רישיון עסק למזנון / רישיון עסק לדוכן מזון

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 4.2 ב משויך לקבוצה מס': קבוצה 4 – מזון


תיאור העסק הטעון ברישוי
:

מזנונים ודוכני מזון הם עסקים פופולאריים מאוד הפזורים בכל רחבי הארץ – והם גם שניים מסוגי העסקים שהרפורמה האחרונה שנחקקה בין השנים 2013 ל-2014 בתחום הרישוי רלוונטית לגביהם.


כיצד השתנה הליך הרישוי של מזנונים ודוכני מזון בעקבות הרפורמה
?

על פי הרפורמה שנכנסה לתוקף ביום ה- 5.11.2013, מזנונים, כולל כאלה בהם מוגשים משקאות משכרים, כבר אינם חייבים באישור של המשרד להגנת הסביבה. הסרת החובה ברישוי אינה פוטרת אותם מפיקוח ממשלתי אחר כמובן, שני גורמי הרישוי האחרים – משרד הבריאות ומשטרת ישראל, עדיין תקפים ודואגים כי התנהלות המקום תהיה על פי החוקים והתקנות הנדרשים בחוק.
באשר לדוכני מזון, אלה מוגדרים בצו רישוי עסקים כ"רוכלות מזון" ומבחינתם השינוי המהותי הוא הסרת המשטרה מרשימת גורמי הרישוי, שכעת כוללת רק את משרד הבריאות.


מהן הדרישות ממזנונים
?

על מנת לקבל רישיון עסק חובה על המזנון לשכון במקום ששטחו 35 מ"ר ומעלה, וזאת על פי החלוקה הבאה: מטבח – לפחות 8 מ"ר, מחסן – לפחות 4 מ"ר ואולם אורחים – מינימום 23 מ"ר.
תנאי נוסף מתייחס למה מותר ומה אסור למכור במזנון: כריכים, חביתות, סלטי ירקות, משקאות חמים ומרקי ירקות (או כאלה שהם על בסיס אבקות) – מותר להכין וכמובן גם למכור. כמו כן מותר למכור עוגות, גלידות, משקאות קרים וממתקים, וגם סלטים ופשטידות כל עוד אינם מכילים בשר מכל סוג שהוא (כולל דגים). מותר למכור נקניקים ונקניקיות, אולם אסור למכור תבשילים וכן כל מאכל שיש בו בשר, עוף או דג.
חשוב להדגיש שכשמדובר במזנון לממכר מאכל ספציפי, למשל בורקס או פיצה, ישנם תנאים מעט שונים בהם על העסק לעמוד כדי לקבל רישיון. עוד כדאי לדעת כי בחלק מהרשויות המקומיות ישנם מתחמים ספציפיים בהם הדרישות מהמזנונים מעט שונות (בצפון ת"א, למשל, נדרש שטח מינימלי של 40 מ"ר).
מעבר לתנאים הנ"ל מציב משרד הבריאות שורה ארוכה של דרישות. מומלץ להגיש ללשכת הבריאות בקשה למידע מקדמי על מנת לדעת בדיוק מהן הציפיות בנוגע לפן התברואתי ולהיערך בהתאם.


תהליך קבלת רישיון העסק
:

  1. פגישה עם נציגי אגף הרישוי ברשות המקומית וקבלת מידע מקדמי בנוגע להליך הרישוי וגורמי הרישוי.
  2. פניות אל כל גורמי הרישוי הרלוונטיים לעסק שלכם וקבלת מידע מפורט אודות דרישותיהם. הגורמים עבור הפעלת דוכן מזון או מזנון הם:


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013)
:

איכות הסביבה – בוטל
משרד הבריאות – חובה
משרד העבודה – אין
משטרה – חובה
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרישיון (ע"פ שנים): 3 שנים.

  1. הגשת תוכנית עסק ומסמכים נחוצים אחרים לכל אחד מגורמי הרישוי. חשוב להדגיש כי הכנת תוכנית עסק בידי איש מקצוע מנוסה ומיומן משפרת משמעותית את הסיכויים שכל גורמי הרישוי יאשרו אותה.
  2. לאחר שגורמי הרישוי בוחנים את תוכנית העסק ואת המסמכים הנוספים, וכן מבצעים ביקורת בעסק עצמו, ניתנת תשובה. אם כולם מאשרים את הבקשה, תקבלו רישיון עסק. אם אחד או יותר מגורמי הרישוי משיבים בשלילה, עליכם לפעול בהתאם להנמקות שניתנו לתשובה השלילית ולהגיש בקשה מחודשת לרישיון.

 
לקבלת רישיון עסק במסלול המהיר של אביב ברישוי פנו אלינו ונשמח לעמוד לשירותכם לאורך התהליך כולו תוך ליווי מקצועי של צוות המומחים שלנו.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר