תהליך רישוי העסקים איטי מדי למסעדת המזון המהיר שלכם? טיפים לקיצור התהליך

הקמת עסק היא ברוב המקרים גם הגשמת חלום, ובאופן טבעי אנחנו רוצים שהחלום יוגשם תוך פרק זמן קצר ככל האפשר. הליך רישוי עסקים עלול לעכב את פתיחת העסק, ובפרט כשמדובר במסעדת מזון מהיר שכמו כל עסקי המזון נבחנת בקפידה ע"י נציגי משרד הבריאות בטרם תוכל להתחיל למכור אוכל לקהל הרחב.
על-מנת למנוע עיכובים שאינם הכרח המציאות, מומלץ להתנהל עפ"י הטיפים הבאים:


בקשו חוות דעת מקדמית

ניתן לפנות אל המחלקה לבריאות הסביבה בלשכת הבריאות המחוזית ולקבל ממנה חוות דעת מקדמית לגבי מידת התאמת המקום שבו אתם מתכננים לפתוח את מסעדת המזון המהיר לייעוד זה.
חשוב לציין כי יש לשלם אגרה עבור קבלת חוות דעת מקדמית זו, שחוסכת זמן יקר ועוגמת נפש רבה – שהרי אם מבחינת התנאים התברואתיים המקום שבו אתם רוצים לפתוח את המסעדה כלל לא מתאים לכך, מוטב לדעת זאת מראש ולחפש לוקיישן אחר ולא להתחיל להשקיע במקום הלא מתאים.


הקפידו על עריכת מסמכים מדויקים

אל הבקשה לרישיון עסק יש לצרף תרשים סביבה (בקנה מידה של 1:1250), מפה מצבית (קנה מידה 1:250) ותוכנית של העסק (קנה מידה 1:100) כולל תכנון מפורט של המטבח.
חשוב מאוד להקפיד שכל התוכניות תהיינה מדויקות לחלוטין, וכן חתומות ע"י איש מקצוע שמוסמך לכך (אדריכל, מהנדס אזרחי, הנדסאי בניין או הנדסאי אדריכלות).
פער בין התוכניות על הנייר למצב בפועל יתגלה במהלך הביקורת שעורכים אנשי משרד הבריאות ויאלץ אתכם לבצע שינויים לאחר שהמסעדה כבר הוקמה – שינויים שבאופן טבעי יעכבו משמעותית את מועד פתיחת המסעדה.
באופן דומה, אגב, לשירותי קייטרינג ולמפעלים לייצור מזון שרוצים להתחיל לפעול במהירות ובהתאם המטרה שלהם היא קיצור תהליך רישיון יצרן מומלץ לערוך תוכניות מדויקות ומפורטות לפי ההנחיות של משרד הבריאות.

רישוי עסק למסעדה שלך


הקימו את המסעדה בהתאם לדרישות

לא רק על הנייר המסעדה צריכה לעמוד בכל הדרישות של משרד הבריאות אלא גם בפועל.
כך למשל נדרשת הפרדה מוחלטת בין חומרי גלם לבין מזון מעובד (בין אם חלקית ובין אם זוהי כבר מנה המוגשת ללקוחות), במטבח יהיו שטחים פנויים ברוחב של לפחות 1.5 מ', הרצפה תהיה משופעת לכוון מחסום הרצפה וכן ישנן הנחיות בנוגע לאוורור, לקירור, לסילוק הפסולת והשפכים ועוד ועוד.
אביב ברישוי, החברה המובילה לרישוי עסקים בישראל מתמחה ברישוי לכל סוגי העסקים. מעוניינים בעזרתנו בהליך קבלת רישיון עסק? צרו קשר דרך האתר או חייגו למספר 050-8092338 ונשמח לסייע! 

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר