמכים הרלוונטיים כולל תוכניות בניין, אישורי בטיחות, תעודות בדיקות סביבתיות וכל מסמך נוסף שנדרש לפי סוג העסק והפעילות.
  2. בדיקת התאמה: מחלקת הרישוי במועצה בודקת את התאמת העסק לתקנות המקומיות ולחוקים הארציים, תוך התייחסות להיבטים כמו בטיחות ציבור, הגנת הסביבה ועוד.
  3. אישורים והיתרים: כחלק מהתהליך, ייתכן וידרשו אישורים נוספים מגורמים כמו משרד הבריאות, רשות המים ומשרד להגנת הסביבה.
  4. קבלת הרישיון: לאחר שכל הבדיקות והאישורים הושלמו, והעסק עומד בכל הדרישות, ניתן הרישיון לעסק.
  5. תחזוקה וחידוש: רישיונות עסק נדרשים לחידוש תקופתי ולעמידה בבדיקות קבועות לוודא שהעסק ממשיך לפעול בהתאם לתקנות.

מועצה אזורית עמק יזרעאל דואגת להנגיש ולפשט את תהליך רישוי העסקים על מנת לעודד פיתוח עסקי באזור, תוך דגש על צמיחה מושכלת ובר-קיימא.

 

חושבים לפתוח עסק במועצה האזורית עמק יזרעאל? חייבים רישוי עסקים!

חשוב שתדעו:

המועצה האזורית עמק יזרעאל שוכנת בצפון הארץ, כאשר חלק מהיישובים במועצה נמצאים באזור הגליל התחתון. המועצה מונה כ-40 יישובים ומתגוררים בה כ-32,000 תושבים.

במועצה האזורית עמק יזרעאל קיימים אתרי תיירות רבים כמו יער אלוני, נחל ציפורי, מצפור גזית, נחל תבור עליון ועוד, וכן בתי אירוח, בתי מלון, צימרים ובתי עסקים מגוונים המעניקים שירות לתושבים ולתיירים הרבים הפוקדים את המקום.

אם ברצונך להקים עסק במועצה האזורית עמק יזרעאל עליך לבדוק קודם כל אם סוג העיסוק המבוקש נכלל באחת מקבוצות טעונות רישוי על פי חוק העסקים בישראל, והן:

1-     מזון.

2-     מים ופסולת.

3-     חקלאות ובעלי חיים.

4-     בריאות, רוקחות וקוסמטיקה.

5-     שירותי שמירה ואבטחה.

6-     רכב ותעבורה.

7-     עינוג ציבורי, נופש וספורט.

8-     מסחר ושונות.

9-     דלק ואנרגיה.

10- תעשיה, מלאכה, כימיה ומחצבים.

אם סוג העסק שלכם הוא טעון רישוי, עליכם לעבור את תהליך הוצאת רישיון עסק המתנהל מול המועצה האזורית עמק יזרעאל. דעו כי הפעלת עסק טעון רישוי ללא רישיון הינה אסורה על פי החוק וכרוכה בקנסות כספיים כבדים ובעונשי מאסר, וכמובן בסגירה מנהלית של העסק.

אנו באביב ברישוי בעלי ניסיון של למעלה מ- 15 שנה בליווי עסקים בדרך להנפקת רישיון עסק, נעניק לכם שירות מקיף וסיוע לאורך כל הדרך, לפרטים חייגו: 050-8092338

הצוות שלנו כולל אנשי מקצוע הבקיאים בכל שלב בהליך הבירוקרטי ומנוסים בהתנהלות מול גופי הרשויות השונות.

אם הנכם מעוניינים לטפל בהנפקת רישיון העסק שלכם בצורה עצמאית, להלן פירוט השלבים אותם תידרשו לעבור מול מחלקת רישוי העסקים במועצה האזורית עמק יזרעאל:

 

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

השלב הראשון בתהליך הוצאת רישיון עסק הוא קביעת פגישת ייעוץ במחלקת רישוי עסקים במועצה האזורית עמק יזרעאל. פגישה זו נועדה להעביר לכם את כל המידע הרלוונטי לתהליך הוצאת הרישיון. כמו כן מטרתה להכין אתכם למהמורות אפשריות בדרך כמו בעיות רישוי צפויות, מגבלות תכנון עירוניות, הליכים משפטיים אפשריים ועוד, אשר עלולים לצוץ במהלך הוצאת רישיון העסק שלכם.

במהלך הפגישה אף תקבלו את רשימת הגורמים המקצועיים הרלוונטיים לסוג עיסוקכם אשר אישורם נדרש ולהם יש לשלוח מידע מקדמי.


רשימת גופים עירוניים נותני אישור:

  1. שירותי כבאות
  2. מנהל הנדסה, אגף הנדסה
  3. שרות ווטרינרי עירוני
  4. תברואן אזורי
  5. האגף לאיכות הסביבה


גופים ממשלתיים שאישורם נדרש עפ"י צו רישוי עסקים:

  1. המשרד להגנת הסביבה
  2. משרד העבודה
  3. משטרת ישראל
  4. משרד הבריאות
  5. משרד החינוך
  6. משרד התמ"ת
  7. משרד התחבורה
  8. משרד החקלאות

מידע מקדמי –לכל אחד מהגופים הנמצאים ברשימה אותה קיבלתם בפגישת הייעוץ עליכם לשלוח בקשה למידע מקדמי. כ- 30 יום מהגשת הבקשה תקבלו בדואר את המידע כולל פירוט הדרישות של הרשויות מהעסק המבוקש.

המלצתנו: אל תמהרו לקנות או לשכור מבנה לבית העסק, לפני שאתם מוודאים כי הוא אכן עומד בחוקי תכנון ובנייה ובקריטריונים המועצתיים.

המידע המקדמי עלול לעיתים לייאש בשל דרישותיהן הרבות של הרשויות השונות. אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מאת אנשי מקצוע מנוסים אשר יעניקו לכם סיוע וטיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ב' – תוכנית עסק

לאחר קבלת ההנחיות המדויקות להגשת תכנית העסק, עליכם לגשת לעבודה ולהמציא את המסמכים הבאים:

  1. תרשים סביבה
  2. מפה מצבית
  3. טבלת אישורים לתוכנית
  4. בקשה לשימוש חריג
  5. ייפוי כוח
  6. וכל מסמך אחר אליו תידרשו ע"פ הנחיות המועצה.

על המסמכים להכיל פירוט מדויק של מידות העסק, מבניו, גבולותיו ושטחיו, כולל פתחים ויציאות, מיקום של מערכות ביוב, חשמל, מים, מתקני אשפה ועוד. את התכנית יש להחתים בידי בעל מקצוע מוסמך כמו אדריכל או מהנדס בניין.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי בכתיבת תוכנית עסק על פי ההנחיות ובאיסוף כל המסמכים הדרושים לכך, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסקים במועצה אזורית עמק יזרעאל

לאחר שסיימתם למלא אחר הדרישות אותן קיבלתם במידע המקדמי וערכתם את כל התיאומים הנדרשים, וכן לאחר שסיימתם לכתוב ולתכנן את תכנית העסק והחתמתם את הגורמים המוסמכים, עליכם להגיש את הבקשה לרישיון עסק למחלקת רישוי עסקים במועצה האזורית עמק יזרעאל, משם היא תעבור לשאר הרשויות ולגופים נותני אישור.

וודאו כי בבקשתכם מצויים גם הטפסים הבאים:

  1. תוכנית עסק- מאושרת וחתומה על ידי בעל מקצוע מורשה.
  2. תוכנית בטיחות – מאושרת על ידי יועץ בטיחות, משטרת ישראל, כיבוי אש וכדומה.
  3. טופס הגשת בקשה לרישיון – מלא וחתום כנדרש. טופס זה ניתן לקבל במשרדי המועצה או להוריד מאתר האינטרנט של משרד הפנים.
  4. שובר אישור לתשלום האגרה.
  5. מסמכים נוספים ביניהם: חוזה חתום, מס' חוזה ארנונה, צילום תעודת זהות, ייפוי כוח.

את התשובה לבקשתכם תקבלו כעבור תקופה של כ-21 יום מהגשת הבקשה, וזאת רק לאחר שכל הרשויות והגורמים הרלוונטיים יבחנו את הבקשה ויחוו את דעתם.

חוששים שבקשתכם לרישיון עסק לא תאושר? אנו באביב ברישוי נשמח לסייע בהכנת הניירת ובהגשת הבקשה על מנת להעניק לכם את מירב הסיכויים לאישור הרישיון! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

אם קיבלתם אישור לרישיון עסק, הגעתם לסוף התהליך. תלו את הרישיון במקום בולט בעסק, שכן הוא האישור לכך שעמדתם בכל דרישות הרשויות השונות וכי העסק שלכם בטוח לציבור ולאיכות הסביבה. כמו כן, כעת עליכם לציית לתקנות הארציות ולחוקי העזר המועצתיים הנוגעים לעסקים.

הליכים בירוקרטיים ייחודיים למועצה אזורית עמק יזרעאל:

כמו בכל רשות בארץ, גם במועצה האזורית עמק יזרעאל קיימים חוקי עזר הדואגים לרווחת התושבים מבחינת תברואה, איכות הסביבה, ביטחון ועוד. כבעלי עסק במועצה עליכם להיכנס לאתר הבית של עמק יזרעאל ולהתעדכן בתקנות וההנחיות הייחודיות למועצה, בהם:

  1. הנחיות מיוחדות לגבי שמירת הסדר והניקיון
  2. הנחיות מיוחדות בנוגע למודעות ושלטים
  3. הנחיות מיוחדות בנושאי הדברה ובעלי חיים
  4. הנחיות מיוחדות בנוגע לאיכות הסביבה ואספקת מים
  5. הנחיות מיוחדות בנושא שחיטת עופות ובתי מטבחיים


אביב ברישוי – ביחד בתהליך רישוי עסקים במועצה אזורית עמק יזרעאל

הנפקת רישיון עסק הוא הליך בירוקראטי מסובך ומתיש, ואין סיבה שתעברו אותו לבד. אנו באביב ברישוי מלווים בתי עסק גדולים כקטנים בתהליך הוצאת הרישיון, חוסכים להם כסף וזמן ומונעים עיכובים ככל הניתן. התקשרו עוד היום להתחלת התהליך, החל משלב איתור נכס העונה לדרישותיכם ועד קבלת הרישיון הנכסף.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר