רישיון עסק לחנויות מוצרי בנייה, חומרי בניין, ציוד בנייה – מידע שחשוב לדעת

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 10.7 א, ב, ג
משוייך לקבוצה מס': קבוצה 10 – תעשיה, מלאכה, כימיה ומחצבים

חנויות לממכר מוצרי בנייה הן בין העסקים שמושפעים במיוחד מהרפורמה בכל הקשור לרישוי עסקים שנכנסה לתוקף ב- 5.11.2013: אם עד לתאריך זה חנויות אלה היו חייבות בקבלת אישור של המשרד להגנת הסביבה, הרי שכיום כבר אין בכך צורך, ולמעשה אין גורמי רישוי עבור פריט זה.
יחד עם זאת חשוב להדגיש כי אין פירוש הדבר כי חנויות לממכר מוצרי בנייה אינן חייבות ברישיון עסק – הן עדיין צריכות לעבור את הליך הרישוי על מנת לפעול כחוק. עוד כדאי לציין כי התהליך אותו יש לעבור כדי לקבל את רשיון העסק המיוחל הינו מורכב למדי, וברוב המקרים יהיה קשה לצלוח אותו ללא עזרת אנשי מקצוע המתמחים בתחום זה.


תהליך קבלת רישיון העסק:

  1. בשלב הראשון תתקיים פגישה עם נציגי אגף הרישוי ברשות המקומית בה תקבלו מידע מקדמי בנוגע להליך הרישוי וגורמי הרישוי.
  2. פניות אל כל גורמי הרישוי הרלוונטיים לעסק שלכם וקבלת מידע מפורט אודות הדרישות שלהם בדרך לאישור הבקשה לרשיון עסק. בתחום חנויות למוצרי בנייה הגורמים הם:


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013):

איכות הסביבה – חובה
משרד העבודה – חובה
משטרה – אין
גורם חיקוק אחר: סביבה – סעיף א' בלבד.
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): משתנה

  1. הגשת תוכנית עסק ומסמכים נחוצים אחרים לכל אחד מגורמי הרישוי. חשוב להדגיש כי הכנת תוכנית עסק בידי איש מקצוע מנוסה ומיומן משפרת משמעותית את הסיכויים שכל גורמי הרישוי יאשרו אותה.
  2. לאחר שגורמי הרישוי בוחנים את תוכנית העסק ואת המסמכים הנוספים, וכן מבצעים ביקורת בעסק עצמו, ניתנת תשובה. אם כולם מאשרים את הבקשה, תקבלו רישיון עסק. אם אחד או יותר מגורמי הרישוי משיבים בשלילה, עליכם לפעול בהתאם להנמקות שניתנו לתשובה השלילית ולהגיש בקשה מחודשת לרישיון.


לכמה זמן תקף רישיון עסק לחנויות מוצרי בנייה?

במקרים מסוימים ניתן היתר זמני בלבד, עד להסדרת האופן בו מתנהלת החנות לשביעות רצונה המלאה של הרשות המקומית. רשיון עסק קבוע ניתן לתקופה של שנה, שלוש שנים או 5 שנים, ובתום פרק זמן זה יש לעבור את הליך הרישוי מחדש.
בנוסף, יש להגיש בקשה מחודשת לרשיון עסק אם מתוכננים שינויים מהותיים בחנות, וכן אם מתחלפים בעליה.

רוצים לקצר את הדרך אל רישיון העסק ולהימנע מהוצאות מיותרות ומכבידות? פנו עוד היום אל "אביב ברישוי" ואנשי המקצוע המנוסים שלנו ידריכו אתכם ויובילו אתכם בדרך המהירה והבטוחה אל רישיון עסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר