תקנות רישוי עסק למכירת משקאות משכרים, משקאות חריפים, מכירת אלכוהול

הסכנה הכרוכה בצריכה מופרזת ולא מבוקרת של משקאות אלכוהוליים ידועה לנו היטב, מדי יום מתפרסמות בעיתונים ובאמצעי התקשורת ידיעות של אסונות שנגרמו כתוצאה משתיית אלכוהול על ידי צעירים שמצאו לאחר מכן את מותם בתיגרות, בתאונות דרכים ובאירועים מצערים אחרים.

מכירה של משקאות אלכוהוליים מוגדרת בחוק רישוי העסקים. תקנות הרישוי בנושא זה ברורות מאד ונאכפות בצורה רצינית ומשמעותית על ידי הגורמים המפקחים בהם העירייה ומשרד הפנים (שבכוחם לשלול את רישיון העסק) וכמובן משטרת ישראל.


תקנות רישוי בסיסיות לפתיחת חדר כושר ולקבלת אישור מהממונה לתחום זה מטעם משרד החינוך התרבות והספורט:

מכירת משקאות לפי שעה

אחת התקנות החדשות יחסית (נחקקה בשנת 2011) היא התקנה המורה על איסור מכירת משקאות אלכוהוליים בין השעות 23:00 בלילה ל- 06:00 בבוקר. תקנה זו מתייחסת למרכולים, קיוסקים, חנויות משקאות ועוד. היא אינה חלה על ברים, מסעדות, אולמות אירועים או מלונות בהם האלכוהול נמכר על פי תקן נפרד.


"נא להציג תעודת זהות"

בכל שאר השעות ביממה ניתן לרכוש אלכוהול במקומות שונים ובעיקר בחנויות ובמרכולים. האלכוהול על פי התקנה יימכר אך ורק למי שמלאו לו 18 שנה. זאת בהצגת תעודה מזהה בלבד כגון רישיון נהיגה או תעודת זהות. לא ניתן לרכוש אלכוהול ללא תעודה, מוכר שייתפס עובר על החוק תפוי לקנס כספי בסך 9000 ש"ח ולעונש מאסר של עד 18 חודשים.


התחשבות בזולת ובסביבה

במידה והעסק שלכם מוכר אלכוהול, היינו הוא בר, מסעדה או בית קפה בעל אישור מכירת אלכוהול, עליו להתחשב בסביבתו ולמנוע התרחשויות שפוגעות באיכות הסיבה. כגון, רעשים מופרזים, התקהלויות וחסימת מעברים ועוד.


בעל עבר פלילי? לא תוכל לקבל רישיון למכירת אלכוהול

אחת התקנות הפועלת ברישיון העסק נוגעת למפעילי העסק. היא קובעת כי בעלי עבר פלילי אינם יכולים להשתלב בעסקים המוכרים אלכוהול, בין אם מדובר בקיוסק ובין אם בהפעלה של בר שכונתי. את הקביע הסופית לגבי מהימנותו של אדם ויכולתו להפעיל מקום שכזה קובעת המשטרה בלבד ובידיה הסמכות לאשר או לבטל את זכותו של אדם להפעיל בית עסק מן הסוג הזה.


על השקעה קטנה ורווח גדול

כאמור, התקנות בנוגע לכל הקשור במשקאות משכרים הן תקנות מחמירות המבקשות לא להקשות על בעלי העסקים אלא לחדד את המודעות שלהם. מודעות זו נוגעת לקהל המגיע אל בתי העסק שלהם בתדירות קבועה או חד פעמית לשתות אלכוהול. על בעל העסק לדאוג לשמור על תקנות הרישוי ולוודא  שמדובר באנשים בגיל הנכון ובסטטוס הנכון שיכולים לצרוך את כמות האלכוהול שלא תגרום נזק להם או לבטיחותם של אנשים אחרים.

על מנת שלא להפר את תקנות רישוי העסק בנושא זה, בעיקר בזמן הקמת עסק חדש העוסק בתחום יש להתייעץ עם אנשי מקצוע המתמחים בליווי תהליכי הנפקת רישיונות עסק גם עבור עסקי מזון ומשקאות. זו הדרך הטובה ביותר להימנע מקנסות, בזבוז אדיר של זמן ולא מעט כסף.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר