רישוי עסקים עכו

חושב לפתוח עסק בעכו?

רישוי עסקים עכוחשוב שתדע:

התנהלותה של העיר עכו אינה יוצאת דופן מכל עיר אחרת בארץ, גם כאן בצפון תידרשו להנפיק רישיון עסק על מנת להפעיל עסק בתחום הרשות המקומית. את הטיפול בהליך הבירוקרטי של הרישוי תבצעו מול מחלקת רישוי העסקים של עיריית עכו.
הצגת מסמכים ותוכניות, הגשת בקשות, מילוי טפסים רבים, וקביעת פגישות עם הגופים הרלווטיים הם חלק בלתי נפרד מהתהליך, כמו כן יהיה עליכם לבצע גם מספר הליכים בירוקרטיים ייחודיים לעיריית עכו כגון תקנות, צווים, חוקים והוראות מיוחדות שדורשת מחלקת הרישוי שלה. לשם כך דרושה עבודה יסודית, זמן וסבלנות רבה, הצטיידו בהם מבעוד מועד.
אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו,
לפרטים חייגו: 050-8092338
מעוניינים לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי?

להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול עיריית עכו לרבות אותן הנחיות מיוחדות:

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

באתר הבית של עיריות רבות בישראל מופיעה המלצה חשובה, אנו מביאים אותה כלשונה מכיוון שהיא משמעותית מאד לביצוע ההליך העצמאי:
"אנו ממליצים לאזרח המבקש לפתוח עסק, עוד לפני חתימת החוזה, לפנות אל מחלקתנו כדי לבדוק מה הם התנאים המוקדמים לפתיחת העסק, כלומר האם ישנו אישור פתיחת עסק על פי תוכנית בניין ערים, גודל העסק על פי תקנות משרד הבריאות וכו'".משמעות האזהרה נוגעת כמובן להתאמת העסק המיועד או מיקומו לתנאי הבסיס של מחלקת הרישוי בעיר כמו גם לבחון האם הוא אכן עומד בקריטריונים המאפשרים לו לזכות ברישיון העסק בעתיד.
לכן חשוב לקיים הפגישה המקדימה במחלקת הרישוי של עיריית עכו טרם חתימת חוזה על נכס כלשהו, זאת על מנת לחסוך כסף ואנרגיה במקרה של חוסר התאמה.
נציג המחלקה יעניק לכם בפגישה אישית את כל המידע הדרוש בנוגע לצורך ברישיון עסק, תוכניות עסק ופרטים נוספים הרלוונטים לעסק שלכם. כך תוכלו להכיר טוב יותר את ההליך הבירוקרטי הצפוי בהמשך. בנוסף תקבלו רשימת גופים אליהם עליכם להגיש בקשה למידע מקדמי. מידע מקדמי – לאחר שתגישו בקשות מסודרות לכל אחד מן הגופים אליהם אתם מחוייבים לפנות (כגון משרד הבריאות, מהנדס העיר, משטרת ישראל, מכבי אש וכד') תקבלו בתוך 30 יום בדואר את המידע המקדמי המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש. המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ב' – תוכנית עסק

בשלב זה עליכם להמציא תוכנית עסק מפורטת המבוססת על הנחיות הגשת התוכניות ע"פ מחלקת רישוי העסקים של עיריית עכו. יש להציג במסגרת התוכנית גם את המסמכים הבאים:

  • טבלת אישורים לתוכנית
  • בקשה לשימוש חריג
  • ייפוי כוח
  • תרשימי סביבה
  • מפה מצבית
  • וכן מסמכים נוספים אותם תקבלו במחלקת הרישוי או במעטפת מידע המקדמי.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסק

לאחר ביצוע הנחיות המידע המקדמי ולאחר שטיפלתם באישורם של כל הגופים הנדרשים לרבות הכנת תוכנית עסק יהיה עליכם להגיש את החומרים במרוכז אל וועדת מחלקת הרישוי של עיריית עכו זאת בצירוף המסמכים הבאים:

  • טופס הגשת בקשה לרישיון
  • תוכנית עסק – חתומה ומאושרת ע"י הגורמים הרשמיים.
  • תוכנית בטיחות (מטעם משטרת ישראל, מכבי אש, קצין העיר לבטיחות ועוד ובהתאמה לצורכי העסק שלכם).
  • שובר אישור לתשלום האגרה.
  • וכמו כן מסמכים נוספים בהם: חוזה חתום, מס' חוזה ארנונה, צילום תעודת זהות, ייפוי כוח.

לאחר שביצעתם שלב זה יהיה עליכם להמתין 21 יום עד לקבלת האישור להמשך טיפול בבקשה. במקרה וכל הניירת טופלה כראוי אין מניעה לכך שתקבלו את רישיון העסק המיוחל. אך למרבה הצער במידה של כשל, חוסר התאמה או היעדר נתונים באחד המסמכים אתם עלולים להיתקל בסירוב ובדחיית הבקשה. במקרה כזה תיאלצו לתקן את הנדרש ולעבור את ההליך שוב.
חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338

שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

זהו השלב הסופי והאופטימי של תהליך רישוי העסקים. במידה וקיבלתם רישיון הרי שאתם זכאים לפתוח רשמית את העסק ולהפעיל אותו. זכרו כי קבלת רישיון העסק מאשרת את פעילות העסק אך במקביל מחייבת את בעליו לפעול על פי הנחיות הבטיחות והגהות של הרשות המקומית והחוק בישראל.

הליכים בירוקרטיים ייחודיים לעיריית עכו:

מחלקת רישוי עסקים רשאית בכל עיר להנפיק היתרים בכפוף לתקנות חוקי עזר עירוניים. רשות הרישוי של עיריית עכו דורשת מכם בעלי העסקים לוודא כי אתם פועלים בהתאם להנחיות רישוי מיוחדות אלו, לשם כך עליכם להיכנס מיוזמתכם לאתר הבית של העירייה או לתאם פגישה מראש במחלקת הרישוי שם תקבלו פירוט הנחיות ונהלים ייחודיים לעיר. היתרים מיוחדים לעיר עכו:

  • היתר להוצאות שולחנות וכסאות לשטח המדרכה
  • היתר סגירת חורף, שימוש בפרגודים שחורגים משטח העסק
  • היתר חנייה למוניות וכו'.
  • היתר רוכלות
  • היתר פתיחת דוכן לממכר מזון או אחר בשטח אזורי התיירות
  • היתר קיום פעילות עסקית בימי חג או אחרים (אבל או זכרון) לאחת משלושת הדתות
  • היתר לקיום פעילות עסקית בחוף הים או בנמל

ההיתרים מותנים ברובם ברישיון עסק וכן באישור מספר גורמים כמו משטרת ישראל, בהתאם לסוג ההיתר. העירייה גובה תמורת מתן ההיתרים תשלום על פי שיטת חישוב ותעריף המשתנה מהיתר אחד למשנהו. חוקי העזר העירוניים כפופים לכל בעלי העסקים ללא יוצא מן הכלל ועיריית עכו רשאית לאכוף אותם באמצעות הפקחים העירוניים או המשטרה.

אביב ברישוי, מושיטים לכם יד לעזרה!

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקרטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.
אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק. חייגו כעת ונציגנו ישמחו לעמוד לרשותכם: 050-8092338
לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר