רישיון יצרן בתחום המזון, מי חייב ולצורך מה?

במקביל לצורך ברישיון עסק, ישנם עסקים בתחום המזון שנדרשים לקבל גם "רישיון יצרן". בעלי עסקים רבים לא מודעים לחובה זו, אבל כמובן שאי ידיעת החוק אינה פוטרת מציות לו, ומאחר שפעילות בניגוד לחוקי רישוי עסקים הינה עבירה חמורה שעלולה לגרור גם ענישה חמורה, כדאי מאוד להכיר את דרישות החוק ולהבין האם גם אתם מחויבים בהנפקת רישיון יצרן.

אילו עסקים חייבים ברישיון יצרן?

כל עסק שמוציא מזון מתחום המפעל שבו הוא מיוצר אל מחוץ למבנה שבו הוא פועל זקוק לרישיון יצרן.
כדאי לדעת שלאחרונה צורפו גם מאפיות המוכרות את תוצרתן לרשימת העסקים הזקוקים לרישיון זה.
חשוב שוב להדגיש כי רישיון יצרן אינו מחליף את רישיון העסק אלא נוסף לו, כך שבמקביל עליכם לעבור את כל התהליך של קבלת רישיון עסק.
8

דרישות מחמירות יותר

ישנם שני הבדלים מהותיים בין רישיון יצרן לבין רישיון עסק: ראשית, את רישיון היצרן מנפיק שירות המזון במשרד הבריאות והוא הגורם הבלעדי שאחראי על כך, בזמן שלצורך קבלת רישיון העסק נדרש אישור של מספר גורמים כגון רישוי עסקים, הנדסה,כיבוי אש, איכות הסביבה, הדרישות שמציב משרד הבריאות על-מנת לאשר בקשה לרישיון יצרן מחמירות יותר ביחס לדרישות בדרך לרישיון העסק.
בפרט נדרש תכנון קפדני של שרשרת הייצור של המזונות השונים, כולל התייחסות מפורטת ומדוקדקת לאריזות המזון, שינוע המזון אל מחוץ לעסק ונושאים כמו כלים חוזרים, החלפות אוויר במרחבים השונים של העסק, טמפרטורה (קרה או חמה) ועוד.

תהליך קבלת רישיון היצרן

בשלב הראשון על בעל העסק למצוא מבנה שמתאים ומאושר בהיתר הבניה לפעילות ייצור מזון.
לאחר מכן יש להכין תוכניות מפורטות של העסק, האגפים השונים בו, הציוד ותהליכי הייצור. כמו כן כוללות התוכניות גם פרשה טכנית שבה יש פירוט לגבי כמויות חומרי הגלם והתוצרת הגמורה הצפויות, מספר העובדים ועוד.
שירות המזון של משרד הבריאות מחווה דעתו על התוכניות ההנדסיות והסניטריות ולגבי הפרשה הטכנית, ועל בעלי העסק לבצע שינויים בהתאם להערות שירות המזון.
לאחר הקמת העסק בהתאם לתוכניות המעודכנות מבקרים במקום אנשי שירות המזון ומוודאים כי ישנה התאמה מלאה בין התוכניות על הנייר למצב בפועל.
לאחר האישור הסופי ניתן רישיון היצרן, ורק אז ניתן להתחיל לייצר מזון. על מנת להבטיח תהליך יעיל ומהיר מומלץ להיעזר באנשי המקצוע של החברה שלנו, שכבר צברו ניסיון עשיר בתחום, הן בשלבי התכנון הראשוניים והן בשלבי היישום בשטח.

צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון עסק – 050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר
ונחזור אליכם בהקדם.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר