רישיון עסק למספרה, עיצוב שיער

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 1.4 ב

משויך לקבוצה מס': קבוצה 1 בריאות, רוקחות, קוסמטיקה


תיאור העסק הטעון ברישוי
:

על פי ההערכות, פועלות בישראל כ- 6,500 מספרות. קרוב למחציתן ממוקמות בדירות פרטיות ובמקרים רבים פועלות ללא רשיון עסק, דבר המהווה עבירה על החוק. המספרות שרובן מתחילות כעסק קטן ופרטי בוחרות בלוקיישנים "הביתיים" הללו לשם נוחות ובעיקר מסיבות כלכליות, הן כמובן יכולות להסדיר את השימוש בדירת מגורים לעסק באמצעות אישור חריג אך לא כולן ממהרות לעשות זאת מסיבות שונות, בין היתר בשל הקשיים הבירוקריים הכרוכים בהליך זה.

ולמי שרוצה ליהנות מתספורת בראש שקט בהחלט מומלץ להדיר מהן את רגליו ואת שיערו – ולבחור במספרה שקיבלה רישיון עסק.

כדאי לדעת כי בעקבות הרפורמה החדשה בכל הקשור לרישוי עסקים, שנכנסה לתוקף ב- 5.11.2013, השתנה הליך רישוי המספרות, וכעת הן חייבות באישור משרד הבריאות על מנת לקבל את הרישיון המיוחל.

 

הליך רישוי מספרות:

יודגש כי על בעל המספרה עצמו לא חלים שום תנאים, ולמעשה כל אדם יכול להציג עצמו כספר בלי קשר לאיכות ההכשרה שעבר.


תהליך קבלת רישיון עסק
:

על מנת לקבל רישיון עסק עבור מספרה יש לעבור את השלבים הבאים:

  1. אדם המעוניין לפתוח מספרה מגיש בקשה לאגף לרישוי עסקים של הרשות המקומית שבשטחה אמורה לשכון אותה מספרה. אגף זה, על סמך חוות דעת ממשרד הבריאות וכן על פי שיקולי אותה רשות מקומית ספציפית, מחליט אם לאשר את הבקשה ולהעניק רישיון עסק  וזאת לאחר שווידא כי המספרה עומדת בכל הדרישות שמציב החוק, אינה מהווה מפגע מבחינה סביבתית ולא מסכנת את לקוחותיה.
  2. הגשת בקשה לגורם הרישוי:


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013)
:

משרד הבריאות –חובה
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד: אין.
תוקף הרשיון: 3 שנים בדרך כלל.
אם גורמי הרישוי השונים מאשרים את הבקשה – תקבלו רישיון עסק ותידרשו לעמוד בתנאים שמציבים גורמי הרישוי על מנת שזה יישאר תקף. אם אחד מגורמי הרישוי אינו מאשר את הבקשה, יהיה עליכם לתקן את הליקויים בהתאם לפירוט של אותו גורם רישוי ולהגיש בקשה מחודשת לרשיון עסק.


דרישות משרד הבריאות:

מבחינת משרד הבריאות, מספרה משויכת לקטגוריה של "עסקים לא רפואיים לטיפול בגוף אדם" (יחד עם מכוני קוסמטיקה, מכוני מניקור ופדיקור, סאונות, מכוני קעקועים וחנויות בהן מתבצע פירסינג).

בהתאם, ישנן מספר דרישות הכרחיות מכל מי שרוצה לקבל רשיון עסק למספרה, ובראשן חובת הגשת תוכנית עסק מפורטת.

בנוסף דורש משרד הבריאות כי קירות המספרה יהיו עשויים בטון, בלוקי מלט או לבנים ובשום פנים ואופן לא אזבסט או עץ, וכן שיהיו שלמים ונקיים. הרצפה חייבת להיות מרוצפת ונקייה, ואסור שיהיו בה שקעים. בנוסף חל איסור לכסות את הרצפה בשטיח. דרישות אחרות נוגעות לחיטוי הציוד והריהוט במספרה, בריאותם של העובדים בה וניקיון בגדיהם, התמרוקים בהם ניתן להשתמש, האוורור, המים הזורמים במספרה ועוד.


כמו כן ישנן הנחיות מדוקדקות לגבי הטיפול בכל לקוח:

* סביב צווארו של כל לקוח יש להניח מגבת (שיצאה מכביסה והיא נקייה) או נייר חד פעמי, או חלוק עשוי חומר שאינו קולט את שאריות התספורת של לקוח אחר.

* שימוש בתערים מותר רק בתנאי שהם חד פעמיים.

* כל כלי הבא במגע עם שיער יש לנקותו, להרחיק ממנו את השיער שדבק בו ואז לחטא את הכלי בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

* שיער גזוז חובה לאסוף באופן מיידי, להניחו בשקית חד פעמית ואת השקית להשליך את מיכל אשפה עם מכסה.

לקבלת רישיון עסק במהירות וביעילות עבור המספרה שלכם, פנו אלינו ואחד מנציגנו ישמח להעניק לכם שירות מלא וליווי מקצועי לאורך כל תהליך הרישוי!

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר