רישוי עסקים בשפרעם

רישוי עסקים בשפרעם מטופל על ידי המועצה המקומית, והוא נועד לתת מענה לצרכים הייחודיים של העסקים בעיר, שמשלבת בין קהילה מגוונת, היסטוריה עשירה ופוטנציאל כלכלי. תהליך רישוי העסקים בעיר זו מתמקד בקידום פיתוח עסקי בקרב התושבים, תוך שמירה על ערכים קהילתיים ותרבותיים.

במסגרת רישוי העסקים, עסקים בשפרעם נדרשים להוכיח שהם עומדים בתקנות המקומיות והמדיניות הנוגעות לבריאות, בטיחות, סביבה ועוד. העסקים צריכים לעבור בדיקות ולהציג אישורים שונים, כולל רישוי עסקי, תקנות כבאות, בדיקות תקינה ואישורי נגישות לנכים.

המועצה המקומית בשפרעם מקדמת תהליכי רישוי עם מטרה לעודד צמיחה כלכלית תוך התחשבות בצורכי הקהילה המקומית. ישנה תמיכה וסיוע לבעלי העסקים לאורך כל התהליך, מצעד ההכנה ועד לקבלת הרישיון. מטרתה של המועצה ליצור סביבה עסקית תומכת שמסייעת לעסקים לפרוח ולהשתלב בצורה מוצלחת בכלכלת העיר ולתרום לקהילה.

בשפרעם מושם דגש רב על שמירה על המורשת התרבותית וההיסטורית של העיר, ולכן תהליך הרישוי משקף גם את המחויבות להגנה על ייחודיות המקום. רישוי עסקים בשפרעם מתבצע בצורה המאפשרת שילוב בין התחדשות עסקית לבין שמירה על ערכי המקום ואיכות הסביבה.

 

חושבים לפתוח עסק בעיר שפרעם? קודם כל רישוי עסקים!

רישוי עסקים שפרעםחשוב שתדעו:

העיר הצפונית שפרעם ממוקמת בסמוך לערים חיפה, עכו ונצרת, ומשתרעת על 7 גבעות, כ22,000 דונם! העיר מונה קרוב ל40,000 תושבים, ביניהם מוסלמים, נוצרים ודרוזים. בשל מגוון הדתות המתקיימות בעיר אפשר למצוא בשפרעם מסגדים, כנסיות ואף בית כנסת עתיק, וכן אתרי תיירות כמו קברים מהתקופה הביזנטית, מבצר צלבני עתיק ומבנים קדומים נוספים הקדושים לדתות השונות. אתרים אלה, בנוסף לנוף הגבעות הצפוני, השווקים הססגוניים והמסעדות האותנטיות מושכים אליהם תיירים ומטיילים רבים מידי שנה.

חוק רישוי העסקים הגדיר מספר קבוצות הנחשבות טעונות רישוי, וכל העוסק בתחום הנכלל באחת מקבוצות אלה חייב ברישיון עסק.


בין הקבוצות המוגדרות כטעונות רישוי:

  1. מזון
  2. מים ופסולת
  3. מסחר ושונות
  4. דלק ואנרגיה
  5. בריאות, רוקחות וקוסמטיקה
  6. רכב ותעבורה
  7. עינוג ציבורי, נופש וספורט
  8. חקלאות ובעלי חיים
  9. שירותי שמירה ואבטחה
  10. תעשיה, מלאכה, כימיה ומחצבים

אם תחום העסק שלכם שייך לאחת הקטגוריות הללו עליכם להוציא רישיון עסק, תהליך המתנהל מול הרשות המקומית שלכם, במקרה זה עיריית שפרעם. על מנת לקבל אישור לרישיון העסק תידרשו לספק מסמכים, תכוניות ומפות, להגיש בקשה מסודרת לעירייה ולעמוד בתנאים של גופים עירוניים ורשויות ממשלתיות הרלוונטיות לעיסוקכם.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338.

חשוב לזכור כי השלבים השונים מתבצעים על ידי אנשי מקצוע מומחים לרישוי המעניקים לכם שקט ואפשרות לפעול לטובת העסק עצמו בזמן הנפקת הרישיון.

עבור אלו המעוניינים בכל זאת לבצע את תהליך הנפקת הרישיון באופן עצמאי להלן השלבים הנדרשים לטיפול מול עיריית שפרעם לרבות הנחיות מיוחדות:

 

שלב א' – תכנון מוקדם ומידע מקדמי

בפגישה ראשונית במחלקת העסקים בעיריית שפרעם תקבלו את כל הפרטים על המשך תהליך הוצאת רישיון עסק. הנציג יעבור על פרטי העסק שלכם, מיקומו בעיר ותחום העיסוק, ויחווה את דעתו האם העסק מתאים לצרכי העיר ועומד בקריטריונים. כמו כן תקבלו בפגישה את רשימת הגופים אליהם עליכם לשלוח בקשה למידע מקדמי.

 מידע מקדמי – לאחר שתגישו בקשות מסודרות לכל אחד מן הגופים אליהם אתם מחויבים לפנות ע"פ פגישת הייעוץ ברשות המקומית (כיבוי אש, מהנדס העיר וכדומה) תקבלו בתוך 30 יום בדואר את המידע המקדמי המוסמך ובו פירוט כולל ומדויק של דרישות הרשויות מהעסק המבוקש.

חשים כי המידע המקדמי שקיבלתם מציב בפניכם אתגר בלתי אפשרי לטיפול עצמאי? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי ובמידת הצורך אף טיפול מקיף בהליך כולו, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ב' – תוכנית עסק

תוך כדי שאתם מטפלים במידע המקדמי, שולחים בקשות וממלאים את דרישות הרשויות השונות, עליכם להמציא תכנית עסק אשר תכלול פירוט טכני של בית העסק, יחד עם מסמכים נוספים:

  1. טבלת אישורים לתוכנית
  2. בקשה לשימוש חריג
  3. ייפוי כוח
  4. תרשימי סביבה
  5. מפה מצבית

וכל מסמך אחר אליו תידרשו, כאשר את רשימת המסמכים המדויקת תמצאו בהנחיות עיריית שפרעם להגשת התוכניות. את תכנית העסק יש להחתים על ידי מהנדס תכנון, אדריכל או גורם מוסמך אחר.

מעוניינים לקבל סיוע בהכנת תוכנית עסק ע"פ כל הדרישות? אנו באביב ברישוי מציעים לכם ליווי מקצועי הכולל כתיבת תוכנית עסק מקצועית, לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ג' – הגשת בקשה לרישוי עסקים בשפרעם

לאחר מילוי הדרישות של הרשויות השונות וסגירת התיאומים השונים בבית העסק, עליכם  לרכז את כל המסמכים אותם אספתם יחד עם תוכנית העסק, השרטוטים והמפות ולהגיש אותם למחלקת העסקים בעיריית שפרעם יחד עם הטפסים הבאים:

  1. טופס הגשת בקשה לרישיון – אותו יש למלא באופן עצמאי, ללא השמטה של פרטים ולחתום עליו כנדרש בהוראות המופיעות על גבי הטופס.
  2. תוכנית עסק – כמפורט בשלב ב', כאשר היא חתומה ומאושרת ע"י הגורמים הרשמיים.
  3. תוכנית בטיחות – בהתאם להוראות המידע המקדמי.
  4. אישור לתשלום האגרה.
  5. מסמכים נוספים בהם: ייפוי כוח, חוזה חתום, מס' חוזה ארנונה, צילום תעודת זהות.

בקשתכם תעבור לדיון בוועדת רישוי עסקים בעיר ולרשויות השונות אשר יבדקו אותה. כעבור 21 ימים מההגשה תקבלו מכתב אישור או דחייה, אשר יבשר לכם על המשך תהליך הוצאת הרישיון או על הפסקתו. במקרה של דחייה זכותכם לערער על כך ולקבל בחינה מחודשת של בקשתכם.

חוששים להגיש בקשה לרישוי שלא תאושר? מעוניינים בסיוע בהגשת הבקשה והכנת הניירת? אנו באביב ברישוי נשמח לעמוד לרשותכם! לפרטים חייגו: 050-8092338

 

שלב ד' – הנפקת רישיון עסק

במידה ובקשתכם תאושר על ידי כל הגורמים ותעברו את כל השלבים בהצלחה, יונפק עבורכם רישיון עסק ותוכלו להתחיל לפעול בעסק שלכם. כבעלי עסק מן המניין עליכם לנהוג בהתאם, לשמור על בטחון התושבים ואיכות הסביבה ולהישמע לחוקי העסקים בישראל ובשפרעם.


הליכים בירוקראטיים ייחודיים לתהליך רישוי עסקים בעיריית שפרעם

את רשימת חוקי העזר בשפרעם תוכלו למצוא במשרדי העירייה. זכרו להתעדכן בשינויים ובתקנות החדשות שיוצאות מידי תקופה. על מנת להתרשם מסוגי התקנות והחוקים הקיימים בעיר תוכלו להיכנס לאתר משרד הפנים ולחפש את הרשות המקומית שפרעם, שם תוכלו למצוא מידע רלוונטי על העיר כולל נתונים, אישור והיתרים, ותקנות ייחודיות לעיר.

בין חוקי העזר של שפרעם תמצאו התייחסות לנושאים כמו:

  1. תשלום אגרות לקבלת תעודות
  2. שמירה על ניקיון
  3. סילוק מפגעים
  4. סידורים ארעיים לעובדים (שירותים וכדומה)
  5. פתיחת בתי עסק וסגירתם

 

אביב ברישוי – ביחד בתהליך רישוי עסקים בשפרעם!

אין ספק כי מדובר באחד ההליכים הבירוקרטיים הסבוכים ביותר. לא מעט בעלי עסקים מגלים כי הטיפול בהליך נפרש על פני חודשים ארוכים וגוזל מהם זמן רב וכסף עובדות אלו מביאות לא אחת לעיכוב משמעותי בפתיחת של העסק החדש ואף גורמות להפסדים.

אנו באביב ברישוי מציעים לכם סיוע וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, משלב איתור הנכס הפוטנציאלי ועד לקבלת רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר