רישוי עסקים בקריית אתא

רישוי עסקים בקריית אתא מתנהל תחת אגף ההנדסה והבנייה של העירייה, עם תהליכים מסודרים שמטרתם לתמוך בפיתוח עסקי ותעשייתי בר קיימא. כעיר עם אופי תעשייתי ומסחרי בולט, קריית אתא דוגלת בגישה שמעודדת פיתוח עסקי תוך שמירה על עקרונות סביבתיים ובטיחותיים.

בקריית אתא, הליך רישוי העסקים כולל בדיקות ואישורים בתחומים רבים, כולל בטיחות אש, תקנות סביבה, נגישות לנכים ועמידה בתקנות התכנון והבנייה. עסקים המבקשים לקבל רישוי חייבים להגיש תוכניות מפורטות, אישורים טכניים ולעמוד בכל הבדיקות הנדרשות.

העירייה מקדמת תהליכי רישוי עסקים שמטרתם לייעל ולהקל על פתיחת עסקים חדשים ולתמוך בהרחבת עסקים קיימים. זאת תוך מתן דגש על שמירה על איכות הסביבה והחיים לתושבים. המועצה מספקת מידע, ייעוץ ותמיכה במהלך התהליך ומשתדלת לקצר את הזמנים ולהפחית את הבירוקרטיה, תוך הקפדה על רמות בטיחות ותקינות גבוהות.

 

חושבים לפתוח עסק בקריית אתא? קודם כל רישוי עסקים!

רישוי עסקים קריית אתאחשוב שתדעו:

קריית אתא הצפונית ממוקמת בעמק זבולון, סמוך לעיר חיפה, ומונה כ54,000 תושבים. קרבתה לים ולנמל הביאו לפיתוח תעשייתי גדול בעיר, וקיימים בה כיום מעל ל240 מפעלי תעשייה. מאפיין נוסף משמעותי לקריית אתא הוא הקרקע השחורה והפורייה אשר הביאה לפיתוח ענף החקלאות בעיר. תושבי העיר נהנים ממבחר מקומות עבודה, אתרים עירוניים כמו אולמות ספורט, מועדוני נוער ומרכזים לקשישים, וכן ממקומות בילוי ובידור כמו בית התרבות, הקונסרבטוריון, פארקים וגנים ציבוריים ובתי עסק מגוונים.

אם אתם מעוניינים להצטרף לבעלי העסקים בקריית אתא, בדקו עוד היום אם העסק שלכם שייך לאחת מקבוצות טעונות רישוי הזקוקות לרישיון עסק. במידה ואכן תחום עיסוקכם נכלל באחת מהקבוצות הללו, תידרשו להוציא רישיון עסק, תהליך בירוקראטי המתנהל מול הרשות המקומית שלכם ואורך כמספר חודשים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338.

חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול עיריית קריית אתא לרבות הנחיות מיוחדות:

 

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

כיוון שתהליך הוצאת רישיון עסק הוא ארוך ומורכב, השלב הראשון הוא קביעת פגישה במחלקת רישוי עסקים בעיריית קריית אתא. בפגישה זו תקבלו את כל המידע לגבי המשך התהליך, ייעוץ לגבי מיקומו של העסק שלכם, הנחיות להגשת תוכנית עסק ורשימת גופים אליהם תידרשו לשלוח בקשה למידע מקדמי.

מידע מקדמי – לאחר שתגישו בקשות מסודרות לכל אחד מן הגופים אליהם אתם מחויבים על פי פגישת הייעוץ (כמו משטרת ישראל, משרד הבריאות, המשרד לאיכות הסביבה) תקבלו בתוך 30 יום בדואר את המידע המקדמי המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

על מנת לחסוך מכם עגמת נפש והפסדים כלכליים, אנו ממליצים לא לחתום על חוזה שכירות לבית העסק עד קבלת המידע המקדמי וקבלת אישור מהגורמים הרלוונטיים כי המבנה המדובר אכן מתאים לעסק שלכם.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ב' – תוכנית עסק

במקביל לטיפולכם במידע המקדמי תידרשו לתכנן תכנית עסק על פי ההנחיות להגשת תוכניות של עיריית קריית אתא. על התכנית לכלול מפרט טכני מדויק של בית העסק כולל מידות, פתחים וחלונות, צנרת מים, מתקני אשפה וכדומה, וכן את המסמכים הבאים:

  1. תרשימי סביבה
  2. מפה מצבית
  3. טבלת אישורים לתוכנית
  4. ייפוי כוח
  5. בקשה לשימוש חריג

וכל מסמך אחר אליו תדרשו על פי הנחיות עיריית קריית אתא.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסקים בקריית אתא

כעת, לאחר כל התכנונים, השרטוטים ומילוי הטפסים, עליכם לרכז יחד את כל המסמכים ולהגיש אותם למחלקת רישוי עסקים בקריית אתא. וודאו כי ברשותכם קיימים גם הטפסים הבאים:

  1. טופס הגשת בקשה לרישיון – אותו יש למלא באופן עצמאי, ללא השמטה של פרטים ולחתום עליו כנדרש בהוראות המופיעות על גבי הטופס.
  2. תוכנית עסק – כמפורט בשלב ב', חתומה ומאושרת ע"י הגורמים המוסמכים.
  3. תוכנית בטיחות – בהתאם להוראות המידע המוקדם.
  4. צילום תעודת זהות וייפוי כוח.
  5. חוזה שכירות חתום
  6. מספר חוזה ארנונה.
  7. שובר אישור לתשלום האגרה.

ועדת רישוי עסקים בקרית אתא תדון בבקשתכם וכן תעביר אותה לרשויות ולגורמים נותני אישור הרלוונטיים לבית העסק שלכם. לאחר כ21 ימים מהגשת הבקשה תקבלו מכתב מעיריית קריית אתא המאשר או דוחה את בקשתכם. שימו לב כי במקרה של דחייה על הרשויות השונות לפרט את הסיבות לכך וזכותכם היא לערער על החלטתם. את הערעור ניתן להגיש ישירות לרשות המסרבת, או לבית משפט לעניינים מנהליים.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

במידה ועברתם את כל השלבים בהצלחה ובקשתכם אושרה, יישלח אליכם רישיון העסק שלכם. רישיון זה הינו האישור שלכם לפעול בעסק, על כן תלו אותו במקום בולט. דעו כי קיימת זכות כניסה לנציגים מאת הרשויות השונות להיכנס לעסקכם ולבדוק כי הוא עומד בתנאים המוסכמים. חריגה מהתנאים עלולה להביא לקנסות כבדים ואף לשלילת רישיונכם, על כן וודאו כי הנכם פועלים כראוי והישמעו לחוקי העסקים בישראל ולחוקי העזר של קריית אתא.


אביב ברישוי – יד ביד בתהליך רישוי עסקים בקריית אתא

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקרטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר