דגימות מזון פתח תקווה

מסעדות, בתי קפה, חדרי אוכל מוסדיים וכו' נכללים תחת הקטגוריה: עסקי מזון וכולם ללא יוצא מן הכלל מחוייבים לשמור על סטנדרטים גבוהים ביותר של הגיינה וסטריליזציה בכל תהליך הייצור, ההגשה והאריזה של מזון מכל סוג. ההשלכות של זיהום חיידקי כתוצאה מאי שמירה על ניקיון בכל רחבי המסעדה ובתהליך עצמו עלול להוות סכנת חיים ומכאן שאין מקלים בו ראש.
דגימות מזון ודגימות משטחים חייבות להתבצע כחלק מתהליך הבקרה על הסטריליזציה בכל אזורי המסעדה לרבות המטבח ואזור ההגשה או ההסבה. דגימות אלו מתבצעות על ידי אנשי מקצוע מוסמכים ונבדקות במעבדות מורשות בלבד.


תהליך בקרת מזון בעסקי אוכל בישראל

תהליך בקרת המזון מתבצע על ידי הגוף המוסמך לכך: שירות המזון הארצי. הפיקוח של שירות המזון כולל את המזון בארץ על כל היבטיו, החל משלב הקטיף או הקציר, השחיטה או החליבה, האיסוף, הליקוט או כל פעולה אחרת במזון מן הצומח ומן החי בגבולות מדינת ישראל – לרבות מזון מיובא.
תחומי פעילות – מטה (ע"פ אתר הבית של שירות המזון): קביעת מדיניות הפקוח, הכנת תקנות, צווים, תקנים, הנחיות, הוראות נוהל לביצוע ע"י שלוחות המזון בלשכות,  נפות ומעברי גבול. קביעת ויישום שיטות פיקוח כגון GMP, HACCP בייצור ושווק מזון. הנפקת  אשור מוקדם לייבוא מזון. אבטחת מזון בטיחותי, איכותי ואוטנטי לצרכנים. פקוח על הובלת מזון מהחי. פקוח  בשיתוף השלוחות על מפעלי מזון ועסקי מזון.
בנפת פתח תקווה פועל שירות המזון בשיתוף פעולה מלא עם לשכת הבריאות של פתח תקווה השייכת לבריאות הציבור.  הלשכה פועלת להבטחת בריאות הסביבה באמצעות חוקים ותקנות  שנועדו לשמור על תנאי תברואה נאותים ולמניעת תחלואה.


פעילות המחלקה:

  • פיקוח על איכות מי השתיה.
  • מתן אישורים ופיקוח תברואי על מוסדות חינוך, בריאות ורווחה.
  • רישוי עסקים בנושאי שווק מזון, בתי אוכל, בריכות שחיה, קייטנות, מקוואות, מספרות, מכוני יופי וקוסמטיקה.
  • מתן חוות דעת ואישורים לתוכניות בניה של מבנים ציבוריים, מסחריים ותעשיתיים.
  • פניות ותלונות במזון

רישיון עסק למסעדה
מדי שנה נערכות אלפי בדיקות הכוללות דגימות מזון, דגימות משטחים ובדיקות PH. מערך בדיקות שכזה משקף בסופו של דבר את מצב הזיהומים והחיידקים של יצרני המזון ועסקי המזון. תוצאות הדו"ח שיתקבל לאחר מכן ישקף האם השמירה על הניקיון וההגיינה עומד בתקני הבטיחות והסטנדרטים של משרד הבריאות בישראל.

דרישות מחלקת רישוי עסקים פתח תקווה לנושא בקרת איכות ודגימות מזון

מחלקת רישוי עסקים של עיריית פתח תקווה, מחייבת את עסקיה  כמו כל רשות אחרת בישראל לעמוד בכל תקני הבטיחות והגהות בעסקי המזון. חלק בלתי נפרד מהנחיות אלו כולל גם בדיקות סטריליזציה ודגימות מזון. מחלקת הרישוי של פתח תקווה מציינת 3 אלמנטים מרכזיים בתהליך:
שיתוף פעולה עם מעבדה מקצועית – כל עסק מחוייב לשתף פעולה עם מעבדה מקצועית השולחת את אנשי המקצוע המוסמכים לכך לקחת דגימות מכל אזור במסעדה לרבות מטבחים, משטחי אוכל כגון שולחנות, בר וכו'. שיתוף הפעולה חייב להיות מלא ובעל העסק מחוייב לפתוח בפני נוטלי הדגימות את כל המרחבים בעסק.
העברת כל המידע לרבות דגימות כלליות – לאחר מכן מחובתו של בעל העסק להעביר את כל המידע לרבות דגימות כלליות שהתבצעו במקום לגורמים המורשים לכך לצורך הערכה וביקורת.
חשיפת הנתונים למבקר המזון לקבלת אישור ורישיון עסק – מבקר המזון יוכל לקחת את הנתונים שהצטברו בבדיקות ובדגימות המזון ולעשות בהם שימוש לרבות להוציא הנחיות מיוחדות עבור העסק לטיפול בהגיינה, סטריליזציה וטיפול בחומרי גלם או בניקיון המקום.


פרטים חשובים נוספים

את ביצוע הליכי הבקרה הכוללים בדיקות ודגימות מזון יש לבצע על ידי חברה המוסמכת לכך בלבד, העומדים לרשותה מעבדות, אנשי מקצוע וכן הרישיון הרלוונטי לעיסוק בבקרת מזון. כאן תוכלו לקרוא מידע נוסף הרלוונטי לנושא
צריכים את עזרתנו בהנפקת רישיון עסק בפתח תקווה050-8092338 להצעת מחיר במייל הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס צור קשר ונחזור אליכם בהקדם. 

לשיתוף המאמר
לשיחת ייעוץ מקצועית בחינם בה נבין את הצרכים שלכם באופן מדויק שלחו הודעה:
לפנייה בוואטסאפ
לפנייה
בוואטסאפ
טופס
יצירת קשר
לחצו
להתקשר