רישיון עסק לנגריה

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 10.16 ב

משוייך לקבוצה מס': קבוצה 10 – תעשייה, מלאכה, כימיה ומחצבים


תיאור העסק הטעון ברישוי:

הרפורמה שנכנסה לתוקף בנובמבר 2013 משפיעה על הליך הרישוי של עסקי הנגריות בישראל, על אף שאין מדובר בשינוי מהותי יש לשים לב היטב לרפורמה על מנת למנוע עיכובים בקבלת הרישיון.


כיצד משפיעה הרפורמה על רישוי נגריות?

הרפורמה המקיפה בכל הקשור לרישוי עסקים משנה מעט את ההגדרה של נגריות, וזאת באופן הבא: אם עד לכניסת הרפורמה לתוקף, חולקו הנגריות לשתי קבוצות: "עץ ומוצריו – עיבוד", ו"עץ ומוצריו – ייצור מוצריו, צביעתם, ציפויים, ייצור רהיטים" הרי שמאז נובמבר 2013 פריט הרישוי הראשון נקרא "עץ ומוצריו – עיבוד, ייצור, צביעה, ציפוי, חיסום וחיטוי" ואילו השני הוא "עץ ומוצריו – ייצור רהיטים".
בכל מקרה עבור שני סוגי הנגריות גורמי הרישוי הרלוונטים בדרך לרישיון העסק המיוחל הם משרד העבודה ואיכות הסביבה, אם כי ייתכנו הבדלים מבחינת הדרישות הספציפיות מכל נגריה, ובפרט על ידי המשרד להגנת הסביבה.


תחומי האחריות של משרד העבודה

משרד העבודה נדרש להנפיק חוות דעת לגבי בקשה לרשיון עסק לנגריות משום שבאופן טבעי מדובר בעסקים שבהם התנהלות לא אחראית מספיק עלולה להוביל לפציעת אחד העובדים, כולל פציעות חמורות.
מסיבה זו בוחן משרד העבודה את תנאי העבודה בכל נגריה המגישה בקשה לרישיון עסק, וכן את אופן הכשרת העובדים והדרכתם בכל הקשור לגהות ובטיחות – ורק אם הנגריה עומדת בכל הדרישות הרלוונטיות שנועדו להבטיח את שלומם של העובדים, תאושר הבקשה והיא תזכה לרישיון המיוחל.


דרישות המשרד להגנת הסביבה

מבחינת המשרד להגנת הסביבה על בעלי הנגריה לנקוט באמצעים הנדרשים על מנת שלא ייפלטו חומרים מזהמים לאוויר או לקרקע, על מנת שכל סוגי הפסולת יזכו לטיפול נאות וכן על מנת שלא ייגרם רעש חריג שיהווה מטרד לסביבה.
סביבת העבודה בנגריה הינה מסוכנת מראש, לא רק בשל הציוד והמכונות אלא גם בגלל האוויר הדחוס ברסיסי עץ, אבק, נסורת וכדומה המקשים על הנשימה ועלולים לגרום לפגיעה חמורה. על בעל העסק לדאוג לציוד מתאים עבור עובדיו, מאווררים, שואבים ודוחסי אבק ועוד. כמו גם לחליפות ולכיסויי פנים מתאימים לצמצום החשיפה לנ"ל.


הנחיות הרשות הארצית לכיבוי והצלה

מאחר שעצים הם חומר דליק, ובנוסף בנגריות עלול להיעשות שימוש בחומרים מסוכנים, הרי שעל כל בעל נגריה מוטלת החובה לצייד אותה באמצעי כיבוי אש, בהתאם להנחיות הרשות הארצית לכיבוי והצלה. ניתן להגיש לרשות זו בקשה לחוות דעת מקדמית שתפרט מהו הציוד הנדרש ואת אופן התקנתו.


היתר בנייה

תנאי חשוב נוסף בדרך לרישיון עסק הוא היתר בנייה – כלומר על המבנה בו מיועדת להימצא הנגריה לשכון באזור המיועד לתעשייה מסוג זה. ניתן להגיש בקשה לקבלת היתר לשימוש חורג, אולם הסיכוי כי רשות מקומית זו או אחרת תנפיק רשיון עסק לנגרייה השוכנת באזור מגורים אינו גבוה, וזאת בלשון המעטה.


תהליך קבלת רישיון העסק:

  1. על מנת לקבל רישיון עסק להפעלת נגריה עליכם לעבור מספר שלבים, בראש ובראשונה יש לפנות אל הרשות המקומית ולהיפגש עם נציג מחלקת הרישוי, המידע שתקבלו בפגישה זו יסייע לכם בהמשך התהליך. בשלב זה תוכלו להגיש בקשה למידע מקדמי.
  2. בשלב הבא פנו אל גורמי הרישוי המחייבים אתכם באישור לקבלת רישיון עסק עבור נגריות והם:


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013):

משרד העבודה – חובה
איכות הסביבה – חובה
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד: סביבה
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): משתנה, לעיתים לצמיתות.

  1. הכינו תוכנית עסק מפורטת (מומלץ לבצע שלב זה בעזרת איש מקצוע מומחה מתחום הרישוי ולמנוע את דחיית הבקשה) ולאחר מכן הגישו בקשה לקבלת רישיון עסק עבור הפעלת נגריה. בשלב זה מומלץ לוודא כי לרשות המקומית בה אתם מגישים את הניירת אין דרישות נוספות לרישוי העסק.
  2. המתינו לקבלת התוצאות. במידה ונדחתה בקשתכם לרישוי העסק יהיה עליכם לתקן את הליקויים ולהגיש את הבקשה בשנית.

מעוניינים להימנע מתקלות? צרו קשר עם אחד מנציגנו ואנו נלווה אתכם בכל שלב ושלב בדרך עד לקבלתו המידית של רישיון העסק.
 

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר