רישיון עסק לצימר

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 7.1 ב

משוייך לקבוצה מס': קבוצה 7 – עינוג ציבורי, נופש וספורט

 
תיאור העסק הטעון ברישוי:
ענף הצימרים בישראל זוכה להצלחה גדולה. אלפי זוגות ומשפחות בוחרים מדי שנה לבלות ימי חופשה בצימרים כפריים באזורים שונים בארץ. הצימרים הלכו והתרבו להם כפטריות לאחר הגשם וכיום ניתן למצוא אותם בכל מושב, קיבוץ או כפר בישראל, בעיקר באזורים המרוחקים יותר מן המרכז כגון הגליל התחתון והעליון, רמת הגולן, הנגב ועוד.
בעלי הצימרים משקיעים רבות בייחוד חדרי האירוח שלהם, באבזור, ריהוט, עיצוב ושדרוג המקום על מנת להצליח בתחרות העצומה המתקיימת בין הצימרים השונים. ההשקעה אינה מבוטלת אך לרוב בחודשי הקיץ ובעיקר בתקופות החגים קשה מאד למצוא מקום פנוי, מה שמעיד על תפוסה מלאה והצלחה גדולה לבעלי הצימרים.
על פי הרפורמה החדשה ברישוי חובת הרישיון מוטלת על בעלי ארבע יחידות אירוח ויותר, כל בעל צימרים המחזיק שתי יחידות או שלוש אינו מחוייב כלל בהליך רישוי עסקים.
משרד התיירות לשם הנפקת הרישיון דורשת שכל צימר יעמוד במספר קריטריונים אלמנטריים והם: לכל צימר חייבת להיות דלת כניסה נפרדת, גודל כל צימר יהיה לפחות 20 מ"ר ו- 2 חלונות לפחות. בכל צימר חייבים להיות מותקנים שירותים ומקלחת, ריהוט בסיסי הכולל גם מיטות, מטבחון המכיל את הציוד הנדרש, אמצעי בטיחות כגון מפסק חשמלי, מטף ועוד, מתקן המספק מים חמים כל השנה וכן מיזוג אוויר. במקביל לכל אלו חייבים לעמוד לרשות האורחים (בין אם ע"י היישוב בו ממוקם הצימר או ע"י בעליו): מתקני ספורט, חניה, חדר אוכל, שילוט ברור אל המקום.

תקנות הרישוי בנוגע להסעדה בצימרים

במידה והצימר מעניק שירותי הסעדה כגון: ארוחות שונות מלאות, מכירה של אוכל מוכן (קייטרינג שאפשר לקחת לדרך, לטיול או לאטרקציה בסביבה) או ארוז (צנצנות של ריבות, חמוצים או מזון אחר), עליו לטפל בהליך הרישוי גם בנושא ייצור מזון. הליך זה הוא הליך נפרד הדומה בדיוק להליך לו מחוייבות מסעדות או בתי קפה. ללא אישור וביצוע כל התקנות הנוגעות לנושא המזון לא ניתן יהיה לקבל רישיון עסק.


בריכה פרטית בצימר שלך

הליך הרישוי שם דגש מיוחד בנושא הבריכות בצימרים. זאת כמובן בהתייחס למתחמי צימרים בהם למעלה מארבע חדרי אירוח. במקרה כזה ישנן תקנות הנוגעות לבריכה עליהם מקפידה המחלקה לרישוי הקפדה יתרה משום שמדובר בשלום הציבור.
 

תהליך קבלת רישיון העסק:

  1. ניהול ותפעול של 4 חדרי אירוח ויותר דורש רישיון עסק. מדובר בהליך מורכב ורב שלבי, בעיקר מכיוון שמעורבים בו גורמים רבים.
  2. על מנת לקבל רישיון עסק להפעלת צימרים יהיה עליכם לפני הכל לקבוע פגישה עם נציג מחלקת הרישוי ברשות המקומית. בפגישה זו יתואמו כל הדרישות והציפיות מהליך הרישוי וכמו כן יוענק לכם מידע מקדמי, תנאים ותקנות ספציפיים לעסק מסוג זה והערות נוספות.
  3. להלן פירוט גורמי הרישוי אליהם יהיה מחובתך לפנות בהמשך:

גורמי רישוי חובה:
משרד הבריאות: חובה
משטרה: בוטל
גורם חיקוק אחר: אין.
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): לרוב 5 שנים.

  1. לאחר הגשת כל המסמכים, האישורים של גורמי הרישוי, תוכנית העסק וכו' תמתינו מספר שבועות לתוצאות הוועדה. במידה ותיק העסק שלכם יימצא תקין וראוי תקבלו רישיון עסק לזמן מוגבל של כ- 5 שנים, במידה ותהיינה בעיות כלשהן תוחזר אליכם הבקשה יחד עם פירוט הליקויים אותם יהיה עליכם לבצע.

על מנת לחסוך את הבירוקרטיה הרבה הכרוכה בתהליך הנפקת רישיון עסק לחדרי אירוח או צימרים צרו עמנו קשר, אנו באביב ברישוי מתמחים בליווי מקצועי של בעלי עסקים בכל סדר גודל בהליך הרישוי, עד לקבלת הרישיון בהקדם המיידי.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר