רישוי עסקים בשדרות

רישוי עסקים בשדרות מתבצע תחת כנפי המועצה המקומית של העיר, עם מטרה לקדם פיתוח כלכלי תוך עמידה בתקנות המחייבות. שדרות, עיר בדרום ישראל, מאפשרת לעסקים מגוונים לפרוח ולהשתלב בקהילה המקומית, בזכות תהליך רישוי מסודר ומתואם עם צורכי העסקים והתושבים.

תהליך רישוי העסקים בשדרות כולל את כל השלבים הנדרשים להבטחת פעילות חוקית ובטוחה. זה כולל הגשת מסמכים, תוכניות עסקיות, אישורים בטיחותיים, ועוד. המועצה המקומית בודקת כי העסקים עומדים בסטנדרטים הדרושים ומספקת ייעוץ ותמיכה לבעלי העסקים במהלך התהליך.

המועצה מעודדת פיתוח עסקי שמשלב יזמות וחדשנות, תוך שמירה על ערכים סביבתיים וחברתיים. רישוי עסקים בשדרות מתאפשר גם לעסקים קטנים ובינוניים וכן למיזמים תעשייתיים גדולים, תוך מתן מענה לצורכים שונים באזור.

בשדרות, תהליך רישוי העסקים תופס חשיבות רבה בהיבט של תמיכה וקידום עסקי, והמועצה המקומית משקיעה מאמצים להפוך את התהליך לפשוט, שקוף ויעיל ככל האפשר, על מנת לעזור לעסקים לצמוח ולתרום לכלכלה המקומית.

חושבים לפתוח עסק בשדרות? מתחילים ברישוי עסקים!

רישוי עסקים שדרותחשוב שתדעו:

למרות שרבים מכירים אותה רק כעיר פריפריה, לעיר שדרות שבדרום יש הרבה מה להציע. בעיר קיימים מוסדות ציבוריים רבים לרווחת התושבים והמבקרים כמו סינמטק שדרות, מרכז ספורט, מרכז אומנויות הבמה, מועדוני נוער ופינת חי. כמו כן מתוכננים בעיר פרויקטים הכוללים שיפוץ של פארקים ומבנים קיימים, ואף בניה של אצטדיון עירוני. העיר מונה מעל ל21,000 תושבים, מספקת מגורים לסטודנטים רבים הלומדים במכללת ספיר, ומהווה מוקד עניין למטיילים בנגב.

חוק רישוי העסקים נחקק ב1968 לרווחת אזרחי המדינה. הוא מחייב בעלי עסקים ויזמים להוציא רישיון לעסק לפני הקמתו, ומטרותיו העיקריות הן להגן על איכות הסביבה, לשמור על בריאות הציבור ולדאוג לשלום התושבים ולבטיחותם. כל מטרה היא באחריותה של רשות אחרת, ביניהן משטרת ישראל, משרד הבריאות, משרד התעשייה והמסחר והמשרד לאיכות הסביבה.

בתהליך הוצאת רישיון העסק שלכם תידרשו לקבל את אישורן של כל אחת מהרשויות הרלוונטיות לעסקכם. תתבקשו להגיש מסמכים רלוונטיים, מפות ותכנונים, לעמוד בדרישותיהן של הרשויות השונות ולקבל את תנאיהם.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338.

חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול עיריית שדרות:

 

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

לפגישה זו יש להגיע עם מידע רב ככל האפשר על מבקש הרישיון ועל העסק המתוכנן. יחד עם נציג המחלקה תעברו על הנתונים השונים כמו תחום העיסוק, מיקום העסק, גודל המבנה וכדומה, לצפות מראש בעיות העלולות להיווצר בהקמתו ופתרונות אפשריים. היזהרו מחתימת חוזים לשכירות או בניית העסק בשלב מוקדם מידי של התהליך, שכן זה עלול לגרום לכם להפסדים כלכליים גדולים.

בפגישה אף תקבלו רשימת גופים שיצטרכו לתת את אישורם להוצאת רישיון העסק שלכם, ביניהן משטרת ישראל, המשרד לאיכות הסביבה, משרד התעשייה והמסחר ועוד. אל כל אחד מהגופים תידרשו לשלוח בקשה מסודרת למידע מקדמי.

מידע מקדמי – לאחר שתגישו בקשות מסודרות לכל אחד מן הגופים אליהם אתם מחויבים לפנות על פי פגישת הייעוץ בעיריית שדרות, תקבלו בתוך 30 יום בדואר את המידע המקדמי המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי?

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ב' – תוכנית עסק

תכנית העסק מורכבת ממספר מסמכים חשובים וצריכה לכלול בתוכה את מידות המבנים בעסק, פתחים ויציאות, ציוד כיבוי אש ועוד, כאשר את המפרט הטכני המדויק לתכנית עסק וכן את ההנחיות להגשת המסמכים תוכלו לקבל במחלקת הרישוי בשדרות. וודאו כי ברשותכם מצויים הטפסים הבאים:

  1. טבלת אישורים לתוכנית
  2. בקשה לשימוש חריג
  3. ייפוי כוח
  4. תרשים סביבת העסק
  5. מפה מצבית
  6. כל מסמך אחר הנדרש על ידי עיריית שדרות.

כמו כן, לפני הגשת הבקשה עליכם לשלם את האגרה הקבועה בעירכם להוצאת רישיון עסק.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסקים בשדרות

בשלב זה עליכם להגיש את כל התכניות, המפות והטפסים מלאים וחתומים לעיריית שדרות יחד עם המסמכים הבאים:

  1. טופס הגשת בקשה לרישיון – אותו מילאתם באופן עצמאי ללא השמטה או חוסר של פרטים נחוצים ולאחר שחתמתם עליו כנדרש בהוראות המופיעות על גבי הטופס.
  2. תוכנית בטיחות – בהתאם להוראות המידע המקדמי.
  3. תוכנית עסק – כמפורט בשלב ב', כאשר היא חתומה ומאושרת ע"י הגורמים הרשמיים.
  4. אישור לתשלום האגרה.
  5. מסמכים נוספים ביניהם: מס' חוזה ארנונה, צילום תעודת זהות, ייפוי כוח, חוזה חתום.

מחלקת הרישוי תדון בבקשתכם, וכך גם כל אחד מהגופים נותני האישור. כ21 יום לאחר הגשת הבקשה תקבלו מכתב מהעירייה אשר מאשר או דוחה את רישיון העסק שלכם. במקרה של דחייה תקבלו במכתב נימוקים לכך, דבר אשר יאפשר לכם לתקן, לשנות ולהגיש מחדש את הבקשה עם סיכויים טובים יותר לאישורה.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338


שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

במידה ובקשתכם אכן אושרה, יונפק עבורכם רישיון עסק אותו יש לתלות במקום בולט במשרד או בחנות שכן מסמך זה הוא המאפשר לכם לפעול. דעו כי כבעלי עסק הנכם מחויבים להישמע להוראות הבטיחות, לחוקי העסקים בישראל ובתקנות העירוניות המיוחדות לשדרות.


אביב ברישוי – ביחד בתהליך רישוי עסקים בשדרות

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקרטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר