רישיון עסק לאטליז, חנות בשר, חנות דגים

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 4.7 ג

משוייך לקבוצה מס': קבוצה 4 – מזון

תיאור העסק הטעון ברישוי:

אטליז, על פי צו רישוי עסקים, הינו מקום שבו מתבצעת מכירה של בשר, עופות ודגים שאינם קפואים. באופן טבעי מקומות אלה מחויבים ברישיון עסק, כשגורמי הרישוי הם משרד הבריאות ומשרד החקלאות ופיתוח הכפר (וליתר דיוק השירותים הווטרינריים המהווים יחידת סמך במשרד זה).
קטגוריה זו של עסקים אינה מושפעת מהרפורמה שנכנסה לתוקף בנובמבר 2013. האטליזים ממשיכים להיות מפוקחים ע"י הגורמים השונים תוך שמירה על בריאות הציבור, אחד מיסודות חוק הרישוי.

תהליך קבלת רישיון העסק:

  1. על מנת לקבל רישיון עסק להפעלת אטליז עליכם לעבור מספר שלבים, בכל אחד מהם תידרשו לתנאים ותקנות של גורמי רישוי רבים. התחילו את התהליך במחלקת רישוי העסקים של הרשות המקומית. שם תקבלו מנציג המחלקה את המידע הדרוש לכם להמשך טיפול בבקשה.
  2. בשלב הבא פנו אל גורמי הרישוי המחייבים אתכם באישור לקבלת רישיון עסק לאטליז:


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013)
:

משרד החקלאות והוטרינר הראשי – חובה
משרד הבריאות – חובה
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): שנה אחת.

  1. לאחר שני השלבים הללו יהיה עליכם להכין תוכנית עסק מפורטת ולהגיש מפה מיצבית של מבנה העסק (מומלץ לבצע שלב זה בעזרת איש מקצוע מומחה מתחום הרישוי ולמנוע את דחיית הבקשה). לאחר מכן הגישו בקשה לקבלת רישיון עסק. בשלב זה מומלץ לוודא כי לרשות המקומית בה אתם מגישים את הניירת אין דרישות נוספות לרישוי העסק או תנאי סף נוספים, זאת על מנת למנוע עיכובים בדיון בבקשתכם.
  2. המתינו לקבלת התוצאות. במידה ונדחתה בקשתכם לרישוי העסק יהיה עליכם לתקן את הליקויים ולהגיש את הבקשה בשנית. וכן הלאה עד לביצוע כל הנדרש מבחינת החוק לפתיחת העסק. על מנת להביא להגדלת סיכויי ההצלחה בקבלת רישיון העסק עבור אטליז שימו לב לדרישות המיוחדות המפורטות בנספחים הבאים.


הדרישות המחמירות מאטליזים

כידוע בשר בייחוד כאשר הוא טרי, נוטה להתקלקל ולבצור חיידקים מסוכנים. מפאת הרגישות הרבה של הטיפול בבשר, ובפרט כזה שאינו קפוא, ועל מנת למנוע את הפצתן של מחלות מסוכנות, נדרשים האטליזים להקפיד במיוחד על תנאי תברואה הולמים, וכל חריגה, קלה כחמורה, מהתקנות, עלולה להוביל לשלילתו של רשיון העסק.
בנוסף, מדובר באחד מאותם הליכי רישוי עסקים מורכבים יחסית, ועל כן מומלץ למי שחפץ לפתוח אטליז לקחת בחשבון את מורכבות התהליך ובהתאם לא להתמהמה אלא לפעול באופן מיידי לשם קבלת רישיון עסק כנדרש.


הפרדה מוחלטת בין סוגי בעלי החיים השונים

צעד הכרחי בדרך לרשיון עסק לאטליז הוא קיום הפרדה מלאה בין המדורים לטיפול בבשר שמקורו בבקר, בשר שמקורו בעופות ובשר שמקורו בדגים. כמו כן חובה לוודא כי כל סוגי הבשר נבדקים על ידי השירות הווטרינרי העירוני ומאושרים על ידם.
אם נמכרים במקום מוצרים נוספים דוגמת דגים מלוחים או מעושנים, סלטים, מעדנים, נקניקים למיניהם או מוצרי בשר קפואים – גם כל אלה יאחסנו בנפרד (ותנאי נוסף הוא שהם ייוצרו על ידי חברות בעלות רישיון מתאים לכך).
תנאים נוספים לקבלת רישיון עסק נוגעים לנושא הפשרת מוצרי הבשר. מוצרי מזון מן החי מועדים לפורענות הם הגורם לאיסור הגורף על הפשרתם של בשרים קפואים (ומכירתם כבשר מצונן) והאיסור המוחלט על מכירת מוצרים שפג תוקפם.


מכירה בלבד – אסורה הכנת מאכלים
!

לאטליזים, כך על פי חוק רישוי עסקים, אסור לבצע פעולות הכנת אוכל – טיגון, אפייה, בישול וכו'. רק עסקים בעלי רישיון יצרן (רישיון אותו מנפיק שירות המזון של משרד הבריאות) רשאים לבצע פעולות מעין אלה.


טיפול בשאריות

באטליזים, מעצם הווייתם, מצטברות לא מעט שאריות של מזון מן החי – שאריות אלה יש לאחסן בשקית אטומה, ובקירור, עד למועד פינוי האשפה.


רישיונות נוספים

אם בעל האטליז מעוניין לבצע במקום פעולות טחינה של בשר על סוגיו השונים, עליו להצטייד בנוסף להנפקת רשיון עסק גם באישור ייעודי לביצוע פעולה זו.


דרישות נוספות

משרד הבריאות והשירותים הווטרינריים מציגים עוד שורה ארוכה של דרישות מכל אטליז. בין השאר נדרשת הפרדה באמצעות שתי דלתות בין חדר שירותים הממוקם בתוך אטליז לבין השטח בו נמכר בשר, וכן נוכחות חובה של קצב מוסמך (על ידי משרד הבריאות והשירותים הווטרינריים) לאורך כל שעות הפעילות של האטליז.

אין כל סיבה לעכב את פתיחת העסק שלכם או לפעול ללא רישיון. פנו אלינו עוד היום ואנו נספק עבורכם את כל המידע ואנשי המקצוע לניהול תהליך רישוי מהיר וחסכוני. צוות המומחים שלנו ישמח לעמוד לרשותכם בכל עת ולקצר את הליך הרישוי.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר