רישוי עסקים מועצה מקומית בית דגן

חושבים לפתוח עסק המקומית בית דגן? 

חשוב שתדעו:

המועצה המקומית בית דגן שוכנת במחוז מרכז סמוך לעיר ראשון לציון ומונה כ-7,000 תושבים. העיר מדורגת מעל הממוצע בסולם החברתי-כלכלי ותושביה נהנים מיישוב ירוק, אוויר נקי, רחובות מודרניים ובתים כפריים. במועצה קיימים שירותי בריאות, שירותים חברתיים, שירותים לקשיש, שירותי דת, אירועים תרבותיים, יחידת משטרה וכיבוי אש.

בבית דגן קיימת קהילה מאוחדת ומגובשת ובישוב ניתן למצוא מספר ארגוני התנדבות כמו "האגודה למען החייל", "סיירת הורים", "מועצת הנשים", "רעות" ועוד. בנוסף מתקיימים במועצה אירועי תרבות בתאריכים מיוחדים כמו חגים, ימי זיכרון ובטקסים.

אם ברצונכם להקים עסק במועצה המקומית בית דגן, עליכם להיות מוכנים לעבור את תהליך הוצאת רישיון עסק, בלעדיו לא תוכלו לפעול בעסק שלכם. תהליך זה הינו בירוקראטי ברובו  והוא מתנהל מול המועצה המקומית בבית דגן ומול הרשויות השונות בישראל.

אנו באביב ברישוי בעלי ניסיון של למעלה מ- 15 שנה בליווי עסקים בדרך להנפקת רישיון עסק, נעניק לכם שירות מקיף וסיוע לאורך כל הדרך, לפרטים חייגו: 050-8092338

הצוות שלנו כולל אנשי מקצוע הבקיאים בכל שלב בהליך הבירוקרטי ומנוסים בהתנהלות מול גופי הרשויות השונות.

אם הנכם מעוניינים לטפל בהנפקת רישיון העסק שלכם בצורה עצמאית, להלן פירוט השלבים אותם תידרשו לעבור מול מחלקת רישוי העסקים במועצה המקומית בית דגן: 


שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

השלב הראשון בתהליך הוצאת רישיון העסק הוא פגישת ייעוץ במשרדי מחלקת רישוי עסקים במועצה המקומית בית דגן. בפגישה זו תקבלו את כל המידע הרלוונטי הנחוץ להמשך התהליך כמו הנחיות להגשת בקשה למידע מקדמי ולכתיבת תכנית העסק. בפגישה אף תוכלו לבדוק האם צפויות להתעורר בעיות בקבלת הרישיון והאם במקום המבוקש קיימים התנאים המתאימים לניהול העסק שלכם. בנוסף למידע שתקבלו בפגישה, מומלץ לבדוק באגף הנדסה אם הקמת העסק הרצוי ניתנת לביצוע בכתובת המבוקשת על פי התוכניות והתכנון הקיים.

מידע מקדמי –  בפגישה הראשונית תקבלו רשימת גופים נותני אישור, ולכל אחד מהם עליכם לשלוח בקשה למידע מקדמי. כ- 30 יום מהגשת הבקשה תקבלו בדואר את המידע כולל פירוט הדרישות של הרשויות מהעסק המבקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ב' – תוכנית עסק

תכנית העסק נועדה לאפשר לרשויות השונות לבדוק כי בית העסק המבוקש עומד בקריטריונים ובתקנות הנדרשות לשמירת בטחון הציבור ולמניעת נזקי תברואה, על כן עליה לכלול פירוט מדיוק של גבולות המבנה, מידותיו והמערכות הנמצאות בו.

על תכנית העסק לכלול את המסמכים הבאים:

  1. תרשימי סביבה
  2. מפה מצבית
  3. טבלת אישורים לתוכנית
  4. בקשה לשימוש חריג- במידת הצורך
  5. וכל מסמך אחר שתדרשו אליו על פי הנחיית המועצה המקומית בית דגן.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי בכתיבת תוכנית עסק על פי ההנחיות ובאיסוף כל המסמכים הדרושים לכך, לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסק

את הבקשה לרישיון עסק יש להגיש למחלקת רישוי עסקים במועצה המקומית בית דגן. חשוב לוודא כי בידיכם כל המסמכים הבאים:

  •  טופס הגשת בקשה לרישיון – אותו עליכם למלא בצורה מלאה ובאופן עצמאי ולחתום על פי ההוראות המצויות על גבי הטופס.
  • תוכנית עסק – מאושרת על ידי אדריכל או מהנדס אזרחי מוסמך.
  • תוכנית בטיחות ואישור יועץ בטיחות.
  • צילום תעודת זהות של בעל העסק ומנהל העסק.
  • חוזה רכישה או שכירות.
  • ייפוי כוח של בעל העסק למנהל העסק.
  • שובר אישור לתשלום האגרה.

הוצאת הרישיון מותנית בקבלת אישור מהגורמים הבאים (בהתאם לסוג העסק):

  • אישור מהנדס המועצה והמחלקה לרישוי עסקים
  • קבלת אישור עקרוני על פי חוקי תכנון ובניה.
  • אישור כיבוי אש.
  • אישור  משטרת ישראל.
  • אישור משרד העבודה.
  • אישור משרד הבריאות.
  • אישור משרד איכות הסביבה.
  • אישור וטרינר אזורי.
  • אישור גורמים נוספים הרלוונטיים לתחום העסק, כמו משרד החקלאות, משרד התחבורה, משרד החינוך ועוד.

כיוון שמדובר בגורמים רבים, ממשלתיים ומועצתיים, תהליך האישור עלול לקחת זמן, על כן הישארו סבלניים. לאחר קבלת התשובות מכל הגורמים יישלח לביתכם מכתב תשובה, המאשר או דוחה את בקשתכם לרישיון עסק.

חוששים שבקשתכם לרישיון עסק לא תאושר? אנו באביב ברישוי נשמח לסייע בהכנת הניירת ובהגשת הבקשה על מנת להעניק לכם את מירב הסיכויים לאישור הרישיון! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

לעיתים מגיע רישיון העסק עם תנאים מגבילים אשר מהווים חלק בלתי נפרד מהרישיון ועליכם לעמוד בתנאים אלה כל עוד הרישיון תקף. בנוסף עליכם להישמע לחוקי העזר המועצתיים ולחוקי העסקים בישראל. דעו כי כל העובר על החוק צפוי לסגירה מיידית של העסק, ואף תוגש נגדו תביעה משפטית.


הליכים בירוקרטיים ייחודיים למועצה המקומית בית דגן:

המועצה המקומית בית דגן דורשת מבעלי העסקים בתחום שיפוטה להתעדכן בהליכים הבירוקרטיים הייחודיים לה, הקשורים לתהליך הוצאת הרישיון ולניהול העסק, ביניהם:

  • שימוש חורג– ניהול עסק (כל סוג שהוא) במקום אשר לא יועד לכך (כמו בדירת מגורים) טעון בהוצאת היתר "לשימוש חורג" מאת הועדה המקומית לתכנון ובניה.
  • תכנית עסק– לבתי עסק בתחום המזון, מספרות ובתי מרקחת נדרשים להגיש כחלק מתכנית העסק, תכנית בקנה מידה 1:50 בה יפורט כל הציוד ופריסתו המדויקת.
  • התקנת שלטים– התקנת שלטים כרוכה בהגשת בקשה לרשות הרישוי הכוללת תוכנית של השלטים המבוקשים יחד עם כל הפרטים הרלוונטיים.
  • שינויים בעסק– על כל שינויי בבעלות העסק, בסוגי העיסוקים ובשטח המבנים (פנימיים וחיצוניים) יש לדווח למחלקת רישוי עסקים ולהגיש בקשה חדשה לרישיון עסק.

אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקראטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר