רישיון עסק לגרר, רכב גרירה, רכב חילוץ

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 8.2

משויך לקבוצה מס': קבוצה 8 רכב ותעבורה

 גרירת רכב הינה עיסוק הדרוש ברישיון. עם זאת לא כל גרירה נחשבת לפעולה מקצועית ולכן יש לסייג, ניתן על פי חוק לבצע גרירת רכב באמצעות רכב המורשה לכך (בעל וו גרירה, משקל מתאים, אמצעי חיבור וניתוק ע"פ התקן, שילוט, לוחית חשופה, התאמת אורות וכו') באופן עצמאי.
גרירות מן הסוג הזה נעשות כל הזמן באמצעות רכבים פרטיים בעלי וו גרירה המותרים בפעולות מן הסוג הזה, השייכים לאנשים השמחים לעזור בזמן שהם נתקלים במקרה שרכב נתקע ויש לחלצו. עם זאת הן אינן פותרות את הבעיה במקרה של כלי רכב גדול, מסחרי למשל, או כלי עבודה כגון מלגזה, טרקטור וכדומה. אלו נרשים בפתרונות גרירה מקצועיים.
מאידך כאשר מבקש יזם להפעיל עסק שעיקר עיסוקו גרירה הוא מחוייב על פי חוק הרישוי בישראל בהנפקת רישיון עסק. על מנת לקבל את הרישיון יהיה על היזם ובעל העסק לטפל במסמכים מטעם משרד הרישוי המאשרים את פעילותו של הרכב המיועד כגרר.

תהליך קבלת רישיון עסק:

  1. רוב הטיפול יוצא הדופן בנושא רישוי הגרר ייעשה אל מול מחלקת רישוי הרכב של משרד הרישוי, זאת משום שמדובר בתחום הנוגע אליהם באופן ישיר. הם אלו שיודעים אילו דגשים יש לשים בתחום הבטיחות במהלך ההטענה והגרירה של הרכב, אילו תקנות יש להכיל על הגרר וכמובן באילו סטנדרטים חייב לעמוד רכב המשמש כגורר.


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013)
:

משרד העבודה  – אין
איכות הסביבה  – אין
משטרה  – חובה
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): משתנה.

  1. מלבד כל אלו יידרשו מבעל הגרר לטפל מול מחלקת רישוי העסקים ברשות המקומית בה הוא פועל בכל יתר המסמכים הנדרשים. לבסוף יהיה להעבירם יחד עם מסמכי משרד הרישוי כבקשה לרישיון עסק.
  2. במידה והוועדה תאשר את הגרר כעסק יתקבל רישיון רכב ויוכל הגרר להתחיל לפעול מיד. במידה ולא תתקבל מכל סיבה שהיא תשובה חיובית מהוועדה לאישור רישיונות עסק ייאלץ בעל הגרר לטפל בליקויים ולהתאימם עד להגשה מחודשת של הבקשה.

תקנות רישוי מרכזיות עבור רכב גורר בזמן ריתום וגרירה

על רכב המשמש כרכב גרירה (להלן הגרר) לבצע פעולות גרירה אך ורק בהתאם לתנאי השטח ולתנאי הגרירה של הרכב הגרור על פי רשות הרישוי – תנאים אלו מופיעים בכל רישיון רכב. על הגרר ובעליו מוטלת האחריות שלא לגרור רכב בעל מידות או משקל שאינן עומדות בתנאי הרישיון הנ"ל.
על הגרר לגרור רכב אחד בלבד בכל פעם אלא אם כן הוא מיועד לשאת למעלה מרכב אחד ונתון זה מצויין ברישיונותיו. כמו כן על הגרר לבצע את כל ההכנות הנדרשות לרבות קשירה ורתמה, אבטחת הרכב הגרור וכל הדרוש על פי חוקי הרישוי על מנת להעבירו בבטחה אל היעד.
שתי שרשראות יאבטחו את הרכב הגרור, הן יחברו אותו היטב אל הגרר ויהיו בעלות אורך ומשקל המיועד לשאת את תנאי הדרך, קשים ככל שיהיו, לעמוד בעומס המשא והטלטול.

רוצים להאיץ את קבלת הרישיון? פונים עכשיו אל אביב ברישוי ונהנים מליווי מקצועי לאורך כל הדרך המקצר את התהליך וחוסך לכם אלפי שקלים.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר