רישיון עסק לבתי מלון, אכסניה, פנסיון, מקום לינה ומקומות אירוח

בתי מלון מספקים שילוב מספר רב של שירותים בהם אירוח, לינה, הסעדה, כביסה, בידור ועוד. על מנת להבטיח את שלום אורחי המלון ועובדיו יש צורך ברישיון עסק ייחודי המותאם לבתי מלון ובשונה מרישיון הניתן למסעדה או עסק קמעונאי מאגד את כל צרכיו של המלון ומתייחס לכל פעולותיו.
בעל בית מלון בתהליך תכנון ובניה נדרש להתאים את תוכניות המבנה עצמן לחוקי הרישוי ולתקנות הנוגעות לכל אחד מרבדי העסק ופעולותיו. רשיון העסק מתחלק לסעיפים ותתי סעיפים המטופלים על ידי גורמים ורשויות שונות כגון המשטרה, מכבי האש, משרד התיירות, משרד הפנים, מחלקות התברואה והמזון מהנדסי העיר ועוד.


הפרמטרים המרכזיים ברישיון העסק לבתי המלון הם:

מזון ומשקאות

חדרי האוכל במלון, המטבחים, מסעדות קיימות, ברים ומזנונים שונים חייבים לפעול בכפוף לתקנות רישיון העסק ורשיון היצרן המונפק באופן ישיר למלון ובהתאמה אליו. על המטבחים להיות מתוכננים בהתאם לתקנות רישיון היצרן. כמו כן כל תהליך הכנת האוכל, הגשתו, חימום או קירור ואחסון מזון חייב אף הוא לעמוד בתקן. לא ניתן להפעיל אזורי הסעדה ללא רישיון יצרן הכפוף למשרד הבריאות ולדיני התברואה.


חדרי אירוח

כל אחד מחדרי האירוח במלון, בין שהוא סטנדרטי או גדול יותר מחוייב לעמוד בכל תקני הבטיחות והוראות הרישיון. האלמנטים החשובים עליהם יושם דגש הם אמצעי הבטיחות במקרה של שריפה כגון מטפים ומתזים קבועים וגלאי עשן. הקתנת סורגי בטיחות על חלונות ומרפסות בקומות גבוהות, נקודות חשמל ותקשורת במיקום על פי התקן ועוד.
כמו כן על כל הריהוט והציוד הקיים בחדר לעמוד בתקנים הדרושים, כך גם לגבי חדרי האמבטיה והשירותים הצמודים לכל חדר וחדר.


חניונים ומרחבים משותפים

בתי מלון מספקים בדרך כלל חניונים עבור קהל הלקוחות שלהם. בחניונים אלו מוסדרת תנועת הרכבים באופן קבוע. גם החניונים חייבים להיבנות ולנתנהל על פי החוק והתקנות הנדרשות ברישיון העסק.
מלבד החניונים עושה ציבור הלקוחות שימוש במרחבים המשותפים במלון, שירותים משותפים, לובי, עמדות קבלת קהל ועוד. מרחבים אלו חייבים להיות מתוכננים בקפידה ובנויים על פי התקן. לא יינתן רישיון עסק לבתי מלון שאינם מתוכננים ובנויים בהתאם.


תהליך הנפקת הרישיון לבתי מלון

תהליך זה הינו תהליך ארוך ומורכב מאד ועשוי לקחת חודשים ואף שנים במקרה של מלון גדול מאד. המלצה מקצועית היא לפנות זמן רב טרם תחילת הבניה והתכנון של המלון לפגישת ייעוץ בנוגע לרישיון העסק והנפקתו ולבסס את תכנון המבנה על פי מסקנות הפגישה והליווי הצמוד של אנשי המקצוע בהם יועץ משפטי ומומחה לרישיון עסקים המתמחה בבתי מלון.
תכנון נכון בהתאם לחוקי רישיון העסקים והגשת בקשה מסודרת תקצר משמעותית את זמן העבודה על הפן הבירוקרטי של העסק. ואף תאפשר לחסוך כסף רב וזמן רב יותר בשינויים ובתיקונים אפשריים.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר