רישיון עסק למכוני רישוי רכב, רישיון עסק מוסך, תיקון תקרים, פנצ'ריה, חשמלאות רכב, זגגות, פחחות

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 8.9

משויך לקבוצה מס': קבוצה 8 – מכונאות ורכב

ע"פ הגדרת חוק הרישוי מחוייב כל מוסך המספק שירותי רכב לרבות מוסך הנמצא בשטחו של עסק שאינו דרוש רישוי, להיות בעל תעודת רישיון עסק בתוקף. טבלת החייבים ברישוי שמה דגש מיוחד על כל אחד מסוגי המוסכים ומחייבת אותו בהליך רישוי עסקים, בין היתר ניתן למצוא בהגדרות הרישוי: מוסך המספק שירותי תיקון לתקרים, מוסך העוסק בזגגות לשמשות רכב, מוסך לטיפולים מיוחדים, מוסך העוסק בעיקר בפחחות רכב, מוסך למכונאות כללית המבצע טיפולים ותיקונים שונים.

ההתייחסות בחוק נוגעת גם לעניין כלי רכב הממונעים בגז, אלו מטפלים במוסך מיוחד המספק את שירותיהם, מוסך זה מחוייב אף הוא בהליך רישיון עסק למוסכים.


הגורמים מהם יש לקבל אישור לצורך בקשה לרישוי

שלושת הגורמים המרכזיים המעניקים אישורים עבור מוסכים המבקשים להגיש בקשה לרישוי עסק הינם: משטרת ישראל, משרד העבודה והמשרד לאיכות הסביבה. במקרה של מוסך כללי המספק שירותי תיקונים וטיפולי רכב יהיה על בעל המוסך לקבל את האישור משלושת הגורמים הנ"ל.

אלו יגיעו אל המוסך ומלבד מילוי פרטים ומסמכים שונים יבצעו בדיקה במתחם העסק ויוודאו כי יש ברשותו את הציוד הדרוש ואת האמצעים השונים לטיפול במקרה של בעיה או סכנה (מטפי כיבוי אש, נתזים, כניסות ויציאות חירום, מידות מתאימות לעסק מהסוג הנ"ל ועוד).

מוסכים המטפלים בתקרים בלבד אינם זקוקים לאישור המשטרה, הם נאלצים לטפל בשני גורמים בלבד, משרד העבודה והמשרד לאיכות הסביבה. לעומת זאת במקרה של מוסך העוסק בזגגות יהיה עליו להצטייד גם באישור המשרד לאיכות הסביבה.


תהליך קבלת רישיון העסק
:

  1. פנייה לרשות המקומית וקבלת מידע מקדמי בנוגע לגורמי הרישוי הרלוונטיים עבור העסק שלכם.
  2. פנייה לגורמי הרישוי וקבלת מידע מקדמי בנוגע לתנאים ולדרישות שהם מציבים. הגורמים עבור מוסכים ומכוני רישוי וכיוצא באלו הם:


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013)
:

איכות הסביבה – חובה
משרד העבודה חובה
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): משתנה.

  1. הכנה של תוכנית עסק והגשתה לגורמי הרישוי ביחד עם מסמכים נוספים הנדרשים על ידם. הכנת תוכנית עסק בעזרת אנשי מקצוע בעלי ניסיון ובפרט בתחום המוסכים ומכוני הרישוי מגדילה משמעותית את הסיכויים לקבל את רישיון העסק כבר בהגשה הראשונה.
  2. בתוך פרק זמן הקבוע בחוק מתקבלת תשובה מגורמי הרישוי השונים. אם כולם מאשרים את הבקשה, תעניק הרשות המקומית רשיון עסק. אם לא, תידרשו לתקן את הליקויים שהתגלו ולעבור את התהליך מראשיתו.

רוצים להימנע מבירוקרטיה מיותרת והוצאות שלא לצורך? אנחנו ב"אביב ברישוי" נשמח ללוות אתכם החל מהשלב הראשון ועד לקבלתו של רישיון עסק בהקדם האפשרי וללא עיכובים מתסכלים


חובותיו של מכון רישוי רכב

בניגוד למוסכים מכונים בעוסקים ברישוי רכבים אינם מבצעים, בדרך כלל, תיקונים. תפקידם של מכונים אלו לבצע בדיקות מקיפות עבור כלי רכב המבקשים לאתר בעיה מסויימת או עבור מי שמעוניין לרכוש רכב ולגלות מה מצבו הכללי טרם הרכישה. מכוני רכב מצויידים במיטב הציוד, צוות המקום הינו מקצועי והם רשאים לפרק חלקים מן הרכב, להעלות אותו על ליפט לגובה ולבצע בו שלל פעולות.

החוק הנוגע לרישוי מתייחס בכובד ראש למכונים אלו ודן אותם כמוסכים לכל דבר, מכאן הוא גם מחייב אותם ברישיון עסק. על מנת לקבל רישיון עסק למכון רישוי יש להגיש בקשה במחלקת רישוי עסקים ברשות המקומית. שם יקבל בעל המכון הדרכה וליווי כיצד לפעול וכן רשימת גופים מהם הוא אמור לקבל את האישורים הנדרשים, בהם משטרת ישראל, משרד העבודה והמשרד לאיכות הסביבה, בדיוק כמו במוסך כללי.

רישיון עסק למכוני רישוי הוא כאמור הליך חובה. בעל מכון רכב שלא יפעל בהתאם לחוק עלול לספוג קנסות ואף לקבל צווים לסגירת העסק. מה עוד שמוסכים מורשים וחברות גדולות ימנעו מלעבוד איתו משום שהם אינם יכולים לעבוד מול גורם שאינו מורשה, מדובר בהפסד כספי ניכר.

רוצים להימנע מבירוקרטיה מיותרת והוצאות שלא לצורך? אנחנו ב"אביב ברישוי" נשמח ללוות אתכם החל מהשלב הראשון ועד לקבלתו של רישיון עסק בהקדם האפשרי וללא עיכובים מתסכלים

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר