רישיון עסק ליריד מזון

מס' סידורי של בית העסק ע"פ טבלת צו רישוי עסקים עדכנית: 7.7

משוייך לקבוצה מס': קבוצה 7 – עינוג ציבורי, נופש וספורט

תיאור העסק הטעון ברישוי:

יריד מזון הפכו פופולריים מאד בשנים האחרונות. על מנת לקיים יריד שכזה עליכם להצטייד ברישיון עסק. מטרת הרישוי היא פיקוח על הנעשה ביריד, בעיקר על איכות התוצרת הנמכרת לציבור. השמירה על שלום הציבור נעשית באמצעות מנגנוני פיקוח מטעם גורמי הרישוי השונים בהם המשטרה ומשרד הבריאות.
בין הסעיפים עליהם מופעל הפיקוח: שמירה על חומרי גלם ומזון בקירור. חימום, בישול או צלייה של מזון בשטח היריד באמצעות הפעלת תנורים, גזיות או כל אמצעי אחר בשטח היריד. ממכר גבינות או בשרים בעלי תעודות ייצור בלבד, שעברו פיסטור, שחיטה, טיפול בלבד.
על בעלי היריד לפקח על הנעשה בשטחו, לרבות טיפול לוגיסטי באמצעי ההגשה, המכירה וההסבה במקום. פיקוח על הסדרי החניה, האבטחה והשמירה ביריד, הכניסות והיציאות, מעברי החירום (יריד בשטח בנוי) וכו'.


תהליך קבלת רישיון העסק:

1. על מנת לקבל רישיון עסק להפעלת יריד מזון עליכם לעבור מספר שלבים, בראש ובראשונה יש לפנות אל הרשות המקומית ולהיפגש עם נציג מחלקת הרישוי, הוא יוכל לבדוק האם הלוקיישן שבו אתם מעוניינים להפעיל יריד מזון הינו קביל לפעולה מסוג זה וכמו כן להעניק לכם מידע מקדמי שיעזור לכם בשלבים הבאים.
2. בשלב הבא פנו אל גורמי הרישוי המחייבים אתכם באישור לקבלת רישיון עסק עבור והם במקרה זה:


גורמי רישוי (מעודכן לצו הרישוי 2013):

משרד הבריאות – חובה
משטרה – חובה
גורם חיקוק אחר: אין
פרסום מפרט אחיד: אין
תוקף הרשיון (ע"פ שנים): שנה אחת.

3. לאחר שני השלבים הללו יהיה עליכם להכין תוכנית עסק מפורטת (מומלץ לבצע שלב זה בעזרת איש מקצוע מומחה מתחום הרישוי ולמנוע את דחיית הבקשה) ולאחר מכן להגיש בקשה לקבלת רישיון עסק. מומלץ לוודא כי לרשות המקומית בה אתם מגישים את הניירת אין דרישות נוספות לרישוי העסק או תנאי סף נוספים.
4. המתינו לקבלת התוצאות. במידה ונדחתה בקשתכם לרישוי העסק יהיה עליכם לתקן את הליקויים ולהגיש את הבקשה בשנית. וכן הלאה עד לביצוע כל הנדרש מבחינת החוק לפתיחת העסק.

מעוניינים להימנע מסחבת בירוקרטית שתעלה לך ביוקר? צרו קשר עם אחד מנציגנו ואנו נלווה אתכם בכל שלב ושלב בדרך עד לקבלתו המידית של רישיון העסק.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר