רישוי עסקים בנתיבות

רישוי עסקים בנתיבות מיועד לספק את המסגרת החוקית והתקנית לפעילות עסקית בתחום העירוני. כעיר שבה פעילות עסקית מגוונת, מחנויות קטנות ועד תעשיות גדולות, נתיבות מפעילה תהליכים רישוי המותאמים לצרכים ולאופיים השונים של העסקים הפועלים בה.

התהליך כולל בדרך כלל אבחון מקדים של העסק, כדי לקבוע את הדרישות הרלוונטיות לפעילותו. זה יכול לכלול בדיקות בטיחות, תכניות עבודה, הערכות סביבתיות ועוד. על בעל העסק להגיש מסמכים שונים, כולל רישיונות קודמים, תוכניות בנייה או שיפוץ, ואישורים מקצועיים כשנדרש. על ידי תהליך רישוי מסודר ויסודי, המועצה המקומית בנתיבות מקפידה לוודא שהעסקים עומדים בכל התקנות הנדרשות לפעילות חוקית ובטוחה.

בנוסף, המועצה המקומית מספקת ייעוץ ומידע לבעלי עסקים לגבי התהליך, במטרה לקדם את התפתחות העסקית בעיר ולתמוך ביזמים ובבעלי עסקים קיימים. רישוי עסקים בנתיבות מתבצע בשקיפות ובהתאם למדיניות שמטרתה לעודד פיתוח עסקי תוך שמירה על הסטנדרטים והאיכות הסביבתית והחברתית של העיר.

 

חושבים לפתוח עסק בעיר נתיבות? מתחילים ברישוי עסקים!

רישוי עסקים נתיבותחשוב שתדעו:

נתיבות הדרומית הוכרזה כעיר בשנת 2000, וכיום מתגוררים בה כ32,000 תושבים. עיריית נתיבות דואגת לרווחת תושביה אשר נהנים ממוסדות ציבוריים כמו מרכז מדעים, ספורטק, בריכה עירונית וסנימטק, מערכת חינוך טובה, ותכנית "עיר ללא אלימות" העמלה על ביטחון התושבים ושלומם.

נתיבות מוקפת יישובים חקלאיים ומהווה מוקד עירוני לתושבים אלו, המגיעים לעיר בחיפוש אחר אתרי קניות ומרכזי בילוי ובידור. כמו כן, כבית לאושיות קדושות, מהווה נתיבות מוקד עלייה לרגל באירועים מיוחדים ובהילולות לזכר צדיקים.

אם ברצונכם לפתוח עסק בנתיבות עליכם להוציא רישיון עסק, תהליך המתנהל מול העירייה וכולל פגישות עם נציגי הרשויות השונות, המצאת מסמכים מיוחדים, תכנון תכנית עסק והחתמת גורמים מוסמכים רלוונטיים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו,
לפרטים חייגו: 050-8092338. חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול עיריית נתיבות לרבות הנחיות מיוחדות:

 

 

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

התכנון המוקדם נועד להכין אתכם לתהליך הארוך בפניו אתם עומדים. על ידי פגישה ראשונית עם נציג מחלקת רישוי עסקים בנתיבות תקבלו מושג לגבי ההתנהלות הבירוקראטית מול הרשויות ואילו מהן רלוונטיות לתחום עסקכם. בנוסף תקבלו ייעוץ לגבי מבנה לעסק והיכן למקם אותו, וכן מידע לגבי תכנית העסק אותה תצטרכו להמציא בשלב ב'.

מידע מקדמי – לאחר שתגישו בקשות מסודרות לכל אחד מן הגופים אליהם אתם מחויבים לפנות ע"פ פגישת הייעוץ (משרד הבריאות, מהנדס העיר וכד') תקבלו בתוך 30 יום בדואר את המידע המקדמי המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

המידע המקדמי היא זכות המאפשרת לכם לדעת ולהבין את הדרישות השונות של הרשויות לפני חתימת חוזה שכירות ותכנון מבנה העסק. המלצתנו היא לא להתחיל בתכנונים וברכישות עד לקבלת אישור כי המבנה אכן עומד בקריטריונים, על מנת לא להסתכן בהפסדים כלכליים.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ב' – תוכנית עסק

את ההנחיות המדויקות להגשת תכנית העסק תקבלו בפגישה הראשונית באגף רישוי עסקים של עיריית נתיבות. על תכנית העסק להציג מפרט טכני מדויק של מבנה העסק בקנה המידה המבוקש, כולל פתחים, ציוד כיבוי אש, צנרת מים, מתקני אשפה ועוד.

בנוסף לכך עליכם להגיש גם את המסמכים הבאים:

  1. תרשימי סביבה
  2. מפה מצבית
  3. טבלת אישורים לתוכנית
  4. בקשה לשימוש חריג
  5. ייפוי כוח
  6. כל מסמך אחר שתדרשו אליו ע"פ הנחיית המועצה.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסקים בנתיבות

את תכנית העסק המפורטת יש להגיש יחד עם שאר המסמכים להם נדרשתם על פי הנחיות עיריית נתיבות, וכן עם הטפסים הבאים:

  1. טופס הגשת בקשה לרישיון – אותו מילאתם באופן עצמאי ללא השמטה או חוסר של פרטים נחוצים ולאחר שחתמתם עליו כנדרש בהוראות המופיעות על גבי הטופס.
  2. תוכנית עסק – כמפורט בשלב ב', כאשר היא חתומה ומאושרת ע"י הגורמים הרשמיים.
  3. תוכנית בטיחות – בהתאם להוראות המידע המקדמי.
  4. שובר אישור לתשלום האגרה.
  5. וכמו כן מסמכים נוספים בהם: חוזה חתום, מס' חוזה ארנונה, צילום תעודת זהות, ייפוי כוח.

לפני השליחה וודאו כי אכן כל המסמכים מלאים וחתומים כראוי וכי בית העסק שלכם עבר את כל התאומים הנדרשים לבקשת הרשויות השונות.

את הבקשה הגישו לעיריית נתיבות, משם היא תישלח לשאר הגופים נותני האישור ותעבור לדיון בועדת רישוי עסקים בעיר. כעבור 21 יום מהגשת הבקשה תקבלו מכתב המודיע לכם על אישורה או דחייתה. דעו כי במקרה של דחייה או דרישה לתנאים מוקדמים, זכותכם להגיש ערעור על ההחלטה.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק בנתיבות

מתן אישור לרישיונכם מאת כל הגורמים הרלוונטיים יעניק לכם את רישיון העסק הנכסף, אותו יש לתלות במקום בולט על פי חוק. היזהרו לא לחרוג מתנאי הרישיון, שכן אז עלולות הרשויות לבטל את רישיון העסק שלכם. זכרו כי כעת הנכם בעלי עסק, על כן פעלו בהתאם, הישמעו לחוקי העסקים בישראל ושמרו על בטחון לקוחותיכם.


תקנות ייחודיות לעיריית נתיבות:

חוקי העזר הייחודיים לנתיבות נועדו לשמור על איכות הסביבה בעיר ולפעול למען רווחת התושבים. כבעלי עסק בעיר עליכם להתעדכן בתקנות השונות ולמלא אחר ההוראות. באתר הבית של עיריית נתיבות תוכלו למצוא חלק מחוקי העזר העירוניים, אך את הרשימה המלאה והחוקים התקפים עליכם לבקש בעיריית נתיבות.

בין חוקי העזר השונים תמצאו הנחיות מיוחדות בנושאים כמו:

  1.  שמירת הסדר והניקיון
  2. שירותי שמירה
  3. חוק הגבלת העישון במקומות ציבוריים
  4. פתיחת בתי עסק וסגירתם


א
ביב ברישוי – ביחד בתהליך רישוי עסקים בנתיבות

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקרטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר