בעלי עסק שימו לב – אלו העסקים הנדרשים לתו הסגול!

שגרת הקורונה החדשה הביאה לעולם העסקים מונח חדש – "התו הסגול". למעשה, ישנם שני סוגים של תווים סגולים, האחד מיועד לבעלי עסקים שמקבלים לקוחות והשני למי שמעסיק עובדים. בשני המקרים מדובר בפועל על תצהירים שעליהם חותם בעל העסק, המנהל שלו או עובד שמונה כאחראי לנושא הקורונה.


עסקים המעסיקים עובדים

כל עסק המעסיק עובדים זקוק לתו סגול – פרט למקרים הבאים:

  • א. עסק שבכל נקודת זמן נמצאים בו לא יותר מ-10 עובדים, או שמספר העובדים בפועל בכל נקודת זמן הוא לא יותר מ-30% מתוך סך מצבת העובדים.
  • ב. עסקים בתחומים שהוחרגו ממגבלות על מספר העובדים המרבי שיכול לשהות במקביל במקום העבודה. בין השאר מדובר על עסקים במגזר הפיננסי, עסקים בתחומי האנרגיה והמים, החקלאות, שירותי הבריאות, עסקים בתחום התעשיות הביטחוניות או כאלה שתומכים בתעשיות אלה, על מפעלים מועדפים (כפי שהם מוגדרים בחוק לעידוד השקעות הון), עסקים שמספקים שירותים קיומיים ומפעלים שיש להם היתר מיוחד להעסקת עובדים גם בשעות המנוחה.

בכל מקרה רק הרשימה המפורטת באתר משרד הכלכלה היא זו הקובעת. כמובן שגם עסק שלא נדרש לקבל תו סגול חייב להקפיד על נהלים בסיסיים כמו שמירת מרחק ועטיית מסכות בהתאם להנחיות העדכניות של משרד הבריאות.


עסקים שמגיעים אליהם לקוחות

הסוג השני של התו הסגול מחייב עמידה בתנאים מסוימים כדי שלקוחות יוכלו לקבל שירות בלי לסכן את עצמם ואת העובדים.
העסקים שנדרשים לקבל תו סגול שכזה: בתי אוכל מכל הסוגים כולל חנויות למכירת מזון, בתי מרקחת, חנויות אופטיקה, משרדים שמספקים שירותים, מעבדות לתיקון סמארטפונים או מחשבים, מכוני קוסמטיקה, מספרות, מקומות שמתבצעים בהם טיפולים בתחום הרפואה האלטרנטיבית, צהרונים, אולמות אירועים, מכוני כושר, סטודיו למחול, צימרים, בריכות ועוד.

הערה חשובה: ההתמודדות עם הנגיף החדש והלא מוכר כרוכה באופן טבעי ביכולת להגיב מהר לכל תרחיש ולכל שינוי. בהתאם גם הממשלה עשויה לשנות את הכללים שפורטו בעמוד זה – ולכן מומלץ תמיד להקפיד להתעדכן, ובפרט להיעזר במומחים בתחום רישוי העסקים.

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר