רישיון עסק ליהלומנים

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 10.1
משויך לקבוצה מס': קבוצה 10 תעשייה, מלאכה, כימיה ומחצבים


תיאור העסק הטעון ברישוי
: רישיון עסק ליהלומנים

יהלומים הם לא רק ידידיה הטובים ביותר של האישה, כפי ששרה מרילין מונרוו לא רק המינרל הקשה ביותר הקיים בטבע, אלא גם אחד התחומים שבהם השפעת הרפורמה האחרונה בצו רישוי עסקים (נובמבר 2013) היא הגדולה ביותר.
כיצד משפיעה הרפורמה על רישיונות עסקב תחום היהלומים?
השינוי המשמעותי ביותר הוא הוצאתם של המקומות למכירת יהלומים שסך ערך הפריטים בהם הוא למעלה מ- 200,000 ש"ח מכלל העסקים המחויבים ברשיון עסק.
ישלהדגיש כי עד לכניסת הרפורמה לתוקף, מקומות למכירת יהלומים שסך ערך הפריטים בהם היה נמוך מ- 200,000 ש"ח לא היו חייבים ברישיון – וכמובן שגם כעת זהו המצב.


תהליך קבלת רישיון עסק
:

קבלת רשיון עסק בתחום היהלומנות כרוכה במספר שלבים:

  1. פנייה אל אגף הרישוי של הרשות המקומית שבשטחה ממוקם העסק וקביעת פגישה. בפגישה זו תקבלו מידע לגבי המשך התהליך ובפרט לגבי גורמי הרישוי הרלוונטיים עבור העסק שלכם – וזאת ע"י הגשת בקשה לקבלת מידע מקדמי.
  2. פנייה אל גורמי הרישוי הרלוונטיים, והם:


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013)
:

משרד העבודה  – חובה
איכות הסביבה  – חובה
משטרה  – חובה
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): משתנה

  1. הכנת תוכנית עסק בהתאם לדרישות גורמי הרישוי השונים והנחיות אגף הרישוי של הרשות המקומית. על מנת למנוע עיכובים מיותרים, מומלץ להכין תוכנית זו בעזרת אנשי מקצוע.
  2. עוד חשוב לציין שעסקים בהם מתבצע ליטוש או עיבוד של יהלומים עדיין חייבים להגיש בקשה לרישיון עסק לאגף לרישוי עסקים של הרשות המקומית שבשטחה הם נמצאים, וכמובן לקבל רישיון זה.

יחד עם זאת גם עבור עסקים אלה הרפורמה האחרונה רלוונטית, שכן בעקבותיה משטרת ישראל כבר אינה מהווה את אחד מגורמי הרישוי, וכעת יש לקבל אישור ממשרד העבודה ומרשויות איכות הסביבה בלבד.
זו אולי מצטיירת כהקלה פעוטה יחסית בתהליך אך בפועל מדובר בהקלה משמעותית. כל גורם רישוי הנדרש להנפיק אישור לבעל העסק דורש ממנו, זמן, מאמצים לא קטנים וגם הרבה בירוקרטיה.

  1. במידה וכל גורמי הרישוי מאשרים את הבקשה לרישיון עסק – על סמך בחינת התוכנית הנ"ל וביקורת במקום העסק עצמו – תקבלו את הרישיון.

רוצים לחסוך זמן יקר ולהימנע מעיכובים מיותרים? צרו קשר עם אנשי המקצוע המנוסים של "אביב ברישוי" – ואנחנו נעבור יחד אתכם את התהליך של קבלת רישיון העסק ונבטיח כי הוא יינתן לכם במהירות וללא תקלות.
 

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר