איך אני מוציא רישיון לעסק?

הליך הוצאת רישיון עסק עלול להיות מורכב ולהימשך זמן רב, ובפרט במקרים שבהם מתבצעות טעויות במסגרת תכנון העסק או הגשת הבקשה לרישיון, לרוב עקב חוסר ניסיון והיעדר ידע מספיק. בהתאם מומלץ להתעמק מעט בשאלה איך מוציאים רישיון לעסק, ובמידת הצורך גם להיעזר במומחים בתחום.


למי יש לפנות כדי לקבל את הרישיון?

הגוף אשר מוסמך להנפיק רישיון לעסק הוא הוא הרשות המקומית שבשטחה מוקם אותו עסק. על-מנת להחליט האם להעניק את הרישיון המבוקש ובאילו תנאים מקבלת מחלקת הרישוי ברשות המקומית חוות דעת מגופים נוספים ובהם משטרת ישראל, הרשות הארצית לכבאות והצלה, משרד הבריאות, משרד העבודה והמשרד להגנת הסביבה – בהתאם לפעילות שעתידה להתנהל בין כתלי העסק.


איך לתכנן את העסק כך שיקבל רישיון בלי עיכובים מיותרים?

קבלת רישיון עסק מותנית באישורם של כל הגורמים הרלוונטיים – ובהתאם נדרש תכנון מוקפד בהתאם לכל הדרישות של הגופים הנ"ל. ניתן לפנות אל גורמי הרישוי בבקשה לקבלת מידע מקדמי, כלומר פירוט של כל התנאים שלפיהם תיבחן הבקשה לרישיון עסק, על סמך המאפיינים הספציפיים של העסק שלכם, ואופציה נוספת היא לפנות לאנשי מקצוע ברישוי עסקים שיבטיחו כי כל פרט ופרט בתכנון העסק יהיה גם על-פי צרכי העסק וגם מותאם לדרישות הרישוי.
איך אני מוציא רישיון עסק?

האם ניתן לערער על דחיית בקשה לרישיון עסק?

ישנן מספר תשובות אפשריות לבקשה לקבלת רישיון לעסק: אופציה אחת היא כמובן אישור הבקשה – ואם הגשתם אותה באופן מסודר והתוכניות נערכו כך שהן עומדות בכל הדרישות, כך יהיה. במקרים אחרים הבקשה מאושרת בתנאים מסוימים, ועל בעל העסק לבצע התאמות שונות על-מנת לקבל את הרישיון. ישנם מצבים שבהם ניתן היתר זמני עד להשלמת כל הבדיקות וכך העסק יכול להתחיל לפעול ללא עיכוב. אם התשובה של אחד מגורמי הרישוי או יותר היא שלילית, יצורפו לכך נימוקים – כדי שאפשר יהיה לתקן את הליקויים שהובילו לדחיית הבקשה ולהגיש אותה מחדש. יחד עם זאת, כדי לחסוך זמן יקר ולהתחיל להפעיל את העסק מוקדם ככל האפשר, מומלץ לתכנן את העסק בקפידה.
קראו גם: רישוי עסקים לפי עיריות
התקשרו כעת לאביב ברישוי להנפקת רישיון עסק – 050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם!

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר