איך אפשר לשנות את התנהלות העסק מבלי לעבור על החוק?

התקופה הנוכחית מחייבת בעלי עסקים רבים להתנהל בגמישות רבה. למעשה באופן כללי גמישות היא איכות יקרת ערך בעולם העסקים – גם כדי לנצל הזדמנויות חדשות וגם כדי להתחמק ממוקשים ומהמורות. יחד עם זאת חשוב לזכור שאמנם לכל בעל עסק הזכות להחליט כיצד ינהל את העסק שלו ובאילו מוצרים/שירותים להתמקד – אבל במקביל, בחלק מהמקרים, נדרשים היתרים רלוונטיים מהרשויות.


איך תדעו אם אתם זקוקים לרישיון עסק?

אם בחרתם לשנות את אופן התנהלות העסק ובפרט את תחומי הפעילות, כדאי קודם כל לעיין בצו רישוי עסקים. צו זה מפרט את כל סוגי העסקים הזקוקים לרישיון, בהתאם לענפים השונים במשק (בריאות, דלק ואנרגיה, מזון, חקלאות, מסחר ויש עוד). בצו גם מצוינים גורמי הרישוי עבור כל סוג עסק על-פי המאפיינים הרלוונטיים: משרד הבריאות, משרד החקלאות, המשרד להגנת הסביבה, משטרת ישראל ומשרד הכלכלה. חשוב לוודא שאתם בודקים את צו רישוי העסקים העדכני ביותר הקיים (בשנת 2013 נערכה רפורמה מקיפה בתחום והצו שונה במידה ניכרת).


האם בעלי עסק שכבר עבר תהליך רישוי נדרשים לבקש רישיון חדש?

בחלק מהמקרים גם מי שכבר קיבל רישיון עסק נדרש להגיש בקשה מחודשת. למעשה, כל שינוי מהותי מחייב פנייה מחדש לאגף הרישוי ברשות המקומית. דוגמאות לשינויים שמוגדרים כמהותיים: הגדלת שטח העסק, הקטנת שטח העסק, שינויים במבנה (פנימיים או חיצוניים), הוספת שותף לעסק וכמובן הוספה או שינוי של סוגי העיסוקים.

בתקופת הקורונה הרשויות המקומיות, לפחות חלקן, באות לקראת בעלי עסקים – הזדמנות טובה להתגמש ולהתחדש כשכל הפעולות הן במסגרת החוק. כך לדוגמה עיריית ראשל"צ התירה לבעלי חנויות למכור מזון ארוז, בכפוף לקבלת היתר ייעודי מאגף הרישוי בעירייה, וכך להישאר פתוחים גם בימי סגר. בכל מקרה מומלץ להיעזר באנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום המורכב מאוד של רישוי עסקים.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר