רישוי עסקים במועצה מקומית כפר שמריהו

רישוי עסקים במועצה מקומית כפר שמריהו הוא תהליך המסודר לפי הוראות ונהלים ברורים, שמטרתם לוודא שכל העסקים במועצה עומדים בדרישות החוק והתקנות הרלוונטיות לפעילותם. התהליך נועד לשמור על בטיחות הציבור, כמו גם להבטיח שהעסקים פועלים בצורה תחרותית והוגנת, מה שתורם לפיתוח הכלכלי והחברתי של היישוב.

לקבלת רישיון עסק, על בעל העסק להגיש מספר מסמכים לרשות המקומית, כולל תוכניות בניין מאושרות, אישורי בטיחות וגישה, תעודות כיבוי אש ואישורי הגנת סביבה. כמו כן, יש להוכיח עמידה בתקנות הבריאות והנגישות. בדיקות אלו מבוצעות על מנת לוודא שהמקום מתאים לקיום פעילות עסקית ואינו מהווה סכנה לציבור.

לאחר הגשת המסמכים, נציגי המועצה יבצעו ביקורת במקום לבדוק את התאמת העסק לכל התקנות הנדרשות. במידה והעסק עומד בכל הדרישות, יוענק רישיון עסק המאפשר לו לפעול באופן חוקי. חשוב לציין כי רישיון זה דורש חידוש תקופתי, והעסק נדרש לעמוד בבדיקות סדירות שנועדו לוודא שהוא ממשיך לפעול על פי הכללים והתקנות החלים.

המועצה מקומית כפר שמריהו מקפידה על כך שכל העסקים בתחומה יהיו מורשים כדין, תוך כדי שמירה על סטנדרטים גבוהים של פעילות עסקית, למען טובת כלל תושבי היישוב והמבקרים בו.

 

חושב לפתוח עסק בכפר שמריהו? מתחילים ברישוי עסקים!

חשוב שתדע:

כ-200 סוגי עסקים שונים בישראל מחויבים על פי חוק לפעול רק במסגרת רישיון עסק. את סוגי העסקים החייבים ברישיון מגדיר אגף הרישוי במשרד הפנים והם כוללים למשל בתי קפה, מסעדות, מאפיות, וכמובן גם סוגי עסקים שאינם קשורים למזון כמו מוסכים או מפעלי ייצור. כדי לקבל רישיון עסק עליך לעבור תהליך בירוקרטי בעל כמה שלבים מול הרשות המקומית שבתחומה בכוונתך לפתוח את העסק – במקרה שלך מול המועצה המקומית כפר שמריהו.

הבקשות לרישיון עסק נידונות בפני וועדה שממנה המועצה המקומית. בעלי העסקים נדרשים להגיש לוועדה מסמכים ותוכניות שונות במהלך השלב הראשוני של תהליך קבלת רישיון עסק, וכן למלא את הטפסים הייעודיים להגשת הבקשה לרישיון עסק. כמו כן, יש להיפגש עם הגופים הרלוונטיים האחראים למתן הרישיון, ולברר מראש על הליכים בירוקרטיים ייחודיים של מועצת כפר שמריהו בכל הנוגע להליך רישוי עסקים, שנועדו לוודא כי העסק שעבורו נדרש הרישיון ממלא אחר חוקי העזר, התקנות וההוראות התקפות בתחומי הרשות.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

עבור בעלי עסקים המעוניינים לנסות ולהתמודד אם התהליך בכוחות עצמם ריכזנו בדף זה את השלבים העיקריים בתהליך, כמו גם את התקנות העיקריות של מועצת כפר שמריהו בכל הקשור לרישוי עסקים:

 

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

מחלקת רישוי עסקים במועצה המקומית כפר שמריהו פועלת במסגרת אגף הפיקוח של המועצה. בפגישה עם אנשי המחלקה תוכלו לקבל מידע רלוונטי שתזדקקו לו בתהליך קבלת רישיון העסק שלכם, וכן הנחיות לגבי אופן הגשת תכנית העסק, ופרטים נוספים שתוכלו להפיק מהם תועלת במהלך הקמת העסק והרישוי שלו.

מועצת כפר שמריהו מציעה לבעלי עסקים פגישות אישיות עם אנשי המחלקה במהלך שעות קבלת הקהל, בימים ראשון-חמישי בין השעות 8:30-16:00, במשרדי המועצה ברחוב קרן היסוד 18. לאחר הגשת הבקשה מאפשרת המחלקה מעקב בזמן אמת אחר סטטוס הטיפול באמצעות אתר אינטרנט ייעודי.

כבר בפגישה הראשונה במחלקת רישוי עסקים תוכלו לקבל את הרשימה המלאה של כל הגופים הממשלתיים והאחרים שיצטרכו לאשר את בקשת הרישיון שלכם, ושתצטרכו לפנות אליהם ולקבל מהם את המידע המקדמי להגשת הבקשה לרישיון העסק. גופים אלה כוללים בין היתר את משרד הבריאות, משטרת ישראל, משרד התחבורה וגורמים נוספים.

מידע מקדמי – לאחר שתקבלו מאנשי מחלקת רישוי עסקים את רשימת הגופים הרלוונטיים לעסק שלכם, עליכם לפנות לכל אחד מהם בנפרד בבקשה למידע מקדמי. הגופים מחויבים להעביר אליכם באמצעות הדואר בתוך 30 יום את הדרישות המפורטות שמחייבות את העסק שלכם, על פי סיווג העסק, והנחיות מדויקות שעל מנת לקבל את הרישיון תצטרכו למלא אחריהן במלואן.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ב' – תוכנית עסק

את תכנית העסק תצטרכו להגיש על פי ההנחיות שתקבלו ממחלקת רישוי העסקים של מועצת כפר שמריהו, בהתאם לדרישות ולהנחיות התקפות במועצה. מלבד תכנית העסק עליכם להגיש בשלב זה גם:

• תרשימי סביבה

• טבלת אישורים לתוכנית

• ייפוי כוח

• בקשה לשימוש חריג

• מפה מצבית

• מסמכים נוספים, כפי שצוינו במידע המקדמי שנשלח אליכם

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ג – הגשת בקשה לרישוי עסקים במועצה מקומית כפר שמריהו

את טופס הבקשה הרשמי להגשת בקשה לרישיון עסק תוכלו להדפיס באתר האינטרנט של המועצה, ולאחר שתמלאו ותחתמו עליו עליכם להגיש אותו אל אגף הרישוי במועצה המקומית כפר שמריהו. מלבד טופס הבקשה עליכם להגיש גם כמה מסמכים נוספים:

• שובר אגרה עם אישור על תשלום האגרה.

• חוזה שכירות (או רכישה) לנכס שבו יפעל העסק שלכם, ומספר חוזה ארנונה של הנכס.

• צילום תעודת זהות שלכם, אם אתם מגישי הבקשה, או ייפוי כוח מטעם האדם שבשמו אתם מגישים את הבקשה.

• תוכנית בטיחות לעסק.

• תוכנית עסק חתומה ומאושרת.

זמן הטיפול בטופס בקשה שאין בו ליקויים לא אמור לארוך יותר מכמה שבועות, שבסיומם תבשר לכם מועצת כפר שמריהו כי בקשתכם אושרה ובאפשרותכם לקבל רישיון עסק. אם הבקשה שלכם לא הוגשה כראוי, ובאחד הטפסים התגלו ליקויים, הבקשה שלכם עלולה להידחות, ומשך הזמן עד לקבלת רישיון העסק הנכסף יתעכב ויידחה.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

ההתמודדות הבירוקרטית של בעלי עסקים אינה מסתיימת ברגע קבלת הרישיון עבור העסק. גם במהלך כל תקופת הפעילות של העסק יש להקפיד כי הוא יפעל במסגרת החוקית שנקבעה לו, ובהתאם לכל התקנות והדרישות של משרדי הממשלה והגופים הנוספים, כגון דרישות בטיחות או הוראות לגבי תנאי תברואה וסניטציה.

 

הליכים בירוקרטיים ייחודיים למועצה המקומית כפר שמריהו:

אגף הפיקוח של מועצת כפר שמריהו אחראי בין היתר גם לפקח על בעלי העסקים הפועלים בתחומי העיר ולוודא כי הם ממלאים אחר הוראות החוקים הרלוונטיים כמו בכל עיר אחרת, אך גם אחר חוקי העזר וההנחיות הייחודיות לעסקים הפועלים בשטח העיר. כדי להכיר מקרוב את חוקי העזר התקפים עבורכם, עליכם להיכנס לאתר האינטרנט של מועצת כפר שמריהו, ושם תמצאו את כל ההנחיות הייחודיות לעיר, שביניהן ניתן למצוא:

• הנחיות מיוחדות לגבי ניהול חניונים ומגרשי חנייה

• הנחיות לגבי תשלום היטלים בעסקים חקלאיים.

• מס עסקים ייחודי המוטל על ידי המועצה על בעלי עסקים מסוימים

• הנחיות מיוחדות בנושא מכירה ושימוש בצעצועים מסוכנים


אביב ברישוי – יד ביד בתהליך רישוי עסקים במועצה מקומית כפר שמריהו

אין ספק כי הליך הנפקת רישיון עסק הוא אחד ההליכים הבירוקרטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בו נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן וכסף רב. עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחתו של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק, או לחלופין טיפול מקיף בהנפקת הרישיון.

חייגו כעת ונציגנו ישמחו לעמוד לרשותכם: 050-8092338

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר