רישיון עסק לחברות הובלות

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 10.1

משויך לקבוצה מס': קבוצה 10 תעשייה, מלאכה, כימיה ומחצבים

חברות הובלה מספקות כיום מגוון שירותים רחב מאד, הם מעבירים חבילות, סחורה, ביגוד, ריהוט ואף פריטים יקרי ערך. חוק הרישוי מתייחס באופן שונה לכל סוג הובלה ואף דורשת דרישות שונות מכל הליך רישוי.

תהליך קבלת רישיון עסק:

קבלת רשיון עסק עבור חברת הובלות כרוכה במספר שלבים:

  1. פנייה אל אגף הרישוי של הרשות המקומית שבשטחה ממוקם העסק וקביעת פגישה. בפגישה זו תקבלו מידע לגבי המשך התהליך ובפרט לגבי גורמי הרישוי הרלוונטיים עבור העסק שלכם על פי סוג ההובלות שאתם מבצעים – וזאת ע"י הגשת בקשה לקבלת מידע מקדמי.
  2. פנייה אל גורמי הרישוי הרלוונטיים, והם:


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013)
:

משרד העבודה  – אין
איכות הסביבה  – אין
משטרה  – בהובלת יהלומים, תכשיטים, חפצי ערך וכדומה בלבד.
גורם חיקוק אחר: חוק שירותי ההובלה – לחברה המחזיקה למעלה מ-4 כלי רכב המיועדים להובלות.
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): יהלומים וכו – שנה אחת. הובלות כלליות – 3 שנים.

  1. הכנת תוכנית עסק בהתאם לדרישות גורמי הרישוי השונים והנחיות אגף הרישוי של הרשות המקומית. על מנת למנוע עיכובים מיותרים, מומלץ להכין תוכנית זו בעזרת אנשי מקצוע.
  2. במידה וכל גורמי הרישוי מאשרים את הבקשה לרישיון עסק – על סמך בחינת התוכנית הנ"ל וביקורת במקום העסק עצמו – תקבלו את הרישיון.


העברת רכבים בעזרת רכב מיוחד להובלות מכוניות

שינוע כלי רכב מתבצע מדי יום ברחבי הארץ. משאיות גרר מובילות מאות רכבים מנמלי אשדוד וחיפה ומפזרות אותם בסוכנויות רכב שונות. הובלה מהסוג הזה נכנסת לקטגוריה "הובלה אחרת" בטבלת הרישוי החדשה המעודכנת לרפורמה 2014, ועליה חלים החוקים הבאים: הגרר המוביל את הרכבים לא יישא על גבו למעלה מארבעה רכבים בו זמנית. כל חריגה ממספר זה דורשת אישור חריג ומיוחד המונפק על ידי משרד התעבורה ומשרד הרישוי.
כמו כן על המשרד המפעיל את רכבי הגרר הללו להיות בעליו של רישיון עסק בפני עצמו. חוק הרישוי מחייב גם את המשרד או את "המקום המשמש לניהול העסק או לשליטה בו" לרישיון גם כן.


כספים
, יהלומים ,תכשיטיםניירות ערך ודברי ערך אחרים

על מנת להוביל חפצים יקרי ערך מהסוג הזה חובה על בעל העסק לקבל רישיון עסק. הגורם הראשי אליו הוא נדרש להנפיק אישור עקרוני הוא משטרת ישראל. המשטרה מפקחת על הובלות מסוג זה בשל הרגישות הגדולה שיש בערך החפצים המובלים. אותם כספים, יהלומים, ניירות ערך וכו' יכולים לצאת מביתו הפרטי של אדם כלשהו או מהבנק, הטיפול בהובלה אינו תם בנסיעה ברכב מיוחד אלא נדרש גם פיקוח וליווי צמוד של גורמי אבטחה, לפן זה בהובלה דואג בעל העסק בלבד.
מלבד אלו נדרש בעל העסק לציית לחוק שירותי ההובלה. רישיון עסק לחברות הובלות מסוג זה ניתן לשנה בלבד. לאחר מכן יש לחדש אותו.


הובלת ריהוט ותכולה

חברות הובלה עושות בדרך כלל שימוש במשאיות גדולות בהן מעמיסים את תכולות הבתים המיועדים להעברה. על המשאית מעמיסים מכל הבא ליד, מוצרי חשמל, קרטוני ספרים, כלים וחפצים אישיים, בגדים, וכמובן ריהוט גדול וקטן, מיטות, ארונות, ספות ושולחנות, כסאות ועוד ועוד.
עסק העוסק בהובלות מחוייב בהליך רישוי עסקים. לא ניתן להפעיל עסק זה ללא רישיון. ההליך עצמו אינו מורכב מאד אך הוא דורש סבלנות והרבה אנרגיה. הבירוקרטיה מתחילה במחלקת רישוי עסקים ברשות המקומית. שם יבקשו מבעל העסק להצטייד במספר אישורים מגורמים שונים. לאחר מכן יערכו מספר בדיקות זכאות המוודאות את התאמת בעל העסק ורכבו לצורך תעסוקה זו. במידה ויימצאו אלו כשרים יוכל בעל העסק לזכות ברישיון העסק להובלות. הרישיון יוענק לו למשך שלוש שנים. לאחר תקופה זו במידה וירצה להמשיך ולעסטוק בעיסוק זה יהיה עליו לחדש את הרישיון.
במידה ומסיבה כלשהי לא יקבל בעל העסק רישיון עסק תהיה לו הזכות להגיש ערעור. במקרים כאלו מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע ולקבל ליווי בהליך הרישוי.

צרו קשר עם אנשי המקצוע המנוסים של "אביב ברישוי" ותוכלו לקבל רישיון עסק עבור חברת הובלות בזמן קצר וביעילות מירבית. 
 

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר