רישיון עסק לחברות הדברה, הדברה חקלאית, הדברה פרטית, הדברה ביתית

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 3.3 א + ב

משויך לקבוצה מס': קבוצה 3 – חקלאות, בעלי חיים


תיאור העסק הטעון ברישוי
:

חברות הדברה, בין אם פרטיות ובין אם חקלאיות, עוסקות מעצם הווייתן בחומרים מסוכנים ועל כן אך טבעי הוא שהן יזדקקו לרשיון עסק על מנת לפעול באופן חוקי.

כדאי לדעת שכל סוגי חברות ההדברה מושפעים מהרפורמה האחרונה בתחום רישוי העסקים (הרפורמה מיום 5.11.13), וכי חלק מגורמי הרישוי הוסרו מהרשימה – אם כי עדיין מדובר בהליך מורכב למדי שבמקרים רבים אין מנוס מלהיעזר באנשי מקצוע בעלי נסיון ברישוי עסקים מעין אלה.


רישוי חברות הדברה חקלאיות

עבור חברות המבצעות הדברה חקלאית, בין אם באמצעות כלי טיס ובין אם בכל דרך אחרת, הוסר מהרשימה גורם הרישוי משרד החקלאות ופיתוח הכפר – ונותרו 2 גורמי רישוי אחרים: משרד העבודה והמשרד להגנת הסביבה.

משרד העבודה בוחן את תנאי העסקתם של העובדים בחברות אלה, ובפרט בהיבט של בטיחות וגהות – שהרי כאמור עובדים אלה עלולים להיחשף לחומרים מסוכנים בעת עבודתם.

המשרד להגנת הסביבה בוחן את תוכנית העסק בהיבט של שמירה על איכות הסביבה ומניעת פגיעה בה, ובפרט על ידי אותם חומרים מסוכנים שעלולים לזהם את האוויר, לחלחל אל מי שתייה או לחלחל אל האדמה.


רישוי מדבירים פרטיים

על חשיבותו של רשיון עסק למדבירים פרטיים אין עוררין. חברת הדברה אשר פועלת ללא רישיון עסק עלולה לגרום לאסונות של ממש, ולמרבה הצער אירעו כמה וכמה כאלה בשנים האחרונות כך שאסור בתכלית האיסור להזמין הדברה ממי שלא מציג רישיון עסק תקף, ואכן חברת הדברה ללא רשיון עסק תתקשה לצבור לקוחות רבים.

בנוסף חובה להצטייד בהיתר הדברה ספציפי – כך למשל ייתכן מדביר בעל היתר להדברת חרקים אך אינו מורשה להדביר מכרסמים. רוב הלקוחות כיום כבר יודעים כי על מנת להיות בטוחים לחלוטין שמדובר באיש מקצוע אמין ומהימן, יש לבקש מספר היתר ולבדוק אותו באתר של המשרד להגנת הסביבה, כך שלחברות הדברה החפצות בתעסוקה רבה לא כדאי לנקוט בגישה של "יהיה בסדר".

באופן כללי נוגעות תקנות רישוי חברות הדברה פרטיות (כאלה המסלקות חרקים, מכרסמים, יונים וכו') לאופן אחסון חומרי ההדברה (שכידוע עלולים להיות מסוכנים מאוד), אופן הובלתם, הבחינות השונות אותן עוברים מדבירים, העסקת עובדים נוספים בחברת הדברה וכאמור סוגי היתרי ההדברה השונים.

עוד כדאי לדעת שהמשרד להגנת הסביבה כבר אינו גורם רישוי עבור סוג זה של עסקים, וזאת מאז הרפורמה האחרונה, וכעת גורם הרישוי היחיד הוא משרד העבודה. במקרה של פתיחת עסק חדש העוסק בהדברה מוטב לפנות לאנשי מקצוע מתחום הרישוי וללוות את ההליך בעזרה מקצועית. כך תימנע דחיית הבקשה לרישוי בשל אי התאמה בין הניירת והמסמכים שהוגשו לוועדה ברשות המקומית לבין דרישות החוק בנושא רישוי עסקים להדברות כעסק פרטי או ציבורי. במקרה של דחייה ידרש בעל העסק לתקן את הליקויים ולהגיש את בקשתו שוב.


תהליך קבלת רישיון עסק

  1. תיאום פגישה באגף הרישוי ברשות המקומית ובקשה לקבלת מידע מקדמי – בקשה זו מוגשת לאגף הרישוי ברשות המקומית שבתחומה עתיד לפעול העסק.
  2. פנייה לכל אותם גורמי רישוי רלוונטיים לרישיון עסק עבור רישיון עסק לחברות הדברה פרטיות וחקלאיות.

 
גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013):
משרד העבודהחובה
משרד לאיכות הסביבה  – חובה
משרד החקלאות וטרינר  – חובה, רק בהדברה חקלאית בין בכלי טיס או אמצעים אחרים.
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): משתנה.

  1. יצירת תכנית עסק שעומדת בדרישות ובהנחיות של כל גורמי הרישוי – הן במשרדי הממשלה (משרד העבודה, משרד החקלאות והוטרינר הראשי והמשרד לאיכות הסביבה) והן במסגרת הרשות המקומית.
  2. אם מתקבלת תשובה חיובית מכל גורמי הרישוי, מקבל העסק רישיון עסק וזאת לפרק הזמן הקבוע בצו רישוי עסקים. תשובה שלילית מאחד מגורמי הרישוי מחייבת תיקון הליקויים.

לנוכח המורכבות של הקמת עסק העוסק בהדברה חקלאית או פרטית והדרישות המחמירות של גורמי הרישוי השונים, מומלץ בחום לעבור את התהליך מראשיתו ועד סופו עם "אביב ברישוי" – בעזרת הידע הרב והניסיון הרחב שלנו תוכלו לקבל רישיון עסק במהירות וללא הוצאות מיותרות ומכבידות.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר